Gjedde Startet 5.Januar.2013 Del på Facebook Startet 5.Januar.2013 Noen som veit? https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48370/img_0903.jpg Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 5.Januar.2013 Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 (redigert) Kan se ut som lagerhavari , mulig du må bytte hele akseltappen med lagre.. Isåfall har dem et rikholdig utvalg av dette på BT til fornuftige priser Redigert 5.Januar.2013 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gjedde Svart 5.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 Høres riktig ut, hele hjulet har løsnet, ikke fra "der du skrur det fast" men det har liksom sklidd innover akslingen. Vet du hvor eller hvordan jeg får tak i noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 5.Januar.2013 Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 Helt sikkert et lagerhavari. Du trenger 2 nye lager + tetningsring innerst " Zimmerring", og lagerfett. Ser det er en veldig gammel aksel/ henger. Noen av dem har noen " sære", smale lager. Du må demontere og finne nr. på lagrene. Legg ut nr. her så skal jeg sjekke på " delelageret " mitt. Du får dem gratis om mine passer:-) (hører til en gammel Tyssehenger). Sitér dette innlegget Link to post
Gjedde Svart 5.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 Hengeren er en Mjørud med veteran skilter, så det stemmer at den er gammel :-) den hentes på havaristedet i morgen, så får jeg se når det blir å begynne å skru..... Tusen takk for tips å svar, det er gull! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.Januar.2013 Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 Vi gjorde det samme på en litt nyere, men 10-15 år gammel henger i sommer.. Abra i Trondheim har de fleste lager, hvis ikke skaffer de.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Gjedde Svart 13.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 Da er det fikset. Dobbel hjullager havari. Møtte en fyr bak disken på Biltema Alnabru som ga meg riktig deler (det skulle vise seg å være to lagre). Han hadde peiling og forklarte meg hvordan jeg skulle gjøre jobben. Nå er det gjort, og det virker og ser strøkent ut.... Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 13.Januar.2013 Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 Supert. Da, kan du kjøre videre:-) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 13.Januar.2013 Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 Makalaust , God tur Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
puddingen Svart 13.Januar.2013 Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 Artig når det løser seg ! Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Gnist Svart 16.September.2019 Del på Facebook Svart 16.September.2019 (redigert) @Gjedde Hvilket hjullager var det du fikk på BT? Jeg har samme problem på Mjørud båthenger 1974 Redigert 16.September.2019 av MIH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 16.September.2019 Del på Facebook Svart 16.September.2019 Noen ganger...... tenker jeg at EU-kontroll på hengere kanskje ikke hadde vært så dumt... Ikke på mine hengere da selvsagt, de ordner jeg med selv.. ? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Kaptein Gnist Svart 16.September.2019 Del på Facebook Svart 16.September.2019 (redigert) Hadde vært fint det, jeg kjøpte den brukt i uken og hjullageret skar seg på vei over fjellet... Redigert 16.September.2019 av MIH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.September.2019 Del på Facebook Svart 16.September.2019 Ikke regn med at du finner lager til den der på Biltema. Det du må gjøre er å dore ut inner- og ytterringene på både indre og ytre lager. På disse ringene vil du finne et nummer. Hvis nummeret er dårlig leselig tar du på litt crc eller olje og pusser rent med stålull. Det nummeret oppgir du i disken på en velassortert maskinforretning eller et sted de har godt utvalg i hengerdeler. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Honduras Svart 16.September.2019 Del på Facebook Svart 16.September.2019 Jeg handler alt av kulelager på Tools i Sarpsborg. Nå vet jeg ikke om alle Tools-butikker rundtomkring fører kulelager, men hvis man først skal ut å lete... så er det et tips. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Popeye70 Svart 16.September.2019 Del på Facebook Svart 16.September.2019 Hør eventuelt med Kulelagerhuset i Drammen (https://kule-as.no/). Hvis de ikke har eller ikke klarer å skaffe riktig kulelager så vil det forbause meg stort. Men du trenger nok riktige mål, det er ikke sikkert de er synske. ? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Grimme Elling Svart 17.September.2019 Del på Facebook Svart 17.September.2019 Slett ikke umulig å finne de riktige lagrene på Biltema, særlig ikke siden trådstarter har klart det til en sammenlignbar henger i 2013. Jeg fikk selv tak i kulelagre til en hjemmelaget tilhenger fra tidlig 60-tall på Biltema. Det er lettest dersom du får ut et helt lager og kan avlese dimensjonene, men du klarer det med å å måle også. Tvi, tvi. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.September.2019 Del på Facebook Svart 17.September.2019 Alltid morsomt når en tråd som snart er syv (!) år gammel vekkes til live igjen, men temaet er jo fortsatt like aktuelt. Mitt råd; Kjøp ikke brukt henger og lån den aldri bort. Når det er sagt så tror jeg at tiden har kommet for å selge min snart tolv år gamle båthenger og kjøpe en ny. Utrolig hva folk er villig til å betale for brukte hengere! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.