Lars K Svart 28.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2013 Jaså,speedbåtprosjekt på gang du også? :) Driver selv med en Dalla Pieta,men den står pakket ned innerst i garasjen for øyeblikket... Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 28.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2013 Hehe, ja har alltid hatt lyst på en speedbåt i den klassen, så tenkte jeg skulle prøve meg på det nå. Driver egentlig å sparer til en viss veteranbil, men klør i fingra etter noe å styre med i mellomtiden så Har tittet mye på Dalla Pieta selv. Misunner deg den altså, men hurricane er hakket mer sosial da hvis man skal se det litt på den måten også Har jo fortsatt litt igjen på Dracoen, så får nok å henge fingra i frem mot sommeren tror jeg! hehe Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
tomzern Svart 29.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 (redigert) Da har jeg fått skrudd mer og sjekket blant annet giroljen. Den så ganske så fin ut, men hadde noe grått i seg. Filmet da jeg åpnet pluggen så dere kan se selv, og høre på litt P3 med det samme Dette ser ikke ille ut vel? http://s1136.beta.photobucket.com/user/tomzern/media/Johnson%2070hk/MVI_1552_zps5d58ae41.mp4.html Her ser dere inn i gasserne. Ser ikke så ille ut Flottørkammeret på forgassern til den sylinderen som var verst: Og selve flottøren: Når det ser slik ut, så kan vi vel utelukke at den har vært under vann? Tok et bilde av reed-ventilene, og alle 3 så ut som dette fra gassersiden: Fra andre siden derimot Fin: Verre (midt): Verst (øverst): Inn i blokka med reed-ventiler fjernet så det slik ut som dette Nederst: Midt (!!!): Øverst: Og for å sette prikken over I'en så la jeg plutselig merke til dette HULLET i veivhuset på midtre del. Det var dekket til av startmotoren... Fikk skrudd ut alle bolter for å splitte blokka, men hadde ikke ters til å dra av svinghjulet så fikk ikke splitta den i dag. Kan vel uansett konkludere med at powerhead er kast. Har dog mye bra ytre komponenter og en stamme som tilsynelatende er i god stand som jeg sikkert kan få igjen litt for Redigert 29.Januar.2013 av tomzern (see edit history) Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Lars K Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Den er nok ikke mer å satse på nei,det var synd. Blir det annen motor nå da,eller satser du på å få tak i en lik? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Omtrent som fryktet , skulle nok fått den i veien igjen men det bunner i hvor mye tid/penger en kaster inn i prosjektet.... Blokka kan nok reddes, det lille hullet er et lite problem... Mere usikker på veiva, eneste bruksområde for den er antagelig papirvekt , ny kan skaffes på eBay for noen $$ . Pga hullet er det nok et problem med en råde, så den må antagelig byttes . Stempler ?? ikke umulig at disse kan rengjøres, et par nye ringer og ( avhengig om blokka MÅ bores da ). Det hele står og faller på hva du er i stand til å ordne selv, sette den inn på et verksted og du blør penger.... Demonter og rengjør delene, er først da en ser hvor ille det er, synet kan bedra... Er sylinderene "bra" der ringene ferdes gjør det ikke så mye med mindre skader dypere. Rust utvendig på veiv er det bare å pusse bort, men lagerflatene MÅ være bra. Hullet i blokka kan enkelt loddes/sveises med eller lignende . Motoren blir aldri som ny igjen, men er kan ha mye glede/moro med en "junk engine" Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Skrotnisse Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Få tak i enda en motor, som har revet seg ? Bruke blokk og stempel fra den du har, veivhus og veiv fra den nye ?? Sitér dette innlegget Link to post
Boxen Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=39564256 Där kanske du kan pussla ihop en motor som blir driftsäker och fin Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Hiv sjiten te helvete ... Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 4.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Hiv sjiten te helvete ... Sånne innlegg klarer jeg meg uten Det ble til at jeg la motoren på finn som delemotor. Dette ble litt for voldsomt å ta tak i, så da kan jeg heller selge den til noen som trenger deler Takk for alle gode innspill! Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Lars K Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Er nok like greit det,står stadig motorer med småfeil til en grei pris. Å betale 12 000,- for en 20 gammal Johnson med stempelhavari som den over her synes jeg var en skikkelig fantasipris Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.