Tom Rør Svart 8.Desember.2012 Del på Facebook Svart 8.Desember.2012 (redigert) Jeg har ikke baugpropelll på båten, men det hender noen ganger at det hadde redusert stressfaktoren radikalt å kunne ha dette hjelpemiddelet. F.eks. i en trang gjestehavn med ekkel sidevind, hadde det passet meg utmerket. Redigert 9.Desember.2012 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 8.Desember.2012 Del på Facebook Svart 8.Desember.2012 Trådstarter er overhodet ikke interessert i selve temaet. Det har du rett i. Det som er morsomt er at trådstarter røper totalt mangelfulle kunnskaper. Men noe skal man jo ha å more seg med i julestria. At det går på Kappa sin bekostning får så være. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Desember.2012 Del på Facebook Svart 8.Desember.2012 Det at noen "begynner å bruke" baugpropell 100 m fra land, er nok kanskje for å teste at hjelpemiddel virker slik at de evt kan inkludere det i egenskapene til båten, inn mot land. Personlig har eg vert i fleire situasjoner der det ikkje hadde vert råd å komme seg videre uten ekstramannskap med båtshake framme på baugen, for å føre båten riktig og forsvarlig igjennom trange plasser. Der kan baugpropell avlaste kona eller bekjente som er ombord, og senke stressfaktoren. De som meiner de har samme mulighetene med en tilsvarende båt uten thruster, og i tilleg meiner det er dårlig manøvreringskunnskaper som gjør at folk monter thruster, står vel fritt til å meine det ? På samme vis som nabobøndene når de rysta forskrekka og avvisende på hodet når bestefar fikk bygdas første traktor på tunet. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Free Lillehammer Svart 8.Desember.2012 Del på Facebook Svart 8.Desember.2012 Hva er dette? Begynner dere faktisk å ta denne tulletråden seriøst ved å drøfte behovet for baugpropell? Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 8.Desember.2012 Del på Facebook Svart 8.Desember.2012 Fasinerende tråd dette her...... Jeg er helt klart mer komfortabel med tillegging nå etter at jeg fikk båt med baugthruster, jeg har til og med en akter, og for riktig å banne i kjerka for alle de som mener en er manøvreringsudyktig om en har ei skute med slike hjelpemidler, så bør jeg sannsynligvis nektes å kjøre bil også for tror du ikke det er både mulighet for å koble til drift på alle hjul pluss en hel masse andre ting som skal hjelpe meg å holde bilen på veien i en situasjon som gjør at bilen ikke holder seg der den skal være........Og så benytter jeg anledningen til å ønske dere alle en riktig god og fredfull Jul. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Desember.2012 Del på Facebook Svart 8.Desember.2012 skikkelig lite å sjå på tv.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Zitt Svart 8.Desember.2012 Del på Facebook Svart 8.Desember.2012 Jeg er helt enig med deg, Fargo, og jeg mente det samme om en annen tråd. Husker du hvilken kommentar du kom med da? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 8.Desember.2012 Del på Facebook Svart 8.Desember.2012 Hva er dette? Begynner dere faktisk å ta denne tulletråden seriøst ved å drøfte behovet for baugpropell? Nei, vi morer oss på trådstarters og hans manglende kunnskapnivås bekostning. Ingenting galt med det. Sitér dette innlegget Link to post
nnerland Svart 8.Desember.2012 Del på Facebook Svart 8.Desember.2012 Artig tråd. men man kan vel si det så enkelt som "har du lyst har du lov", så kan alle de som rister på hodet til bruk av baugthruster riste til hue faller av er vel ikke noe å bry seg med vel ... :) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 9.Desember.2012 Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 Artig tråd. men man kan vel si det så enkelt som "har du lyst har du lov", Nei, dette er en kylling som ikke har filla peiling på båt og båters manøvreringsevne. Jeg kunne godt tenkt meg ett veddemål med denne kyllingen. Men det tror jeg ikke kyllingen har baller til. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 9.Desember.2012 Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 For en dustete tråd. Baugpropell er et fint hjelpemiddel for de fleste båter om man er i en lei knipe i en trang havn. Så lenge man ikke utelukkende manøvrerer med baugpropellen, ser jeg ingen grunn til å ikke bruke den. Selv har jeg ikke baugpropell, men skulle ofte ønske jeg hadde en. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Bitteliten Svart 9.Desember.2012 Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 Jeg bruker svært sjelden baugpropell. Går stort sett dit vi vil med hovedmotorer koblet til joystick. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.Desember.2012 Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 Foldede hender. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tallisman Svart 9.Desember.2012 Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 Kunne tenkt meg en baugpropell som hvar vridbar for da kunne jeg brukt den til fremdrift også . Da hadde jeg spart masse diesel og i tillegg tenk på den miljøgevinsten. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 9.Desember.2012 Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 Kunne tenkt meg en baugpropell som hvar vridbar for da kunne jeg brukt den til fremdrift også . Har laget til slik i min båt (hydraulisk). Kan om nødvendig bruke den til fremdrift og styring. Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 9.Desember.2012 Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 Er helt enig i at dette er en dustete tråd. Ihvertfall slik den er startet. Men det er et tema rundt baugpropell som ikke er nevnt så ofte, nemlig at at vi skjærer store hull i skutesida. For så å "plastre" inn en forholdsvis tynnvegget tunnel. Så monteres en tung dings til denne med en enkel pakning. Jeg har ingen truster, men vil gjerne ha. Har noen opplevd dramatiske vannlekkasjer pga. slike installasjoner? Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 9.Desember.2012 Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 Fin artikkel i medlemsbladet RS på temaet tidligere i høst. Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 9.Desember.2012 Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 Fin artikkel i medlemsbladet RS på temaet tidligere i høst. Kremt... jeg er ikke medlem. Takk, skal se om jeg får tak i den. Sitér dette innlegget Link to post
Kappa Svart 9.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 Hva slags veddemål hadde du i tankene? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 9.Desember.2012 Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 Hva slags veddemål hadde du i tankene? Jeg regner med at du referer til innlegg #60, når du i innlegg #69 spør om hva slags veddemål det er snakk om. Andre ville nok trykket på "Sitat av/på"-knappen i det de skulle svare, men jeg skjønner jo at du er litt desperat når det ikke har vært bevegelse på tråden DIN siden 17:47 og den raser nedover førstesiden. Forresten bør du sjekke klokken på din PC, da ditt innlegg ser ut som er kommet inn 23:31 i dag og det er etter min klokke ca tre timer til klokken er så mye. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Bitteliten Svart 9.Desember.2012 Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 Klokka er Baatplassen sin, og den er det feil på. Sjekk limt tråd fra Ingar Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 9.Desember.2012 Del på Facebook Svart 9.Desember.2012 Ok. takk for info. (jeg stusset vel litt på om en brukers klokke kunne bestemme tidspunktet for når innlegg kom, men så ingen annen mulighet.... Blond..) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Kappa Svart 31.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2012 Det ble stille rundt denne saken! Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 31.Desember.2012 Del på Facebook Svart 31.Desember.2012 Samma som redningsvest, folk blirr late og glemmer å flyte. Farlige greier! Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 31.Desember.2012 Del på Facebook Svart 31.Desember.2012 Vi blir leie av å skulle kværulere hele tiden. Temaet kunne vært seriøst, men startinnlegget ditt, Kappa, lyser sofisme lang vei. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.