Jump to content

Nordstrand Båtforening stiftes ved Hvervenbukta ?


oslofjord

Recommended Posts

Jeg opplever at Oslo er en foregangskommune når det gjelder å stille krav til foreninger som driver på kommunal grunn hva gjelder å tilgjengeliggjøre båtplasser for folk i nabokommuner uten egen strandlinje. Dersom noen plutselig bryterbmed de krav kommunen stiller synes jeg det er fint at kommunen rydder opp. Nå snakker jeg på generelt grunnlag, og jeg kjenner ikke saken konkret, men jeg har en klar oppfatning av Oslo kommune i andre båtroreninger i Oslo.

 

Jeg bor selv i en slik nabokommune, og gleder meg over Oslo sin storsinnethet på dette området. Tilsvarende finnes normalt ikke i nabokommunene, utover Bærum hvor det er fritt frem for høystbydende.

 

Nå er det flere foreninger i Oslo med ned mot 3-4 års ventetid på småplasser, og 6-7 år ventetid på større plasser. Så umulig er ikke verden. Annenhåndsmarkedet i Bærum har også vært labert, der 5 meters plasser har vært omsatt ned mot 200'.

Link to post
Share on other sites

Kansje litt uklar men med "stengsler" skrevet med anførselstegn mente jeg vedtektene som fungerer som et stengsel mot båtfolk fra Oslo...altså ikke fysisk stengsel...

 

Jeg føler jeg gjentar meg hele tiden, men til ingen nytte.. men jeg prøver igjen med en ny vri med fakta basert på årsberetningen og tildelingsreglene i den båtforeningen du har fått opp i strupen etter et innlegg i en lokalavis.

 

Det står ingenting (sukk nå sier jeg det igjen)... om å holde Oslofolk ute av båthavnen her. Oslo er ikke nevnt i det heletatt.

Det står i klausulen at max 25% av medlemsmassen skal være UTENBYGDSBOENDE. (Oppegård er en bygd vistnok).

Av tall som er hentet fra beretningen, kan jeg fortelle at det 100 B-medlemmer i foreningen som er bosatt utenfor Oppegård og det er 249 B-medlemmer fra Oppegård.

Dette blir totalt 349 B-Medlemmer, hvorav 28,7% er fra andre bygder enn Oppegård.. feks Enebakk, Sørum eller Oslo.

B-Medlemmer er de som har betalt innskudd og har rett til båtplass og tallet er identisk med anntall båtplasser i havnen.

I tillegg har man 688 A-medlemmer, hvorav 152 ikke er bosatt i Oppegård (legg nok en gang at jeg ikke bruker ordet Oslo... bare sånn at du har det HELT klart for deg).

A-Medlemmer får tildelt båtplasser som ikke er benyttet av B-medlemmer etter anisnitetsprinsippet helt uavhengig av hvor man er bosatt.

TIl slutt er det 233 støttemedlemmer, som uavhengig av bodstedskommune og uten ventetid kan ha båt i vinteropplag eller i boblehavn. De kan også uten ventetid, ansinitet og uansett bosted tegne en Traileravtale hvor man får plass til henger med båt på land og fri bruk av utsettingsrampe.

 

Nødvendig ansinnitet pr nå for å få betale innskudd og bli B-Medlem med rett til båtplass, er 9år. (Et JA fra OK, hadde mer eller mindre fjernet dette)

Ventetid for å gå fra S til A-medlem er pr nå 7 år. Det er ingen mulighet til å bygge ut denne havnen mot syd og da er det kun Nord igjen da det 7 meter utenfor moloen mot vest, er 70 meter dypt. 1 meter nordover fra dagens havn, ligger Oslo Kommune som selv om de ikke har noe plass på land, nekter å inngå noe samarbeid med OBF. (Du forsøker gang på gang å fortelle verden at det er pga OBFs utestengning av Oslo-folk, som jeg gjentatte ganger har forsøkt fortelle deg kun er en innbilning du har fått for deg etter å ha lest en lokalavis. Tildelingsreglene i OBF har enn så lenge ikke vært et tema i samtalene med OK så vidt jeg vet)

 

 

...bor for øvrig ikke på Nordstrand...

 

Aner ikke hvor du bor jeg, men du presiserer i en annen tråd om utsettingsramper sør/øst om at du gjerne så at Oslo Kommune blir sitt ansvar bevisst og bygger en båthavn med gangavstand fra Nordstrand... samtidig som du snurt presiserer at du ikke snakker om hverken Bydel Nordstrand (som vel har flest båtplasser i oslo med Hele paddehavet inkl malmøya, ormøya, og en til langs mosseveien som jeg ikke husker navnet på) eller bydel Søndre Nordstrand. Det du snakker er om er selveste NORDSTRAND og hvor håpløst det er at det ikke er gangavstand til billig brygge for de som bor der...... Som sagt... jeg aner ikke hvor du bor, men tipper at det ikke er på Lindeberg, Tveita eller Bøler.

 

Holmlia kan nå flytte hjem til Hvervenbukta !?

Holmlia i Søndre Nordstrand bydel ligger på haugen opp bakkene fra Hvervenbukta og der oppe finnes en båtforning: http://www.hbf.oslo.no/index.htm

 

Dette fortalte jeg deg i innlegg nr.# 9 i denne tråden første gang og har nevnt det en rekke ganger etter det.

De hadde oppslag om OKs planer om den båthavnen du drømmer om på sine nettsider i våres en gang, hvor de linket til en side på OKs hjemesider med fremtidige planer. Der er de planene fjernet.

 

 

 

Kommunene ber folk starte båtforening i Hvervenbukta og det finnes tydeligvis alerede en båtforening i område og da er vel løsningen snublende nær.......at Holmlia båtforening i tilegg sin brygge på Bækkelaget også etablerer båtforeningen på hjemmebane ved Hvervenbukta.

 

 

Nåja.. Oslo kommune har enda ikke blitt så stor at du kan omtale den i flertall.

Jeg har i to tråder og tre ganger i denne fortalt deg om Holmlia Båtforening som kun har 29 Båtplasser i Bydel Nordstrand innerst i Padda. Og at Bydel Søndre Nordstrand i motsetning til Bydel Nordstrand ikke har en eneste meter strandlinje som ikke er forbeholdt allmennheten. Oslo kommune bruker maaange millioner hvert år til å kjøpe opp strandtomter for å gi det til befolkningen og allmenheten og du er temmelig naiv om du innbiller deg at de kan komme til å gi bort hvervenbukta til en lokal båtforening.

 

Vet ikke noe om Holmlia Båtforeningen eller bryggeanlegget deres, men hvis foreningen flyttes hjem til Holmliaområde med båtplasser innen spaseravstand kan det jo båtforeningen virkelig bli en positiv bidragyter for et enda bedre lokalmiljø.

 

Du kan jo starte med å lese nettsidene deres, men som (også) sagt før, så er de startet i 1985 og har kjempet for båtplasser til SIN befolkning (forøvring norges befolkningsmessig største bydel med 35.000 innbyggere eller der omkring) og har etter hardt arbeid klart å få til 29 plasser i en Bydel ikke alt for langt unna.

 

Jeg er en av disse som har bodstedsadresse i Søndre Nordstrand og hadde selvfølgelig vært medlem av Holmlia Båtforening om det ikke var slik at jeg har medlemskap i OBF siden 1982 og kun har en båt.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

.....jeg prøver igjen med en ny vri med fakta basert på årsberetningen og tildelingsreglene.....

 

Flott med fakta fra en lokal ildsjel ! Innlegget bekrefter jo absolutt at det er mangel på båtplasser ved Bunnefjorden.

 

Akkurat det som RSL og hjemmesiden skriver om medlemskategoriene er prinsipielt litt interessant.

 

B medlemene er egentlig a-laget med båtplass

A medlemmene er egentlig b-laget uten båtplass

S medlemmene er det utenbygdske C- laget altså et tredjerangs medlemskap basert på bostedkommune, men også S-medelemmene kan rykke opp til å bli fullferdige A og B medlemmer

 

Har jeg forstått dette korrekt ?

 

I båtforeninger i Oslo finnes det vel stort sett et bare en type medlemmer som er med eller uten båtplass (inskuddsplass eller sesongplass.) I Oslo er det bare en type venteliste uavhengig av bostedkommune.

 

Bostedbaserte kriterier kan kanskje være fornuftig for enkelte små lokalmiljøer, men for å gjenta meg selv er det fornuftig om Oslo holder fast ved sin Oslo-modell også i Bunnefjorden hvor båtplassmangelen er stor.

Link to post
Share on other sites

Flott med fakta fra en lokal ildsjel ! Innlegget bekrefter jo absolutt at det er mangel på båtplasser ved Bunnefjorden.

 

Ildsjel er å ta i, men jeg blir alltid litt irritert når jeg møter folk som tror at alt som er skrevet ned i en eller annen avis er sannheten og så etterpå nekter all annen argumentasjon enn den første tanken som dukket opp i hodet etter at de så en artikkel,

 

Egentlig har jeg gitt opp å argumentere med deg for lenge siden, men siden det er litt artig å se hvor lite av hva man sier som faktisk synker inn, så er det jo bare å fortsette siden det jo tross alt nærmer seg sen høst og ikke så mye annet å gjøre.

 

 

B medlemene er egentlig a-laget med båtplass -- > det er de det er plass til da det ikke er plass til flere båtplasser takket være OK

A medlemmene er egentlig b-laget uten båtplass --> det er de som venter på å få plass ja... det er jo ikke flere plasser enn det det er plass til.

S medlemmene er det utenbygdske C- laget altså et tredjerangs medlemskap basert på bostedkommune, men også S-medelemmene kan rykke opp til å bli fullferdige A og B medlemmer ---> det er også S-medlemmer fra Oppegård, men en gang må man si stopp ... med 1270 medlemmer til 349 båtplasser er det vel liten vits å ha flere dyre medlemsskap. S-medlemskap er et billig medlemsskap for de som ønsker opplag, vinterhavn eller Traileravtale.

 

Har jeg forstått dette korrekt ? -->> Forstått hahaha. Siden du kun stoler på det som står på papir, er mitt forslag at du printer ut mine innlegg og leser dem som de skulle vært skrevet som et innlegg til lokalavisen din.

 

Bostedbaserte kriterier kan kanskje være fornuftig for enkelte små lokalmiljøer, men for å gjenta meg selv er det fornuftig om Oslo holder fast ved sin Oslo-modell også i Bunnefjorden hvor båtplassmangelen er stor. ---> siden Bundefjorden har ledige plasser, ville det jo være teit å kreve bostedsadresse av interessenter som vil betale for å ligge der inne.

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Syns du det er rimelig at Oslos nabokommuner skal påkoste non-profit bryggeanlegg for alle så lenge Oslo Kommune ikke evner å bygge ut noe som helst?

 

Av det han har skrevet så langt, mener han at det forkastelig om de ikke gjør det og det bør aller helst være i gangavstand for bor på Nordstrand.... uansett hvor i landet man bor....

 

RSL.

(Som offisielt har gitt opp argumentasjonen, men som neppe klarer å holde kjeft på en stund enda.)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Syns du det er rimelig at Oslos nabokommuner skal påkoste non-profit bryggeanlegg for alle så lenge Oslo Kommune ikke evner å bygge ut noe som helst?

 

Tråden handler om at Oslo kommune ønsker non-profitt oslobaserte båtforeninger velkommen som båtforeningsnabo til Opppegård båtforening som ligger på andre siden av kommunegrensen. Oslo modellen er at kommunen hjelper til med tomt, mens båtforeningene selv fikser finansiering. Akkurat som flere båtforeninger i Oslo samarbeider om adlomst, parkering og opplag kan det vel være naturlig at også båtforeningene i Bunnefjorden har et interkommunalt samarbeid ved bygrensen.

Redigert av oslofjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hallingdal Seilforening har litt snaut med båtplasser i saltvann, så de vil sikkert være interessert i å ta starte egen båtforening i Hvervenbukta eller på Katten.

Katten er jo genialt.... folk kan jo tross alt bade hjemme og så kan man bare stenge mosseveien i sommersesongen så man hadde parkeringsplasser i to filer.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Tråden handler om at Oslo kommune ønsker non-profitt oslobaserte båtforeninger velkommen som båtforeningsnabo til Opppegård båtforening som ligger på andre siden av kommunegrensen. Oslo modellen er at kommunen hjelper til med tomt, mens båtforeningene selv fikser finansiering. Akkurat som flere båtforeninger i Oslo samarbeider om adlomst, parkering og opplag kan det vel være naturlig at også båtforeningene i Bunnefjorden har et interkommunalt samarbeid ved bygrensen.

 

Haha du har fortsatt ikke forstått det.

 

Oslo kommune har Ingen tomt der.

Det skal du ha.... du gir deg ikke om en artikkel har kilt deg bak øret.

 

OK... jeg forsøker en avsluting.

 

Du har rett i alt, jeg har feil i alt.

Du har tross alt lest avisen, så du vet best... beklager all motgang i denne saken.

Jeg er oppriktig lei meg for at jeg la frem det jeg i lang tid har oppfattet som fakta som jeg har lest på nett og papir fra Oslo Kommune, OBF, KNBF, Småbåtutvalget og Aftenposten.

Din lokalavis og din oppfattelsesevne er helt klart overlegen dette, så jeg beklager på det dypeste at jeg uttalte meg.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Katten er jo genialt.... folk kan jo tross alt bade hjemme og så kan man bare stenge mosseveien i sommersesongen så man hadde parkeringsplasser i to filer.

 

Det er da snakk om båtforening....ikke bilforening....

 

Hvis moderne flytebølgebrytere virkelig tåler høststormene i Bunnefjorden er det genialt å anlegge småbåthavner i katten-området og da gjerne ved Vedbolagstomten nærmere Nordstrand bad.

 

Det finnes faktisk allerede båtplasser rett syd for katten ved Ljansbadet nesten uten parkeringsplasser for båtplassene er innen gangavstand....på samme måte som det ikke er bruk for parkeringsplasser ved badestranden Katten fordi det er innen gangavstand.

 

Faktisk er det dårlig med parkering og eller biladkomst til mange av Oslos foreninger som i Padda, Hovedøya og Frognerkilen.

 

De fleste i Oppegård bor i bilavstand (eller i beste fall sykkelavstand) til sjøen og bor man ved Greverud nesten nede ved Tusenfryd er det fint å kunne å ha rikelig med parkering, men jeg tror mange på Holmlia og Nordstrand gjerne spaserer eller sykler hjemmefra hvis de får båtplass i nærområdet med begrenset parkering.

 

Når det gjelder Hvervenbukta hadde naturligvis det beste vert et interkommunalt samarbeid hvor ordføreren i Oppegård og ordføreren i Oslo kunne stått side ved side å klippet snoren for en interkommunal båtforening på begge sider av bygrensen...helt uten S-medlemmer, men hvis det ikke er mulig er vel det nest beste alternativet en ny egen forening på Oslo-siden som kan samarbeide med Oppegård.

Redigert av oslofjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er da snakk om båtforening....ikke bilforening....

....

Det finnes faktisk allerede båtplasser rett syd for katten ved Ljansbadet nesten uten parkeringsplasser for båtplassene er innen gangavstand....på samme måte som det ikke er bruk for parkeringsplasser ved badestranden Katten fordi det er innen gangavstand.

 

 

Innenfor gangavstand for hvem?

Hvis denne båtforeningen skal være for ALLE uansett bostedsadresse, kan det bli langt for de som bor på feks Eidsvoll.

Men er den ment KUN for beboerne som kan gå ned skråningen fra Nordstrand.... Du vet.... der du ikke bor, ja da er det jo greit å bare bygge ut den eksisterende havnen som allerede ligger der om behovet er der og beboerne på Nordstrand er villig til å betale det det koster og Oslo kommune tillater en utbygging der.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Klarer ikke helt å se for meg Oslofjord's planer for en ny båthavn i dette området. Hvis man skal anlegge en båthavn som skal være for alle og av en viss størrelse er man selvsagt avhengig av parkeringsplasser og gjerne også opplagsplasser.

 

- Båtplassene syd for Katten er det Ljans vel som har, så da sier det seg vel selv hvem som råder der

- Katten er en badeplass

- Vedbolagstomta er håpløs når det gjelder adkomst og helt umulig mhp parkering. Vet ikke hvor dypt det er der. Muligens for dypt for flyteanlegg?

- Området mellom vebolagstomta og Nordstrand bad er private bebygde eiendommer.

- Samme med resten av kysten syd for vedbolagstomta og ned til hvervenbukta

- Nordstrand bad er som navnet sier - et sted man kan bade

- Hvervenbukta er badestrand/park/tur friområde

 

Det er sikkert mulig å få klemt inn noen flere båtplasser i paddehavet i tilknytning til eksisterende havner dersom:

 

- Beboerne i området (dvs Bekkelaget vel m.fl) synes det er en god ide (noe de antagelig ikke synes)

- Det kan skaffes til veie flere parkeringsplasser (hvor?)

 

Så hvor skal denne nye havna ligge? Hvor stor skal den være og hvor skal folk parkere?

Link to post
Share on other sites

Klarer ikke helt å se for meg Oslofjord's planer for en ny båthavn i dette området. Hvis man skal anlegge en båthavn som skal være for alle og av en viss størrelse er man selvsagt avhengig av parkeringsplasser og gjerne også opplagsplasser.

 

Man må inse at båtplasser ikke nødvendigvis en en fullservice båtforening.

det viktigste behovet på Nordstrand er en eller flere enkle nærhavner for båter på 12 - 25 fot slik at båtungdommen kan suse rundt i ungdomsbåter etter skoletid slik de gjør det i mange småbyer.

En havn hvor fruene kan kose seg på en 25 fots ibiza framfor å drikke cafe-latte på Sæter.

En havn hvor pensjonister kan spasere ned til snekka å komme i prat med andre båtfolk.

En havn hvor far kan ta skjærgårdjeepen til jobben på fornebu hver dag for å slippe bilkø.Kort sagt enkle båtplasser av den typen man gjerne finner i hytteområder og i små kystbyer. Mangelen på båtplasseri nærområdet gjør at lokale ungdommer kun har ungdomsbåt på hytta og at båt ikke blir en del av den lokale ungdomskulturen. Man må ikke ha klubbhus, vann, strøm og parkeringsplass for å kunne fortøye en 14 fots jolle i nærmiljøet. Terskelem må senkes for å kunne ta spontane båtturer på hverdager.

 

Hovedproblemet er at Nordstrand ligger uten en beskyttende skjærgård når høststormene settes inn. Men med dagens bryggeteknologi vil kanskje et par flytebrygger kombinert med flytende bølgebrytere klare seg i mot uværet f.eks. ved Vedbolagstomten.

 

Hvervenbukta som er litt lenger unna er egnet for brygger med vann og større båter. På samme måten som båtforeningene innerst i Frognerkilen samarbeider om adkomst og parkering kan som tidligere nevnt et bryggeanlegg utenfor Hvervenbukta samarbeide med Oppegård båtforening som vel har god plass på land og vistnok har ledige opplagsplasserFor store bobåter er det greit med fullservicehavn med vann strøm, parkering, klubbhus vakthold osv osv og til feriebåten biler man ofte uansett for å få med bagasje og proviant så det er ikke så kritisk om båtplassen for bobåter ikke er i gangavstand.

 

Man bør altså skille mellom behovet for å fortøyet ferieboligen og behovet for å fortøye hverdagsjolla/snekka.

 

Kanskje man får enda mer politisk med-vind i seilene hvis Nordtrand Båtforening ha en egen ungdomsavdeling (12-25 års alder) hvor man spesielt legger til rette for å bygge opp et positivt maritims ungdomsmiljø inkludert 2 meter brede plasser. Slik at ungdommen selv kan styre med og tar ansvar for eget båtprosjekt uavhengig av far (slik man ser mange eksempler på småsteder langs kysten)

 

Alt blir så meget bedre for båtplassmuligheter når Mosseveien blir lagt i tunell slik at man får frigitt kysten...men det kan bli et nytt tusenårs-skifte før den tid for det er mange tuneller på vestlandet som skal bygges først.

Redigert av oslofjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du noen som helst dokumentasjon på at det er et stort behov for en slik nærhavn for mindre båter på Nordstrand?

Nei jeg har ingen slik vitenskapelig dokumentasjon. Dog tørr jeg rent subjektivt anta at om man tilbød 20-30 stk 2.3 meter skjærgårdjeepplasser ved Vedbolagstomta til selvkost ville de blitt revet bort raskere enn birken startnumre.

 

Dog har Nordstrand knapt noe småbåtmiljø å bygge videre på fordi man i alle år ha måtte dra helt inn til Padda eller Frognerkilen og da er det enklere droppe hverdagsbåten i Oslo og heller dyrke båtlvet på hytta.

Har intykk av det er flere småbåter (under 25 fot) og flere båtungdommer (i egen eller familiens båt) i Asker og Bærum hvor det finnes båtplasser.

 

Selv om Bunnefjorden ikke har så spennende skjærgård som i Bærum tror jeg mange gjerne vil komme seg utpå med en liten uforpliktende båt hvis det var praktisk mulig uten for mye biling, parkering og styr.

Redigert av oslofjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

EGENTLIG.. driter jeg i hvor du bor Oslofjord, men så varmt som du til en hver tid snakker for Nordstrandsbeboere og du har lokalkunnskap nok til å nevne fruene som drikker "latte" på Sæter, så er det vanskelig å ikke tro at du snakker ut fra eget behov for båtplass.

 

Når du så snakker om ungdomsavdeling med medlemmer fra 12-25 år, som skal bestemme selv uten innblanding fra far - som selfølgelig skal betale regeningen - så må jeg si at det vel er lite håp for et politisk vedtak for å sikre pappagutter fra Nordstrand båtplasser i gangavstand - som også er viktig for deg.. tross alt er det forferdelig langt å bli kjørt en HEL km frem til Padda for disse podene. Stakkars uheldige barn som er nødt til å vokse opp i velmøblerte hjem og så er det ikke engang rulletrapp ned til en brygge hvor man fra 12-årsalderen kan bestemme selv.

(er det lov å spørre om du er i denne aldersgruppen selv?)

 

Når du samtidig sier dette skal være selvfinansierende, er det jo artig at du har såpass lokalkunnskap at du vet at disse podene faktisk har aktiva allerede fra 12-årsalderen til å både kjøpe seg båt og finansiere en båtplass til et par hundre tusen eller mer.

 

Du skriver b.l.a. Sitat:

 

Dog har Nordstrand knapt noe småbåtmiljø å bygge videre på fordi man i alle år ha måtte dra helt inn til Padda eller Frognerkilen og da er det enklere droppe hverdagsbåten i Oslo og heller dyrke båtlvet på hytta.

 

Med den lokalkunnskapen du har om dette området du ikke bor i... vet du hvor kort avstand du snakker om i starten av den setningen?

Går man ned på mosseveien fra hvor som helst på Nordstrand (jeg regner med at du ikke har tenkt å flytte sjøen nærmere boligene oppe i åsen), så er det vel maks 1,5 km å gå til Paddehavet og de aller fleste på Nordstrand har det mye kortere enn det.

Siden du også snakker så varmt for at det skal være så tilgjengelig for resten av Oslo, må jeg fortelle deg at dette faktisk er over 3 mil fra bygrensa, så de aller fleste har veeeldig mye lengre vei og de har båt alikevel.. selv om de ikke har hytte på både fjellet og ved sjøen.

 

 

Og er det faktisk synd på beboere fra Nordstrand som ofte har hytte både på fjellet og ved sjøen. Riktignok, skal disse kun benyttes i perfekt vær. Man drar da til Østrike eller Aspen om det er tåke på Gol om vinteren og man er kjappe med å bestille sydenbiletter rett fra hytta om man våkner til noen skyer i horisonten.

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Padda er og har alltid hatt noe av det miljøet Oslofjord etterlyser sammen med Sandkroken som ligger like ved ulvøybrua selv om det ikke er noen organisert"ungdomsklubb" inne i bildet.

 

Litt avhengig av hvor på Nordstrand man starter er det ikke særlig lenger til Padda og Sandkorken enn det er til den utilgjengelige Vedbolagstomta, og nå har man også fått fin og bred sykkelsti hele veien. De fleste bruker enten sykkel eller moped fra Nordstrand eller øvre Bekkelaget til området ved Padda.

 

Tror jeg har litt oversikt over dette siden jeg har bodd på Nordstrand i snart 100 år, og drevet med båt siden 12 års alderen

Link to post
Share on other sites

Tror jeg har litt oversikt over dette siden jeg har bodd på Nordstrand i snart 100 år, og drevet med båt siden 12 års alderen

 

Nåja.. du skal ikke være for sikker på det.

Det kan ha stått noe annet i lokalavisen til han som ikke bor på Nordstrand.

 

RSL

 

Dessuten så du langt fra ut som en 100-åring når jeg så ned på deg fra masten din for et par somre siden ved Langøyene hehe...

(Det er langt fra 62% til 100% feks)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...