halaise Startet 20.Januar.2013 Del på Facebook Startet 20.Januar.2013 Er ny på forumet og tenkte å vise frem min ombygging av styre plassen på viksund proffsjark 42. innfelling av instrumenter og få en god innstalering av det eletriske var den røde tråden i prosjektet. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 20.Januar.2013 Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 Dete ser jo virkelig bra ut, og gjennomtenkt. Fler bilder underveis, artig å se hvordan det blir til slutt Sitér dette innlegget Link to post
halaise Svart 20.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 Har fjernet alt det gamle og bygget et reisverk, dette er skrudd og limt. Eletriske i båten var gammelt og fikk fjernet mye før planleggingen av hvor og hvordan jeg ønsket at det skulle bli. Som dere muligens ser begynte jeg med å ha pynteskiver på skruene men fant fort ut at det ble voldsomt med alle de skruene. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 20.Januar.2013 Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 Ville nok blitt i meste laget med pynteskiver ettersom det blir mange skruer ja. Hva gjør du med endene på platene? Kappsiden. Eller skal det være sånn ? Sitér dette innlegget Link to post
halaise Svart 20.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 Ja det skal listes rundt kappsiden da dette fungerer som skvalpesikring av det som måtte ligge på benken å slenge når man er på sjøen. De bildene som jeg la ut først er gammelt nytt og her er bildet av benken som bla. gyrokompasset og pcn til kartmaskinen skal stå. Dere skimter litt av det nye lokale sikringskapet som er til høyre, dette er et utspring av hovedskapet men har flere koblingspunkt som er gjort i ettertid og derfor er det laget et eget mini skap :-) Sitér dette innlegget Link to post
halaise Svart 20.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 (redigert) Den andre høyre skulle det være... venstre Kan tilføye at det er laget en 4 punkt for UPS kurs og en 4 punkt fra hjelpemotor 220 v som ses på bildet + noen inverter for instrumenter... Redigert 20.Januar.2013 av halaise (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 20.Januar.2013 Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 Dette var noe annet ja . Det ser jo ut som du har en skikkelig plan i galskapen Sitér dette innlegget Link to post
halaise Svart 22.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2013 Her har jeg fått montert instrumentene å er ute å tester om alt fungerer som det skal. Har behandlet teaken med ovatrol og den er ikke så blank som den ble med blirtz på kameraet. Brukte noen hvite plastkanaler for å skule ledninger og ser at det må litt maling til for å få finishen bedre rundt vinduene opp mot resten men det får bli når det er litt varmere i været. Godt med en kopp kaffe mens man har tromsøbrua i bauen :-) Har enda igjen å få festet alt av instrumenter fast i benken, men det er kun et par timer med jobb til det er ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 22.Januar.2013 Del på Facebook Svart 22.Januar.2013 Den ser flott ut, Man har full kontroll på instrumenter , pent arbeid,, flott,,,... Du må være fag snekker.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
halaise Svart 22.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2013 Takk takk, har jobbet noen år som snekker så man kan behandle verktøy. Men ombygging av båt er nytt for meg, mye planlegging og laging av maler før man finner frem saga :-) Synest dette var spennende og er i gang med å fjerne kartbordet som står bak rorplassen og konstruere noe nytt, blod på tann :-) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 22.Januar.2013 Del på Facebook Svart 22.Januar.2013 Veldig interesant, flott arbeid. Stå på og pøs på med bilete for detta er som snacs for oss som har eigne prosjekt som står for tur. Artig å sjå forskjellige løysingar. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
SoBo Svart 22.Januar.2013 Del på Facebook Svart 22.Januar.2013 Ble meget flott og praktiskt Vi liker at du har fått blod på tann, blir artig lesestoff og flotte bilder av sånt. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.