REM Svart 9.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2013 Bra tips med den drasaga henboe, men uansett må man vel slipe over etterpå med eksentersliper og 120-papir? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Jens_P Svart 9.Februar.2013 Del på Facebook Svart 9.Februar.2013 Ligger jo gjerne en "krans" med lim rundt pluggen. Jeg kappet gjerne pluggen over denne. La stemjern mot pluggen og den skrå siden av eggen ned. Ble som regel en snau mm å slipe bort. Slipte bort resten med Fein (eller tilsvarende) multiverktøy. Har god kontroll på hvor jeg sliper med denne. Mener jeg brukte 80-papir. Slipte over til slutt med eksenter- eller plan-sliper. Jeg limte også noen plugger i en bit med kapp og trente på denne først. Blir bra resultat! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
henboe Svart 9.Februar.2013 Del på Facebook Svart 9.Februar.2013 Man må selvfølgelig slipe over til slutt. 120-150 papir på en eksentersliper så blir det strøkent. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Februar.2013 Del på Facebook Svart 9.Februar.2013 Som det ble presisert av andre, så mente jeg at dersom man kutter "spunsen" -nå har jeg lært dagens nye ord, med stenjern, så skal den vinklede siden ned og man legge det ann noen mm over teakplanken. Legger man den i flukt med teakplanken, kan man risikere at toppen av spunsen blir skjev og skråner nedover, under nivået av teakplanken. -ihvertfall etter boka "Boat interior construction" av Michael Naujok. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 11.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Nå er jeg så godt som ferdig. La ett strøk med Golden Teak Sealer i går som har fått tørke over natta. Litt skjoldete, og det beror på at treet nok har litt forskjellig hardhet og absorberer teak sealeren litt forskjellig. Jevner seg vel ut etter hvert. Hvis ikke så venner jeg meg vel til det. Ennå har jeg ikke lagt hulkil med silikon fra panelenes ytterkanter og ned på glassfiberen, men det kommer etterhvert. Jeg måtte forsenke fundamentet til trappegelenderet 6mm ned i gulvet, ned på nivået med det gamle gulvet som var 6mm tynnere, for at ikke trappetrinnene skulle stå skjevt Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Lekkert REM. Veldig bra! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
oivindg Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Det ble kjempefint! Takk for at du tok deg tid til å dele det med oss! Sitér dette innlegget Øivind Link to post
SoBo Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Meget fint Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Bitteliten Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Sealeren jevner seg ut etterhvert. Flott dette REM Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Imponerende resultat! Der doblet du akkurat verdien av din "tilaarskomne" skute Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
baatsman Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Synes det ser skikkelig proft ut! Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Shiny Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Dette ble strøkent! , og flott tråd med informative bilder og mange tips. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
morros Svart 12.Februar.2013 Del på Facebook Svart 12.Februar.2013 Fantastisk! Dette ble meget bra. Jeg skal selv legge dekk og dollbord på en Polar 22 nå. Dette var til inspirasjon og nytte Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 12.Februar.2013 Del på Facebook Svart 12.Februar.2013 Veldig bra Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
MajorAndy Svart 12.Februar.2013 Del på Facebook Svart 12.Februar.2013 Imponerende! Hvad ender det hele på? Hvor mange penge alt incl? Og hvor meget egen arbejdstid? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 12.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2013 30 000,- Major og maaase egeninnsats. Faktisk mye mer enn jeg trodde Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kaskazi Svart 12.Februar.2013 Del på Facebook Svart 12.Februar.2013 Veldig bra og en interessant tråd. Godt dokumentert. Lurer på om jeg skal legge teak på flybridge. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 12.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2013 Takk for kommentarer og godord alle sammen. Kaskazi. Jeg vurderer det samme selv. Har akkurat en forespørsel ute til leverandøren av teakpaneler til Fairline/Princess i UK. Kan bli et prosjekt til neste år? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mariell Svart 12.Februar.2013 Del på Facebook Svart 12.Februar.2013 Som vanlig når du gjør utbedringer, ender det opp med ett glimrende resultat, gratulere med en kjempefin dørk. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
ray Svart 12.Februar.2013 Del på Facebook Svart 12.Februar.2013 Detta ser kjempe fint ut REM. Som vanlig vil jeg si når det kommer til jobber du gjør. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
ebonita Svart 12.Februar.2013 Del på Facebook Svart 12.Februar.2013 Synnerligen elegant REM! Men samtidigt så får man väl en påminnelse om att teakdäck är en underhållskrävande elegans på en båt. För min del så stannar jag nog vid den teak som funnits från början dvs badplattform och akterdäck. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.