Scand29bal Svart 2.Februar.2015 Del på Facebook Svart 2.Februar.2015 Kommer bli kanon! Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 2.Februar.2015 Del på Facebook Svart 2.Februar.2015 Du er rå. Hørt om trollmannen;) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 4.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2015 HiFi prosjekt ala Bang & Olufsen anno 1974 går nå mot slutten. Mer pussing er utført. Topcoat lagt på før mer pussing. Til slutt rub og polering. Ristene er også nå lakket et strøk og prøvemontert. Topcoat sprøytet på: Ferdig pusset/vannslipt Rub og polering igang: Etter glansing: Prøvemontering av ristene. Montert med avstandstykker for at høyttalerne skal få jobbe fritt, De to midterste spilene er også tynnere på midten pga arbeidsrom. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Blir snasent dette SoBo Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Meget bra:) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 6.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 Takk for det dere HIFI avdelingen hadde et ønske om noe bling på disse også. Selvfølgelig skulle vi få til det. Spiller bra gjør de også Planer om en Basshøytaler også, men det kommer jeg nok tilbake til etterhvert. God helg FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 6.Februar.2015 Del på Facebook Svart 6.Februar.2015 Du får det til som vanlig, hvor tar du det fra? Du fortjener en god helg, du også! Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 7.Februar.2015 Del på Facebook Svart 7.Februar.2015 Fin båt, og mye flott arbeid som er gjordt Sitér dette innlegget Link to post
Tombåt Svart 8.Februar.2015 Del på Facebook Svart 8.Februar.2015 Som vanlig nydelig arbeide, men skal du ikke ha noen form for trekk som skjuler de stygge høytalerne bak det flotte håndarbeidet ditt? Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 8.Februar.2015 Del på Facebook Svart 8.Februar.2015 Kjekt å følge tråden din SoBo, fine og gode løsninger og inspirerende til 1000 Nydelig gammel dame du har forresten Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SoBo Svart 8.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2015 Takk for fine ord dere Har tenk på trekk eller netting Tombåt. Bare vet ikke helt hvordan det skal løses enda, da dette i tilfelle må legges på baksiden av ristene. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 14.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2015 Da har det blitt trekk foran høyttalerne Tombåt Støpte glassfiberplater som har samme konturene som ristenes bakside. Tilpasset disse og trekt så med høyttalerstoff. Støping igang: Ferdig tilpasset og klar for trekking: Litt sort lakk påført, så ikke den lyse fargen av glassfiber skal sees igjennom stoffet. Alt ferdig montert. Maruma da er snart sykonkurransen igang FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 14.Februar.2015 Del på Facebook Svart 14.Februar.2015 Se her ja! Hva skal du gjøre? Info info info Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2015 Da er det "ute" putene som skal til pers. Hjørnene planlagt ombygget med buene du så. Nytt skum sitteputene og en endring på ryggputene (tror jeg) Nye trekk på styre og copilot sete også planlagt. Så blir det vel som vanlig, at stien blir til etter som jeg/tiden går Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Joda3300 Svart 14.Februar.2015 Del på Facebook Svart 14.Februar.2015 Må si at eg blir stadig vekk imponert over hvor filnke folk er til å utføre arbeid her inne, og ikkje minst hvor bra resultatet blir med tanke på design og utførelse. Hvorfor kjøpe nye båter når gamle båter blir bedre enn ny ;) Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Februar.2015 Del på Facebook Svart 14.Februar.2015 Herliga land for et bord. - du må lage brikker for varme kaffekopper nå da... Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 14.Februar.2015 Del på Facebook Svart 14.Februar.2015 Da er det "ute" putene som skal til pers. Hjørnene planlagt ombygget med buene du så. Nytt skum sitteputene og en endring på ryggputene (tror jeg) Nye trekk på styre og copilot sete også planlagt. Så blir det vel som vanlig, at stien blir til etter som jeg/tiden går Dette blir spennende SoBo ensfarvet beige? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 15.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2015 Må si at eg blir stadig vekk imponert over hvor filnke folk er til å utføre arbeid her inne, og ikkje minst hvor bra resultatet blir med tanke på design og utførelse Herliga land for et bord. - du må lage brikker for varme kaffekopper nå da... Takk for det dere og helt enig. Ufattelig mange flinke tusenkunstnere her inne Dette blir spennende SoBo ensfarvet beige? Ja ensfarget beige, eller på norsk heter den Sandstone. Dette er skai med finvevet overflatestruktur. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Ternen32 Svart 16.Februar.2015 Del på Facebook Svart 16.Februar.2015 Helt vanvittig hva du får til SoBo :) og resultatene på sluttproduktene dine blir så sykt bra. . Må gjerne komme en tur til Akkerhaugen å gi meg noen gode ideer også altså :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Tombåt Svart 16.Februar.2015 Del på Facebook Svart 16.Februar.2015 Da har det blitt trekk foran høyttalerne Tombåt Støpte glassfiberplater som har samme konturene som ristenes bakside. Tilpasset disse og trekt så med høyttalerstoff. Støping igang: Ferdig tilpasset og klar for trekking: Litt sort lakk påført, så ikke den lyse fargen av glassfiber skal sees igjennom stoffet. Alt ferdig montert. Maruma da er snart sykonkurransen igang FF... :thumbsup: Regnet med at det ville komme en flott løsning også på dette. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 16.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2015 (redigert) Bra du likte det da Tombåt Har nå startet med innvollene, eller skum til ny utesalong. Tilpasset og montert de nye hjørnene (iallefall på sittebenken) Disse hjørnene som jeg laget for en tid tilbake. Ferdige maler til skum: Så var det å få tegnet opp på skumgummien. Her er det viktig å huske på å legge til 1 til 11/2 cm hele veien rundt. Papirmale er egentlig størrelsen på puta. Med denne størrelseforskjellen blir putene stramme og fine, Et annet trix er å måle seg ut og legge skumgummien slik at man kan følge bordkanten på undersiden og følge med på streken på oversiden når man skjærer . Altså ved rette kutt gjerne med litt lengde. Under bordet: Over bordet: Langs med kanten skal det være en slik "bulb" Siden skumgummi er vanskelig å forme så kommer en enklere løsning her. Først kanten/bulben: Den lages ved at man tilpasser en "kjerne" av 2 cm skum, som er litt mindre på bredda enn bulben skal bli. Så tar man skum av 1 cm tykkelse over "kjernen" og ned på sidene. "Kjernen" er 12 cm bred og 1 cm "trekket" over er her på 17 cm. Ser vi dette inn fra enden ser det slik ut: Så da ser det foreløpig slik ut: FF... Redigert 16.Februar.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
ray Svart 16.Februar.2015 Del på Facebook Svart 16.Februar.2015 Hmm spennende. kan nesten ikke vente på resten!! Ikke noe soving på deg nå SoBo, bare jobbe jobbe.. hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Maruma Svart 16.Februar.2015 Del på Facebook Svart 16.Februar.2015 Når jeg ser jobben du legger i skummet har jeg en følelse av at sluttresultatet blir i overkant bra, noe jeg gleder meg til å se. Forklaringen din på å få stramme trekk som skal passe i etterkant er fin å få med seg De store putene mine var jeg på null til et par millimeter da det ikke er noe som stiver opp skummet, var litt redd for å få stramt skum med bøyd pute som resultat. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 16.Februar.2015 Del på Facebook Svart 16.Februar.2015 Veldig bra forklaring av tilpassing av skumgummien... Hadde du bare laget denne forklaringen noen mnd før hadde jeg sluppet å sy puter som var for små... Måtte kaste trekket og lime på mere skumgummi og sy nye putetrekk... men man lærer så lenge man lever.. Nå er putene i hvertfall i riktig størrelse og stramt og fint trekk... Hvordan lim bruker du? Venter spent på fortsettelsen med tilpassing av skai... Klipper du skaien kant i kant med skumgummien og bruker 1cm sømkant sånn at puten blir stram og fin eller er det en annen fremgangs måte du bruker? Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 16.Februar.2015 Del på Facebook Svart 16.Februar.2015 Hei. Ser ut som om dette kan bli uforskammet fint :) Hva bruker du til å skjære skumgummien? Blir så fine kutt Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.