Jump to content

Båtliv i Troms


chrisrik

Recommended Posts

Jeg møtte altså såvidt jeg kan se chrisrik med følge i Trollfjorden uten at jeg tenkte over at det var han :saint: 

Pinlig.. men slik er tilfeldighetene. Husker ikke helt hva jeg drev på med, men plutselig var Hurtigruta der også.

 

Turen var helt fantastisk, og tatt helt på sparket uten planlegging. Jeg så at været var fint utover Andfjorden først, og så bar det avsted. Ingen vits å snu, og gå samme vei tilbake iallefall.

Tenkte at da kom sikkert tåka innover Andfjorden utover kvelden. Men den gjorde visst ikke det.

Gikk uten stopp fra Svolvær til Harstad, den vesle 67 liters tanken hadde enda 10 liter igjen da jeg kom hjem.

Angrer bare på at jeg ikke startet mye tidligere på dagen enn kl 13...

 

ribber.jpg

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

chrisrik og Teerex: Fine bilder fra flott natur dere har knipset. Holdt utkikk etter dere på vår vei. Men dere holder så høy "cruising speed", at det er ikke godt å få øye på dere. Vi fikk gjennomført bare halve turen vi hadde planlagt. Men Langøya rundt er ikke så verst det heller.

 

IMG_4079.JPG.2f3b63f723edc8968549ce95e38a2cd3.JPGIMG_4080.JPG.53393743a1811c073a1026af6e520670.JPG

Skipnes og...

 

IMG_4110.JPG.ac36fd0d476145e682d30a493be59f3c.JPG ...Kråkberget på Langøya er også verdt et besøk når værgudene er i godlage.

Link to post
Share on other sites

hehe i alle dager! Morsomt. Husker jeg kommenterte til følget at det der minte mistenkelig om en Navette.. "det skulle ikke forundre meg om det var Teerex på Båtplassen". Små forhold her i nord hehe :lol:

Nå kan du angre på at du ikke ble lengre, vi kokte kaffe ombord og greier. Så lenge at vi ankom Digermulskanalen på laveste lavvan. Aldri sett den med så lite vann, konkluderte raskt på at vi heller gikk rundt.

 

Her er slepestreken fra turen vår, ser kartplotteren har stoppet trackingen litt ved kryssing av Hadselfjorden til Henningsvær - her gikk vi i allefall gjennom Gimsøystraumen, lengst vest gjennom det smaleste sundet. Vi ble aldri helt klok på merkingen her - så det kan være plotteren valgte å sensurere kjøringen noe :giggle:

 

Totalt utseilt distanse ble i allefall drøyt 420 nautiske mil (og 600 liter bensin). Har ikke hentet ut så mye mer statistikk.

Artig å kunne huke av utsiden av Senja, Andøya og Vesterålen - vi hadde værmeldinger på drøye 6 m/s fra vest, og nordvest og tidvis noe nordlig - stort mer enn dette tror jeg ikke at jeg hadde orket å suse rundt der ute i. Det bygger seg raskt opp med sjø som etter hvert blir slitsomt, selv om båtene er helt rå i bølgene blir det vanskelig å holde dem i plan når forholdene blir verre. Og må man ut av plan, da sprekker de fleste tidsplanene og man kan like gjerne ligge trygt i havn og kose seg!

Når det er sagt, måtte vi på denne turen aldri ut av plan pga bølger. Riktignok la vi oss i perioder ned i 20 knop. Noe under dette, går forbruket betydelig opp. Forbruksmessig ligger vi på mellom 1,3 og 1,5. 1,6 dersom man tilter motor helt ned for å brøyte og bruke hele skroglengden til å kløyve bølger...

 

Legger ved noen bilder fra turen under, har filmet endel også - men begynner ikke på det før mot høsten :) Så blir den ferdig til eller iløpet av vinteren.

 

Bunkring ble foretatt i Gryllefjord Senja, Fjord camp (Kråkeberget) i Vesterålen og i Svolvær. Vesterålen var billigst. Vi hentet også 40 liter på Finnsnes, for å være sikker. Ved ankomst hadde jeg godt og vel 50 liter på tanken, mens følget hadde endel mindre. Så det var et nødvendig stopp - likerikke å terse rekkevidden.

Turen fra Svellingene til Sjøvegan gikk i drøyt 30 knop. Fra Sjøvegan til Tromsø gikk vi i knappe 40 knop. Så og si flatt hav, helt til vi kom igjennom Rya.

 

 

 

Rute.JPG.ae71c41429a13f3fcdf53ce3c600ab0b.JPG

 

Hamn i Senja, rakk dem akkurat før stengetid. Fikk oss en kopp kaffe.

20170718_224149_compressed.jpg.cad9496c4e57750ef5bdd6cb02c5a28a.jpg

 

 

På tur inn til Gryllefjord, bunkring før vi skal forsøke oss på å nå Andenes. Ca 20 nautiske mil med åpent hav. Det lave skydekket resulterte i at vi ca halvveis - ikke så land på noen kanter. Spennende i en liten åpen båt..

20170718_235713_compressed.jpg.69acb83207346a9a523532453f0e37f0.jpg

 

Tur innom Nyksund for litt fiskesuppe. Strekningen Stø-Nyksund var nok den strekningen som var mest "slitsom" mtp bølger. Her var det tydelig mye strøm, vind og gamle dønninger. Fryktelig rotete sjø, så det var bare å holde seg fast..

20170719_211315_compressed.jpg.9cd1ee2b468e098e92b1914fea470325.jpg

 

På leting etter ankringsplass for natten på Skogøya utenfor Myre. Planlagt en fjelltur. Havnet i "nabobygda" da det var veldig langgrundt inne denne flotte vika.

20170720_171242_008_compressed.jpg.f4605ac2eb50676e3fb38cfb5ad682c4.jpg

 

Utsikt fra Skogøya. Panoramabildet ble veldig stort... fikk ikke det opp her.

20170720_204353_compressed.jpg.8a9948741a53155d84adcba3f80e0d39.jpg

 

Yttersiden av Vesterålen

20170721_130036_compressed.jpg.7a3d39e153199e48b638b2d58caf18db.jpg

 

 

På tur inn mot Bø

20170721_210504_compressed.jpg.8bfcd62a98298997ae5721ab4409e7dd.jpg

20170721_212840_compressed.jpg.b72a0e89ebdb0673f0a5c9ba3a7a25d4.jpg

 

På tur inn Hellfjorden, campsite for natten.

20170721_233718_compressed.jpg.d6f6f37f0e50b25b02d5d4e7d32cf816.jpg

 

Ikke helt i rekkefølge ser jeg, Yttersiden av Vesterålen.

20170722_200452(0)_compressed.jpg.b8143aad87ca241261099a02d61a6335.jpg

 

 

Slalom ut Hellfjorden

IMG_20170723_003049_374_compressed.jpg.ca4c1336cf598779c7456643c1b52328.jpg

 

 

Kaffestopp midt på Hadselfjorden. Flatt hav!

IMG_20170723_003049_377_compressed.jpg.9fa89015712c2e8473d1707dbc59ab90.jpg

 

 

På tur inn Trollfjorden. Teerex er vel innimellom båtene her :)

IMG_20170723_234753_514_compressed.jpg.c664cf6e82d836d133c83fb5c1b80cdb.jpg

 

 

Fortøyd for natta i ei vik i Svellingene etter en fantastisk hvalbiff servert på Risvær Brygger! Anbefales!orca-image-1500848620473.jpg_1500848620987_compressed.jpg.b8c94179a97eccfb1033873ea81b583e.jpg

 

 

På retur. Astafjorden (og alt annet) ligger blikkstille. 30knop + her.

20170724_163000_compressed.jpg.7ad8166233699fdfdbca3bc60ed77ee4.jpg

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Dere har hatt det fint, jeg sitter og hopper i stolen og holder meg fast. Har noen deler på vei som skal ankomme torsdag, og planen er å legge i vei på torsdag kveld og få tatt service på motor i Lødingen på fredag. Kommer ikke delene blir det noe senere.

 

I dag fikk jeg fikset masse, vi har nå lanterner og er lovlige. Tidligere har jeg fått ut septiktanken og vi har bestemt at det aldri mer skal inn en. Når økonomien tillater det blir det komposteringstoalett eller noe slikt. Båten er klar for ferie.

 

Det beste været er vel over nå og vi får nok ikke like fine bilder som dere har postet. Men nå er det på tide å komme seg av gårde.

Link to post
Share on other sites

September kan faktisk også være kjempefin :saint:

Noen av de fineste turene har vært i september.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

20 grader og vindstille her på verandaen i hele dag.

Meldt over 20 grader og sol til helga... Båten er fulltanka med bensin og olje!

Samt reservekanne med både bensin og olje ligger klar. :clap:

 

I tilfelle det blir båt og ikke kajakktur! Måtte bare feberen gi seg.

 

Dersom det er noen båtløse her inne som er gira på å bli med i RIB-klanen her i Troms (billig innsteg!), ta kontakt på PM.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Kunne ha tenkt meg en tur Senja rundt, det må jo uansett være litt kortere enn Hinnøya rundt :smiley:

Utfordringen ligger vel i at en del av turen går mot åpent hav så da gjelder det å ha flaks med vindretningen.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev 54 minutes ago:

Kunne ha tenkt meg en tur Senja rundt, det må jo uansett være litt kortere enn Hinnøya rundt :smiley:

Utfordringen ligger vel i at en del av turen går mot åpent hav så da gjelder det å ha flaks med vindretningen.

 

Den turen anbefales!

Senja er ganske stor - ser loggaboka mi sier at vår tur var på knappe 150 nautiske (Tur/retur Dyrøya). Det inkluderer avstikkere til de gamle øyværene, inn til Gryllefjord, Hamn og Ersfjorden. Burde kanskje tillate seg en tur innom Husøy når man først er igang :)

 

Fylling i Gryllefjord, kan nå også (med ca 200 meter bæring) fylle bensin på Finnsnes også i den nye båthavna.

Når det er sagt, bør været være bra :) Helst over et par dager.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Rundt Hinnøya kan det ikke være så mye mere enn 150 nm ut i fra det jeg har beregnet ut fra distansetabeller samt bensinforbruket mitt.

Spørs jo litt ruta og evt. avstikkere da. Svolvær og Trollfjorden er jo et par små avstikkere som kommer i tillegg.

Digermulkanalen er en snarvei (juks). Men artig å prøve den neste gang.

Og det er antagelig litt kortere å gå utaskjærs forbi Svellingen og Rotvær på tur mot Lødingen, enn inne ved Hinnøya.

 

Jeg brukte ganske nøyaktig 110 liter, men kunne ha klart meg med ca 100 liter med bittelitt roligere kjøring, og/eller kortere rute.

Drøyt 0,7 liter/nm i snitt stemmer nok bra. Instrumentet mitt viser kun nm/liter (takk USA) og lå stort sett på ca 1,4.

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Sakte sakte, langsomt elskling.

 

Nå har vi vært på farten i et par dager. Hadde en plan om å ligge på Engenes da vi kom sent avgårde, men der var det fullt så vi dro videre til Hamnvik på Rolla. Egentlig var vi fire fot større enn maks som var 31 fot, men etter en samtale med formann i båtforeninga fikk vi lov.

 

Gikk til Harstad i dag og fikk kjøpt våtdrakter til kona og ungen, så får de bade uten å fryse seg i hjel. Vi blir liggende her til Søndag og drar så videre til Lødingen for å få ta service på motor.

 

Ekkel tett tåke fra Rolla til Harstad i dag. Ferga til Sørrollnes passerte oss to ganger uten at vi så den, men den kan ikke ha vært lang unna etter bølgene å dømme.

DSC_0122.JPG.3c0545f47ca3f4576d408a7e4fe7a285.JPG

 

Link to post
Share on other sites

Bra tips, nå har vi sett litt på kartet. Svellingene ser nydelige ut.

 

Vi vurderer å gå til Skrova, overnatte der og spise på Skrovabrygga. Så Trollfjorden neste dag. Da vil en tur innom Svellingene passe bra på vei fra Lødingen til Skrova. Men ingen ting er avgjort.

 

Jeg har ikke fått liv i ankervinsjen enda og siden jeg klarte og dra på meg et rygghall i starten av ferien er det ikke aktuelt å dra opp anker for håndmakt. Vi trenger derfor gjestehavner denne ferien, dersom jeg ikke skulle på noe magisk vis få fikset ankervinsjen en av de nærmeste dagene. Men feriedager flyr fort av sted, jeg tviler på jeg får gjort det.

 

Vi er ikke spesielt godt kjent i området vi er på vei inn i, i alle fall ikke fra båt. Tips mottas med takk. Vi har ingen planer enda, vi blir ute så lenge været holder seg. Etter hvert begynner skolen, vi har søkt ungen fri første uke, men ikke fått svar enda. Vi får se hva som skjer.

Link to post
Share on other sites

Tåka ligger relativt tett over Vågsfjorden nå i natt.

Jeg er delvis ute av drift etter et lite uhell på sykkelen oppi skauen forleden (ribbein eller noe) så uansett ikkeno båtliv denne helga.

Men får se søndag ettermiddag... klarer ikke la være tror jeg. Det meldes jo flott vær.

 

AIS hjelper vel litt i tåka, hvis man ikke har radar da. For å se større båter/skip da.

Med 4G signal så får man jo marinetraffic opp, men vet ikke hvor hyppig posisjonene oppdateres slik at det har noen praktisk nytte. Men AIS mottaker/signal inn på kartplotteren er nok kjekt.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev for 9 timer siden:

AIS hjelper vel litt i tåka, hvis man ikke har radar da. For å se større båter/skip da.

Med 4G signal så får man jo marinetraffic opp, men vet ikke hvor hyppig posisjonene oppdateres slik at det har noen praktisk nytte. Men AIS mottaker/signal inn på kartplotteren er nok kjekt.

 

AIS fungerer brukbart, direkte på plotter. Mot MT er det en viss delay, så til finnavigering kanskje ikke :) Men dekningen begynner jo å bli veldig god rundt kysten, og mange fartøy har jo ganske åpenbar kurs - så jeg påstår MT kan hjelpe også.

I sommer har jeg brukt SeaPilot på mobil og nettbrett, son også har en internett-versjon av AIS (samt muligheten til å vise venner på kartet om de også kjører SeaPilot). Hvilken kilde denne benytter aner jeg ikke - men dekningen begtynner også her å bli brukbar. Praktisk!

 

Har idag både ais og radar på plotteren, prøvde å tenke litt på hva som i praksis blir mest brukt. Tror kanskje radaren. AIS bidrar mest med nice-to-know-info... mens radar har need-to-know. Det jeg ikke skjønner, er at ikke prisen på transpondere snart går ned. Full AIS-pakke havner nesten på radar-kostnad, og da tror jeg valget hos meg hadde vært enkelt.

 

Midtpinne: Risvær Brygger har gjestebrygge. Ta lunsj der og støtt opp brygga (se facebook).

Det er også brygge rett etter Svellingene ( 68 15.9168 N , 015 00.3294 E) helt sør på Årsteinen.

Trollfjorden har også flytebrygge.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

He he, dere racerbåtfolk. Ta lunch der, lol. Vi er trege om morgenen, og vi går sakte med innlagte badestopp underveis. Vi kommer nok fram på ettermiddagen tenker jeg. Både kona og ungen tente på Risvær, det ser nydelig ut. Nå er planen og gå dit på tirsdag dersom vi er ferdige med det som skal gjøres i båten.

 

Vi bommet helt på strømmen gjennom Tjeldsundet i dag, og var tidvis nede i 3.2 knop. Vi fikk seilet litt i dag, det var deilig. Selvfølgelig kom det en fjottvind og kastet seilet over ene vantet og vi fikk slitt sund et legg med tau inni på akterliket av forseilet. Vi får se om vi klarer en nødrep. Nederst bør vi få til noe, men etter hvert blir det høyere enn vi når.

Vi bruker både marinetraffic og seapilot. Jeg liker seapilot best. Man kan vel ikke stole på dem og man trenger tilgang til internett. For meg ser det ut som de stort sett er noen minutter på etterskudd. Det fine med dem er at de gir oss en pekepinn på hva som kommer, og så er det jo moro å se litt info om båtene man møter på. Vi har ikke AIS, men sender posisjon over internet via OnCourse, det er vel marinetraffic sin app tror jeg. Vi ser i alle fall oss selv på marinetraffic, men ikke på seapilot. OnCourse tryner med jevne mellomrom, eller slutter i alle fall å oppdatere etter noen timer. Det er irriterende, vi må huske å restarte den jevnlig.

Link to post
Share on other sites

Ja ja, vi sitter fortsatt fast i Lødingen. Står en mekaniker i motorrommet og klør seg i hodet, kan virke som at han blir der en stund. Ikke liv i noe akkurat nå. Vi har fått røsket ut noen kilometer med kabel og satt inn en batteriskiller: "ProIsoCharge Series - Intelligent Alternator Power Distribution System". Fortsatt mange kilometer med unødvendig kabel igjen.

:(

 

I alle fall begynner dette å ta såpass lang tid og værmeldingen sier kjipere vær framover så vi regner med at vi setter nesen hjemover igjen når de får fikset ting. Det er trist, vi var rimelig klare for noen dager på Risvær.

 

Om ikke annet så fikk vi brukt litt penger.........

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, chrisrik said:

Æsj!

Var det oppgradering i planene også altså. Ikke bare førstegangsservice?

 

Du får finne frem voltmeteret og hoppe neddi der du og. Lykke Til!

 

Noen plan var det ikke, vi skulle bare fikse en liten ting mens vi var her. Har kjøpt inn både voltmeter og tangampermeter og målt og ble bare mer og mer forvirret. Som en kjapp løsning skulle vi bare ta vekk to lasker og koble opp en batteriskiller. Så viste det seg at det ikke var bare bare og de driver på på andre dagen, på vei inn i den tredje med noe som bare skulle ta noen få timer.

 

Jeg fikk i alle fall en slags oppreisning. Jeg følte meg litt dum da jeg ba dem om å gjøre det da jeg ikke skjønte det selv. Her er rett og slett 41 år med gamle synder som skaper problemer. Forbruksbank og startbank var koblet sammen på i alle fall tre måter, ergo hadde vi i realiteten en bank.

 

For å beskrive galskapen.

- Jeg har en vanlig hovedbryter, den er koblet slik at alle valg, 1 - both - 2, går fra begge banker.

- Jeg har to egne hovedbrytere for start av motor, en fra startbank og en for nødstart fra forbruksbank.

- Det gikk en 16mm ledning som koblet sammen bankene via starthovedbryterne.

- Det gikk en 35mm ledning som koblet sammen bankene direkte.

- En god del av kablene er sveisekabler.

 

Nå er mekanikeren gått hjem og kommer tilbake i morgen. Vi har liv i det meste bortsett fra at noe er koblet feil til bryterpanelet som nå er helt dødt. Vi vrir om tenningsnøkkelen og ingen ting skjer. De trodde en stund det var et relé som var ødelagt, men nå tror de det er noen ledninger som er koblet feil.

 

Så vi er ikke langt unna nå, som de forsåvidt har sagt hele tiden.
 

Selv om vi ikke kommer oss så langt, så er det en fin ting og få ryddet opp i dette.

Link to post
Share on other sites

I de fleste båter med noen år på naken, men også i nyere båter, har kabelspøkelset vært på ferde.

Ulogisk kabelføring, dårlig kabelføring, farlig kabelføring og unødig/overflødig kabelføring

Ofte er eneste eller beste løsning å fjerne alt og legge alt opp på nytt igjen etter en plan utarbeidet av dertil egnet personnell med kompetanse og/eller erfaring. Men som regel finner man jo løsninger her på baatplassen, bare man graver eller spør litt.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

49 minutes ago, Teerex said:

...

Ulogisk kabelføring, dårlig kabelføring, farlig kabelføring og unødig/overflødig kabelføring

...

 

Jupp, jeg hadde alle. :nonod:

 

Siden jeg har hatt båten i relativt kort tid har jeg enda ikke rukket å bli den største synderen. Men jeg har hatt mine båter og jeg skal ikke skryte på meg å være den som ikke roter det til. Jeg strekker kabler jeg og, og det blir som det blir. Først er jeg stolt, så ser jeg hva jeg har gjort, så skjemmes jeg. Av og til rydder jeg opp.

 

En del av de gamle kablene hadde tydelige tegn på overoppheting. Ikke bra, det er rett å bytte dem. Jeg tror vi får fikset det som er direkte farlig nå. Jeg tror også dynamoen får et bedre liv når den får lade bankene kontrollert. Dynamoen er på 90A og har ladet en bank på 440Ah der batteriene ikke har vært lik. Uten å være kvalifisert tror jeg ikke den har hatt godt av det. Den får et bedre liv nå, det gjør batteriene også tror jeg.

 

Det var to stygge ting med opplegget slik det var. Den åpenbare er at jeg ikke hadde en egen forbruksbank og dermed stod i fare for å tappe for mye strøm fra startbatteriene. Den andre var at det er ikke samme type batteri på start og forbruk, og det var to ladere koblet til. Jeg tror disse har stått og jobbet mot hverandre på et vis. Laderne har jobbet hardt, jeg har reagert på at vifta ofte har gått på begge laderne. Vi trekker en del strøm med kjøleskap og lys på. Etter vi fikk koblet om så har vi bare hørt vifta på laderen til forbruksbanken en gang og det var når vi startet dieselvarmeren for å tørke klær. Det har høljet ned her i kveld, og vi har vært ute. Alt er gjennomvått.

Laderen til startbatteriene har ikke trengt å lade noe etter vi koblet om. Laderen til forbruksbatteriene går av og til, men ikke så tungt at den trenger kjøling.

 

Vi trives forsåvidt godt her i Lødingen. Kona og ungen leker seg med nye våtdrakter og snorkler rundt og titter på fisk og bunnliv. De koser seg. Jeg pjusker med greier i båten og koser meg også.

 

Nå har vi akkuret åpnet en flaske rødvin, en god Amarone. Livet i båt er hyggelig.

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...