Maruma Svart 27.Februar.2015 Del på Facebook Svart 27.Februar.2015 Gleder meg til å sitte i den salongen med en øl til sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 27.Februar.2015 Del på Facebook Svart 27.Februar.2015 Husk å ta finklærne på, Maruma! Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 27.Februar.2015 Del på Facebook Svart 27.Februar.2015 Er mye arbeid med båtputer... tenk deg folk som har det som yrke... Etter å ha sydd endel båtputer så får man respekt for yrket... Det er ganske slitsom for rygg,nakke og skuldre. Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 27.Februar.2015 Del på Facebook Svart 27.Februar.2015 Husk å ta finklærne på, Maruma! Nå husket jeg hva jeg har glemt å lage i båten.... Strykebrett Du har helt rett Morgan Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 27.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2015 Takk for fine ord igjen dere. Det er både moro og krevende. Helt korrekt det MorganX sier om kroppen og slikt arbeid. Gleder meg til å sitte i den salongen med en øl til sommeren Ja det blir fint, men det blir øl i boks og rødvin i stettglass med sugekopp (ikkeno søl i sofaen) Husk å ta finklærne på, Maruma! Nå husket jeg hva jeg har glemt å lage i båten.... Strykebrett Dere kan jammen få sagt det Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Fyrlykten Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 (redigert) Dette blir så lekkert SoBo at jeg håper å bli invitert jeg og fruen også hahaha Og som jeg har sagt før så er jeg helt sikker på at mister SoBo er møbelsnekker av ypperste kvalitet Redigert 28.Februar.2015 av Fyrlykten (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sap_2000 Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Det ble grisefint SoBo :-) fatter ikke hvordan dere prosjektgutta greier å trylle frem det ene mesterverket etter det andre. Skulle ønske jeg hadde bare 10% av kreativiteten, kunnskapen og gjennomføringsevnen dere har. Du, Maruma, Nimba, Knude og de mange andre flinke tryllekunsterene her på BP skulle startet egen business med customtilpasninger, oppgraderinger og båtbygging. Hadde blitt Norges beste verft noensinne om markedet hadde vært der :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zitt Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Jeg hadde tatt jobben som salgssjef........Norges enkleste jobb! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Alle er velkommen ombord, dersom dere skulle råke bortom Det var meget fine ord sap. Ja Zitt, kunne trenge hjelp til litt styring...tror jeg Ikke mye fremdrift akkurat no. Tom for stoff og langeren hadde ikke mer inne ..... Noe småflikking dog, men det har ikke vært tilbud på rustfrie trykknapper. Har laget en "lask" i overgangene mellom putene. Denne er festet med trykknapper oppå og borelåser bak. disse går omlag en 25 cm ned der bak. Dette "liner" putene og gjør de fastere da endel av puta stikker over kanten der bak. Montert på tre puteskjøter. En igjen når langeren får påfyll. En liten ruggpute igjen + styrestol og copilotsete. Mobilbilder denne gang, derfor såder kvalitet. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Superflott, og kvalitet tvers igjennom! Bare det beste er godt nok! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 9.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2015 (redigert) Superflott, og kvalitet tvers igjennom! Bare det beste er godt nok! Takk Zitt og vel vel Var en tur borte i skutan i dag og prøvemonterte høytalerbox + monterte dashbox. Skrudde også ut et støttestag til badeplattingen. Dette var bøyd fordi ankeret har huket tak i det når man "parkerer" ankeret. FF... Redigert 9.Mars.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
jcjohansen Svart 9.Mars.2015 Del på Facebook Svart 9.Mars.2015 av med hatten igjen:) imponerende:) Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 9.Mars.2015 Del på Facebook Svart 9.Mars.2015 Nydelig jobb igjen SoBo!!! Må bare si meg enig med Sap`s kommentar lenger opp i tråden om Tryllekunstene til mange her inne. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Maruma Svart 10.Mars.2015 Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 Knallbra blir det SoBo Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 (redigert) Takk for godord Blir spennende med alt på plass. Nevnte på det staget under badeplattformen, som var bøyd. Har nå gjort en modifikasjon på staget. Har fått rettet det sånn noenlunde. Et ekstre rør og noen platebiter kan komme til nytten. Tenkte at to rør parallelt. Sveiset sammen må bli stivt og sterkt. Endene på "nyrøret" tettet igjen. La også en plate rundt den utsatte plassen, som en ekstra forsterking. Den enden som skal opp i plattingen, er også byttet med en platebit av tykkere gods. Nå syrevasket og klar for litt puss. FF... Redigert 10.Mars.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
nimba Svart 10.Mars.2015 Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 Berre lekkert SoBo Men...eg hiver ut et spørsmål I håp om å lære noe av triksene dine.. Den lages ved at man tilpasser en "kjerne" av 2 cm skum, som er litt mindre på bredda enn bulben skal bli. Så tar man skum av 1 cm tykkelse over "kjernen" og ned på sidene. "Kjernen" er 12 cm bred og 1 cm "trekket" over er her på 17 cm. Eg er med på oppbyggingen , men jeg lurer på om "kjernen" må "skråskjæres" for det ser nesten slik ut ?? Blir tøff dasj også Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
SoBo Svart 10.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 Takk takk nimba Neida kjernen er ikke skråskjært. Det lønner eg derimot å bruke skum som ikke er for "hardt" til dette. Når du da legger over dette 1cm skummet, får man en slik avrunding. Det er vanskelig å kytte til en slik liten skråkant, å få det pent. Denne metoden derimot blir rimelig brukbar. Litt hardere skum kan man fint slipe med vinkelkutter og lamellskive. Ikke godt å se (ting er ikke ferdig tilskåret ) her på enden men... Husk også at skummet skal være ca 1 cm større enn puta, for å få det tight. Aner en syrunde når du skal i gang med puter til den nye salongen. I så tilfelle lykke til Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 11.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 (redigert) Har polert og montert staget til badeplattformen. Her er det egentlig en konflikt i mellom staget og ankeret. Stor mulighet for at det må en ombygging til sånn etterhvert. (modde ankeret?) Monterte også disse hjørnebeslaga som jeg laget tidligere i vinter. Disse som skal være på hjørnene helt akterut på badebrygga. Webastoen ble også tatt ut av skuta og fikk en rens av brennkammeret. Ikke mye sot, men noen flak var det. Staget på plass, man ser at ankeret er for nært på. Hjørnebeslag på plass. Webastoen på opperasjonsbordet. Glemte å ta bilde av "brennkammeret" ute, men det er den blanke saken vi ser oppi delen med de gule ledningene. ( litt av en forklaring ) Monterte brenneren tilbake i båten og den startet, og gav varme ved første start. FF... Redigert 11.Mars.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
nimba Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Aner en syrunde når du skal i gang med puter til den nye salongen.? Har ikke planer om noe sying SoBo....men hadde utstyret stått der hadde jeg helt sikkert fått lyst å prøve... Men jeg har ikke utelatt tanken på å skjære til skummet selv , derfor min nyskjerrighet ... Vedr. støttestaget... bruker du zink I sjøen eller er det bortkastet ? Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
SoBo Svart 11.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 (redigert) Ikke sying, sier du. Hmm Bruker zink, det er korrekt. Det ligger et ledningsnett innvendig i båten som staga også er koblet inn på. Så er det igjen koblet opp mot to slike store anoder (sentralsinksystem) I tillegg bruker jeg akselsink utvendig på røra. Det er derfor ikke "baralellrøret" går helt ned til flensen her på staget. Så er det plass til anoden. Redigert 11.Mars.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Om jeg en gang hadde fått anledning til å inspisere båten din, SoBo, måtte jeg nok satt av en uke for å få med alle detaljene! Har virkelig sansen for de hjørnebeslagene! Tipper det er deilig å kunne stå ute i vårsolen! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 22.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 (redigert) Detaljene forandrer seg også under veis her Zitt. Ting som er gjort litt tidligere i vinter er nå på en måte en sagablått. Skulle tro man var deltager i kommunale sysselsettings tiltak. Altså: instrument "plata" måtte beskjæres for å få tredd den på plass i dashen. Resultat: riper hakk og sår. Løsning: ny plate i ekkorn-tre. Valnøtt laminert. Har også laget noen flere plater som skal monteres i dash. området Instrumenter ut og pusset nøttetre inn. Ny plate grovtilpasset. Aluplata. ble pusset ned til blanke aluminiumen, før liming. Benkpress, bokstavelig talt FF... Redigert 22.Mars.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 22.Mars.2015 Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 Spennende SoBo, jeg sto også å vurderte om jeg skulle lage plata mi i tre. Har en følelse av at dette blir typisk SoBo spec.... altså... dritlekkert Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 23.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Tror jeg vil bli mer fornøyd med denne "treløsningen" også Maruma. Har fått tatt ut hulla og pusset litt mer på instrumentbordet. Ser nå slik ut. Treverket er ca 6-7 mm tykt. Har freset en konisk avslutning inn mot instrumentene. Litt mer puss og lakk nå så.... FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Ja, slik må det være, SoBo! Det ble feil med aluminium, det ser vi jo tydelig nå! Stilig med den forsenkingen i treverket rundt instrumentene! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.