SoBo Svart 13.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 Dette må være et komplott Bra de "ansatte" har helgefri og ikke får med seg dette Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 13.Desember.2014 Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 Nei, nei, dette er mellom oss! For å være litt seriøs for en gangs skyld, SoBo! Om du har en dør eller lignende som du kunne tenkt deg å få inn den logoen, kan du oppsøke et firma som driver med sandblåsing f.eks. steinhuggerfirma. Da får du med deg det du trenger av gummifolie til å skjære ut logoen med et skalpell, og de sandblåser det i ettertid på 2 minutter. Mens gummifolien ligger på maler du motivet med den farge og lakk du ønsker. Jeg selv har drevet et slikt firma i mange år, men har dessverre gitt meg for noen år siden, ellers hadde dette vært "peanuts"! Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 13.Desember.2014 Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 (redigert) http://www.amazon.com/s?rh=n%3A12899561%2Cp_n_size_browse-vebin%3A2637809011 Kan minne de på det på mandag og?? Husk at det er vinter og lite aktivitet her SoBo. Vi som har pakka inn båten og kun venter på neste sommer har for mye tid til overs ?? Se der var Zitt med fler gode tips, bestill tråd og få tak i lik lakk nå... PS skulle være med disse på slutten ?? Redigert 13.Desember.2014 av Olsen83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 13.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 (redigert) Bra tips det der Zitt Husker du nevnte på noe lignende angående Logo på Drikkeglass (dram) Roter jeg litt på lageret finnes nok noe sanblåsegreier også, husker jeg rett. Husk at det er vinter og lite aktivitet her SoBo. Vi som har pakka inn båten og kun venter på neste sommer har for mye tid til overs Det er det er dette som er gøy (prosjekter) Olsen83. Båtbruken er bonus det Redigert 13.Desember.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 13.Desember.2014 Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 Dette kommer til å bli bra, Olsen83! Det er bra at noen tar ansvar! Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 13.Desember.2014 Del på Facebook Svart 13.Desember.2014 Kan være delvis enig i det SoBo, ille deilig på våren og gjøre i stand til en ny sesong.. Det du og andre gjør og dokumenterer er mer enn gull verdt, stå på ☺ Zitt, vi får pushe på de stakkars arbeiderne på mandag ?? Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Hei SoBo! Kan jeg plage deg neste gang du er i motorrommet hos dine grønne, om du kan sjekke om det er montert en giver på røret som går fra aftercooleren og inn på inntaksmanifolden? Slik som jeg har tegnet på skissen? Mistenker at giveren til turbo-indikatoren er montert der. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 (redigert) Selvfølgelig navid, skal bli. Det følger da også bilde om jeg finner giveren . Tilbakemelding kommer uansett. Redigert 14.Desember.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Louise V Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Hei I min tidligere båt hadde jeg to stk Tamd 71b og giveren satt der Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2014 Ok navid, da har jeg sjekket. Fant iallefall ut at det første man blir blind på er ikke nesa. Helt riktig som du viser til på tegningen over, og Dea Mares skriver. Akkurat der stod giveren. Legger også ved en God Jul på denne Slik sitter peilepinnene på vår båt. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
navid Svart 17.Desember.2014 Del på Facebook Svart 17.Desember.2014 Der har den gjemt seg ja. Takk til deg SoBo og Dea Mares for oppklarende informasjon. Jeg har sakt det før og sier det gjerne igjen; baatplassen og alle de hjelpsomme medlemmene her inne er til uvurderlig nytte for et sikrere og rikere båtliv. God Jul! Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 17.Desember.2014 Del på Facebook Svart 17.Desember.2014 Jeg har sakt det før og sier det gjerne igjen; baatplassen og alle de hjelpsomme medlemmene her inne er til uvurderlig nytte for et sikrere og rikere båtliv. God Jul! Veldig enig!!! Godte butikk for folk som er glad i båt. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
SoBo Svart 19.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2014 (redigert) Venteprosjekter (prosjekter man finner på mens man venter på saker å ting til neste prosjekt) Fra søm til søm. Dette hjørnet (SB) på badeplattformen er utsatt for en del slitasje. Dette fordi det er her "livbåten" (rib`en) blir dradd opp og ned fra davitene. Tenkte da å lage et beslag på hjørnet. Leget pappmaler for både SB og BB side. (nisse maler ser jeg) Tegnet så over på en 2 mm syrefast plate. Kunne egentlig bare laget et beslag som dekket (toppen), men vil at beslaget også skal dekke ned til fenderlista. Skar ut delene til beslaga. Punktet så fast kanten på beslaget med toppen. Dette ble gjort på "baksiden" Så var det fra symaskinsøm til sveisesøm. Sveisen ble lagt på "retta" (burde hatt TIG sveis utstyr og vært god på det) med 2 mm 316 sveisepinner. Så var det grovsliping med lamellskive. Mye arbeid for å få bukt på pusseriper. Først grovt smergelpapir, så 120 og 240 korning på eksentersliper. Rakk også en runde med 400 og 600 vannsliping. Nå ser det slik ut. FF... Redigert 19.Desember.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
jcjohansen Svart 19.Desember.2014 Del på Facebook Svart 19.Desember.2014 Ser veldig bra å ordentlig gjort:) flott båt:) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 19.Desember.2014 Del på Facebook Svart 19.Desember.2014 Jeg setter en månedslønn på at dette også blir flott, SoBo! Sist jeg sjekket oddsen hos Betsson lå den på 1,001. Jeg blir ikke rik, men jeg føler meg allerede som en vinner! Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 19.Desember.2014 Del på Facebook Svart 19.Desember.2014 Går di aldri tom for gode ideer SoBo [emoji6] det er bra da har vi noe å følge med på, bøyer jeg meg mer i støvet nå så støver jeg ned [emoji4] Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Maruma Svart 20.Desember.2014 Del på Facebook Svart 20.Desember.2014 Høø.... Hva er det du ikke mestrer SoBo? Har en følelse av at dette blir sånn "måhapåsolbrillerblankt" Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 20.Desember.2014 Del på Facebook Svart 20.Desember.2014 Måtte du spise opp alle kokosbollene før du laget malen SoBo?? Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
SoBo Svart 20.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2014 Ja karer tror dette "venteprosjektet" blir bra jeg. Neida Dinos, alle kokosbollene er ikke fortært, men esken kom godt med. Ja Maruma, håper på litt glans. Fortsatt med vannsliping, fra 400 til 1200 før syrebeising og polering. Beising pågår. Her er beslaga pusset og klar for polering. Polerer med polerskive og to typer polervoks. Ble bra dette vel? Hadde tenkt å lime disse på plass, men er vel ikke rette tia for dette nå. Prøvemontasje. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Framtia Svart 20.Desember.2014 Del på Facebook Svart 20.Desember.2014 vakkert! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Fortego Svart 20.Desember.2014 Del på Facebook Svart 20.Desember.2014 Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Antilia Svart 20.Desember.2014 Del på Facebook Svart 20.Desember.2014 Trollmann!!! Ble kjempefint. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Anjuma Svart 20.Desember.2014 Del på Facebook Svart 20.Desember.2014 Kunne ikke blitt bedre :) Sånn for senere... hvis du får behov, så har jeg MIG apparat... samt Stål og Alu tråd du kan låne. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Zitt Svart 20.Desember.2014 Del på Facebook Svart 20.Desember.2014 Jeg har nå kjøpt flosshatt størrelse XXXL, slik at jeg får bøyd hodet helt ned i hatten! Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 21.Desember.2014 Del på Facebook Svart 21.Desember.2014 Du kan trylle med det meste du SoBo Evnen til å løse "problemer" på en slik måte du gjør....står det virkelig respekt av Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.