Jump to content

Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera)


SoBo

Recommended Posts

Takk dere.   :smiley:

 

 

 

Jeg anbefaler ankertrekk på ankeret, slik at du unngår striper i platen, så nå må du frem med symaskinen igjen.  :giggle:

 

He he. Tror jeg slipper. Disse skadene har kommet da ankeret gikk i det beslaget som stod der,

Nå er ankeret litt lenger ut ifra skroget etter å ha havnet i baugspydet.

 

 

 

Hvordan klarte du å få bøyd den platen til rett passform???

 

Mye tålmodighet og håndmakt.  Plata er i 2mm syrefast og jeg brukte sprekkene i en stabel med plank som jeg tredde plata innimellom.

Ble da enklere å bøyen`en slik.  Ble mange prøvinger lell, i og med at plata buer både innover her og utover der  :smiley:

Link to post
Share on other sites

 

 

 

Mye tålmodighet og håndmakt.  Plata er i 2mm syrefast og jeg brukte sprekkene i en stabel med plank som jeg tredde plata innimellom.

Ble da enklere å bøyen`en slik.  Ble mange prøvinger lell, i og med at plata buer både innover her og utover der  :smiley:

 

Hehe, ikke noe mindre imponerende når arbeidet er utført med vanlig garasjeverktøy, bøttevis med tålmodighet og en plankestabel?!!! :smiley:

Link to post
Share on other sites

 

 

Jeg har noen bunker i Hiace'n min, må jeg bestille time?  :giggle:

 

Må bestille time ja. :yesnod:

 

Takk for det Dinos  :smiley:

 

Et par bilder fra dagen i dag. Beslaget der forut limt og klart.

Hadde egentlig bestilt uttak til uka, men var så klar at damen "røyk" på sjøen i dag.

 

img_2316.jpg

 

Dette er utrolig kjekk løfteredskap. 

 

20150422_152746.jpg

 

img_2317.jpg

 

 

  FF...

Redigert av SoBo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

 

 

Sobo, det er en fryd og lese tråden din. Tror nesten du må fortsette med båten vår når deres er på sjøen :)

 

Moro du liker å være innom baatsmann, men jeg tror du må pusse på egen båt  :smiley:  :giggle:

 

 

Ja godt å få skuta på vannet igjen. Har ikke hatt muligheter for å bruke henne så mye enda pga. andre omstendigheter.

Ikke fått gjort så mye med båten heller, da jeg for tiden jobber med båt (altså ikke egen) på heltid.

 

Litt pusling i dag:  Polering av rekker, festet en rekkefot og ikke minst: damen har fått navnet sitt påklistret.

 

Godt synlig også for svaksynte  :giggle:

 

bilde

Link to post
Share on other sites

 

 

Flott:) kos deg masse på sjøen, gleder meg til jeg er ferdig så jeg får balja på fjorn:)

 

 

 

Må snart tenke på bianca også:) hun trenger å kjøres litt :)

 

Ja det blir bra å komme skikkelig i gang med båtlivet.( Forresten flott arbeid du gjør med båten jc.  :yesnod: )

 

Bianca`en trenger så absolutt å bli brukt, men har en hund som er blitt hardt skadet og trenger å komme på beina først.

Så kommer sterkere tilbake  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Det meste funker som planlagt. Det jeg for tiden er ute etter er en slip P- list til takluka.

Den gamle er blitt hard og tetter ikke skikkelig lenger. Har også fått i gang viduspyleren, ganske greit egentlig.  Er ganske behagelig å benke seg i buen på sofaen, så ganske fornøyd med den. 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...