Jump to content

With Vitsi 13 Prosjekt


Håvard Straume

Recommended Posts

 

bilde

 

Fekk den ikkje til å gå skikeligg da for motoren va for lavt nere og smart tabs va og for mykje nere

 

Du har snudd nedre festebrakett for gassfjæra feil vei :)

(Det er vinkelen på gassfjæra som avgjør hvor mye kraft som trengs for å trykke opp tabsene. Flytt de helt inn så går de raskere opp) Blir det fortsatt for mye vinkel på de, flytt den øvre innfestingen opp

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hallo!

 

Fant ut at flapsane mine er øddelakt :thumbsdown: (har prøvd dei i alle holla) , dei berre la båten over til mi side uannsett, og så gjekk den berre 15 kn :sad: So kobla ut gasssylindare så dei hang fritt å da går båten 21 kn!!!!

 

Har no tatt opp båten for å gjera den heilt ferdig: Ta på fender list og anna småtteri :smiley: Håpe å få gjort mesteparten av da i starten på veko :smiley:


Før eg tok den opp:

bilde

 

Komt heim og vaska:

bilde

Link to post
Share on other sites

Fant ut at flapsane mine er øddelakt :thumbsdown: (har prøvd dei i alle holla) , dei berre la båten over til mi side uannsett, og så gjekk den berre 15 kn :sad: So kobla ut gasssylindare så dei hang fritt å da går båten 21 kn!!!!

 

enten sitter den ene fast , eller så mangler den andre trykk

 

hvis du løfter på flapsene, så skal du fint klare å komprimere demperne (siste tallet i modellbetegnelsen sier hvor stor kraft i pund som skal til for å komprimere , f.eks ST980-40 = 40 pund =~ ca 20 kg.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

 

enten sitter den ene fast , eller så mangler den andre trykk

 

hvis du løfter på flapsene, så skal du fint klare å komprimere demperne (siste tallet i modellbetegnelsen sier hvor stor kraft i pund som skal til for å komprimere , f.eks ST980-40 = 40 pund =~ ca 20 kg.

Den eine går treigare enn hinn...

hvor bra går den med 9,9? planer den?

Vill tru den planer med 9,9. Men har du ein 2 takter kan ein jo trimma den, og Tohatsu'en har eg hørt e 18 hk og da går den nett over 20 kn :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hallo :smiley:

 

E no så godt som ferdi med de eg skulle gjera med båten, fenderlista er komt på og alle ledninga og sånt er hengt skikkelig opp :thumbsup: Det var litt av eit slit med å få fender lista på!!

 

Brukte varmtvannsvaskeren til og varma opp lista med, tok av dysa og stilte den inn på 150 grader og spytle ner i stampen lista låg i, så med ca eit kavrters mellomromm auste eg utav to-tre bøtter med vaten og fylte opp at med varmtvannsvaskeren. Holdt på sånn i ca to tima og da var den blitt veldig mjuk. Så tok me den utav og sette merke på den kor me sku festa den og sånn. Me låg ho så ner at i stampen og varma ho at, så festa me ho på kver side bak og fekk ho på frammøve, så var det å få ho rundt bauen... Men det gjekk og ho vart bra stramm. Eg brukte ettepå tvinge og varmluftpistol for å få den fin rundt bak og på spissen på bauen.

 

bilde

 

bilde

 

Blei ikkje så gale :smiley:

bilde

 

bilde

 

bilde

 

No helt eg på å lakka ferdigt dei to kryssfinerplatena so ska ligga øve kjøllrenna :smiley: Så nerme da seg :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Har no fått båten heilt ferdi, har vert på ferie i halvana veka så har tatt litt tid... Men fekk den ferdi på fredagen og fekk den ut i dagtidlig :yesnod: Så har kjørt ein del i dag, da mesta ser ut til å funka fint, no har den ein toppfart på 21 knop, gjekk mykje raskare når eg tok av flapsane ....

No e båten vertfall ferdi og i noke bedre stand enn når eg bjynte i vinter :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

No har mykje skjedd :yesnod:

 

-Vinskjermen e ferdig:

 

lagde ein "plugg" av kryssfiner som eg støpte utanpå.

 

img_20130909_223532.jpg

 

Under støping:

 

img_20130917_204039.jpg

 

så hadde eg på kvitt gellcoat og pussa den glatt på utsida så malte eg den svart til slutt :-)

img_20130925_193045.jpg

So kom den på :)

Har den no utpå med 50 hk for å testa korleis den e med 50 hk, har ikkje fått kjørt så masse men da eg har kjørt t no virke da greit med så stor motor, den e mykje bedre i bølge enn den va med 15 hk'en.

Litt bilde:

img_20130929_001231.jpg

Gøy e da!!!!

dsc_0292_(640x426).jpg


dsc_0289_(500x332).jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...