Jump to content

Nordstrand Båtforening stiftes ved Hvervenbukta ?


oslofjord

Recommended Posts

Så vidt jeg har sett av tegninger av restaureringen og planene, er det ikke tegnet inn noen form for gjestehavn i forbindelse med restauranten.

Ergo blir det litt stusselig for båtføreren som må ligge på svai utenfor Ingierstrand å vente på venner og familie mens de er på land å spiser.

 

Det er vel en mulighet til å sette i land folk på en høy brygge som er bortenfor badebøyene, men det er ikke noe sted å ha båten liggende mens man selv er i land desverre.

 

Det er vel en knapp Km å gå fra min båthavn til Ingierstrand, men jeg tror neppe jeg kommer til å gjøre det. Blir det mulig å legge fra seg båt der derimot, så kommer jeg nok til å svi av noen kroner der hver sesong.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Det flagrer mange meninger i dette så nå kommer det en til. Det virker som om man blander behoved for båtplasser og behovet for enda billigere båtplasser. Behovet for enda billigere båtplasser er selvfølgelig umettelig, men skal kommunen legge ut båtplasser som prises under markedspris er det vel naturlig de sikrer at innbyggerne nyter godt av det.

Jeg bor selv på Nordstrand, men har ikke båt i Oslo lenger. Det er en havn for småbåter ved broen til Ulvøya som ble utvidet og oppgradert nylig. Hvilket press det er på den vet jeg ikke. Padda er vel ganske sprengt. For at båtplasser for småbåter skal fungere må avstanden være kort slik at man kan sykle/gå/busse og Vervenbukta ligger sentralt for store boområder blant annet er det gåavstand fra hele Holmliaområdet. På vestsiden har man en større skjærgård med mange flere alternativer og dermed også mange flere båtplasser.

Ser ut til at initiativet kommer på en slik måte at noen kan ta tak i det og forsøke å realisere det såfremt interessen er stor nok. Forstår ikke helt hva dere krangler om. Er det ikke bare å sette i gang og ta detaljene etterhvert?

...og spar oss for de latterlige "Latte-uttalelsene". Du har åpenbart ikke peiling på bomiljøet på Nordstrand/Ljan/Holmlia så kanskje du burde ta ut problemene dine et annet sted enn via tastaturet..Kan anbefale boksing eller denne: :headbang:

Link to post
Share on other sites

...og spar oss for de latterlige "Latte-uttalelsene". Du har åpenbart ikke peiling på bomiljøet på Nordstrand/Ljan/Holmlia så kanskje du burde ta ut problemene dine et annet sted enn via tastaturet..Kan anbefale boksing eller denne: :headbang:

 

Når du henvender deg til en bestemt person, er det lettere for oss andre som leser tråden å vite hvem du snakker til om du forteller oss det eller siterer et spesielt innlegg.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Vil dette få en lykkelig slutt?

 

Holmlia båtforening skriver dette på sin hjemmeside: www.hbf.oslo.no:

Oslo Kommune inviterte til informasjonsmøte 15.1.2015

Det er varslet en reguleringsplanen med turvei, fjordsenter , småbåthavn og parkeringsplasser. Det jobbes med å bringe hele planen (2 planer, 1 for Oslo og 1 for Oppegård) fram til politisk behandling og beslutning i 2 kommuner. Etter informasjonsmøtet 15.1 kom det fram tilbakemelding fra mange særinteresser -grunneiere fram til Ingierstrand, Jegere og fiskere, naturvernere, historikere , arkeologer mv . Alle skal bli hørt før reguleringsplanen kan komme i støpeskjeen. Multiconsult, som nå er leid inn for å drive fram prosessen i Oslo Kommune syntes ikke å ha kommet noe lengre med spesifikasjoner enn tidligere konsulentseskap (Norconsult) som har presentert skisseprosjektet småbåthavn. Endringen er at saken har blitt mye større.

Prosessen er etter planen slik:

12.2 frist for innspill etter varsel om regulering

Jan juni ; særmøter med brukere, foreninger , grunneiere mv Høsten 2015 Plan for off høring

Når den politiske behandlingen med finansiering skal starte/bli ferdig er ikke fastsatt.

Redigert av Tutti Frutti (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...