Jump to content

Hjul falt av båthenger, hvordan fikser jeg dette?

Gjedde

Recommended Posts

Helt sikkert et lagerhavari.

Du trenger 2 nye lager + tetningsring innerst " Zimmerring", og lagerfett.

Ser det er en veldig gammel aksel/ henger. Noen av dem har noen " sære", smale lager.

Du må demontere og finne nr. på lagrene. Legg ut nr. her så skal jeg sjekke på " delelageret " mitt.

Du får dem gratis om mine passer:-) (hører til en gammel Tyssehenger).

• 6 år senere...

Ikke regn med at du finner lager til den der på Biltema. Det du må gjøre er å dore ut inner- og ytterringene på både indre og ytre lager. På disse ringene vil du finne et nummer. Hvis nummeret er dårlig leselig tar du på litt crc eller olje og pusser rent med stålull. Det nummeret oppgir du i disken på en velassortert maskinforretning eller et sted de har godt utvalg i hengerdeler.

Slett ikke umulig å finne de riktige lagrene på Biltema, særlig ikke siden trådstarter har klart det til en sammenlignbar henger i 2013. Jeg fikk selv tak i kulelagre til en hjemmelaget tilhenger fra tidlig 60-tall på Biltema. Det er lettest dersom du får ut et helt lager og kan avlese dimensjonene, men du klarer det med å å måle også. Tvi, tvi.

Alltid morsomt når en tråd som snart er syv (!) år gammel vekkes til live igjen, men temaet er jo fortsatt like aktuelt. Mitt råd; Kjøp ikke brukt henger og lån den aldri bort. Når det er sagt så tror jeg at tiden har kommet for å selge min snart tolv år gamle båthenger og kjøpe en ny. Utrolig hva folk er villig til å betale for brukte hengere!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...