Jump to content

Færderseilasen 2013


Framtia

Recommended Posts

De sier en ting, men gjør noe annet. Har ikke fått noe i posten og ifjor kom det etter at regattaen var ferdig. Skjønner ikke hvorfor de sender ut så sent. Men, det går greit å få klistremerker på et av kontorene før start, og resten må man laste ned på nett.

Heller lite, men lekkert laget

Link to post
Share on other sites

De sier en ting, men gjør noe annet. Har ikke fått noe i posten og ifjor kom det etter at regattaen var ferdig. Skjønner ikke hvorfor de sender ut så sent. Men, det går greit å få klistremerker på et av kontorene før start, og resten må man laste ned på nett.

Å laste ned program og annen info er ok, det gjør man gjerne uansett. Problemet er å sette av tid til å hente noe som skulle kommet i posten. Har to sommerfester for barna denne uka, og nok å gjøre hjemme, i båten og på jobb. Og det er jeg som blir straffet med tillegg i tid fordi de ikke gjør jobben sin hvis jeg stiller til start uten klistremerker. Det gjør meg litt irritert, kjenner jeg...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Jeg har heller ikke tid/anledning til å dra for å hente merker, det kunne derfor være fristende å stille uten merker. Kan ikke skjønne at de kan pålegge straff når det åpenbart er arrangøren som ikke har gjort sin del av jobben. Har sendt en melding via deres Facebookside. Kanskje burde de hatt en båt i startområdet som kunne dele ut slike merker?

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Har fått klistremerkene i posten idag :) Klar forbedring fra ifjor! Nytt seil kommer trolig ombord i siste liten, og til og med værvarselet ser ut til å ha kommet på bedre tanker selv om det fortsatt ligger an til en rolig start :) Kjenner det begynner å krible...

Heller lite, men lekkert laget

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker sjelden mye tid på grib-filer, men met.no kommer til å gi ut en powerpointfil i morgen som inneholder en beskrivelse av havstrøm som jeg studerer nøye. Vind henter jeg normalt direkte fra yr underveis. Viktigere å holde fokus på å se hva som skjer rundt/foran båten enn å leke meteorolog når man har litt for lite mannskap.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Noen som har formening om det kommer til å bli stappet på Aker brygge i kveld ifm seilasen?

 

Hadde tenkte meg inn å få ladet litt og montert litt gadgets i båten.

I morgen skal jeg følge Færder'n og knipse litt bilder :-)

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Tett på AkerBrygge i natt.

Ble murt inne og benyttet anledningen til å snike meg ut når en med tidlig start skulle ut.

 

Nå sjal jeg kose meg, kikke på seilasen og ta bilder :-)

 

 

bilde

 

 

bilde

Sjeldent tett med AIS i Oslo havn nå

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...