Jump to content

Stemningsbilder av båt, sol og sommer:

Worry II

Recommended Posts

Flott tråd :thumbsup:

Mange flotte minner fra den beste sommeren på lang tid

Her er mitt bidrag fra en liten bukt inne i Søndeleds fjorden rett syd for Kragerø

1603108726_Sommeridyll.jpg.3d22579c39bf5963d56bdfe1173d7966.jpg

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

• 4 måneder senere...
  • 1 år senere...

dette er en neptunus 145ak som jeg kjøpte i fjor :thumbsup: ikke vert så mye borti båtmerket selv tidligere men bygget i nederland og er nå tatt på land for utbedringer for sesongen. Skrape bunnstoff, bytte gjennomføringer, bytte all navigasjon, forlenge plattform ytterligere, ny kalesje, større thrustere, nye varmere og batteripakker. greit å få tatt alt med en gang så kan kan ha en bekymringsfri sommer :clap:

Så har virkelig fått gått igjennom båten i løpet av vinteren og må si meg veldig fornøyd med kvalitet og løsninger, så kan absolutt anbefale neptunus til andre som vurderer noe litt anderledes enn vanlige princesser/fairliner. er tungt og solid bygget med mye smarte løsninger som jeg ser igjen i flere av neptunus båtene på nett.

To stk Volvo 121c med strak aksling, 12liters monster men til gjengjeld enkel å vedlikeholde med og god plass i motorrom. Fikk oppgitt at de var 450hk men noen sier 408hk. Uansett så ligger vi mest på 10-13knop (1000-1200rpm), men med full diesel/vanntank og to rib joller bakpå (22-23tonn) så nærmer den seg 25knop. Prøvde kun en gang i sommer å gi litt på for å se men var kun ett kort stykke? 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...