Jump to content

Hvor overhale/bytte VP KAD300 dynamo Oslo-Moss?


six senses

Recommended Posts

Er det noen som vet om et rimelig og bra sted en kan få overhalt eller har bytte dynamoer til Volvo Penta 300 . Sjekket ladestrøm direkte på dynamoene og null utslag. Vært litt dårlig en stund men på slutten av sesongen i fjord uteble all lading. Mulig det er regulatoren men vet ikke. Bor i Son men ofte i Oslo eller Moss.

Link to post
Share on other sites

Jeg byttet på min KAD44 for mange år siden. I Sverige, så jeg turde ikke annet enn å bytte til originalt. 5300 smackers.... Årene har gått og man har lært litt :-)

KAD44 er samme motoren som din, men din har større turbo og intercooler.. Dynamo og ecu er like. Det er ikke nødvendig med original dynamo. Hvis du går for uriginalt ville jeg holdt meg unna Iskra (pga noe høy ladespenning. Har du korte kabler er det en uheldig kombo), men ellers kan du kjøpe close til hva som helst sålenge den er 12V og mer enn de oppgitte A som den originale har.

 

Alt1

Han her er dødsgod på strømgreier: http://www.tbbecker.de/dynamoer.ht og har dynamoer som passer rett på
Alt2

http://www.maritim.no/elektrisk/starter-og-dynamo/dynamo-12-vdc-70-amp_1

Alt 3

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26444629&searchQuery=dynamo

 

Happy bytting, det er gjort på en liten time. Husk å gjøre båten strømløs først, fordi designeren av motoren må ha vært full siden + ligger 1-2 cm unna gods, dvs -

 

mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Vi har et alternativ i Moss, hvis Fredrikstad ikke passer. Kompetente folk her også.

 

Kontaktinformasjon, Høiden Bil og Båtelektro ASyellow.gifblank.gif

Telefonnummer: 69 26 58 68 Telefaks: Ukjent Mobiltelefon: Ukjent Besøksadresse: Øreveien 70
1528, MOSS Postadresse: Postboks 578 Høyden
1523, MOSS
Link to post
Share on other sites

De gangene jeg har kjøpt dynamoer, har jeg gjort det fra USA. Sist nå for noen uker siden. 150 amp dynamo til Audi s8. Ny hos møller 7000 kr u/montering. 3000 kr fra USA, ferdig fraktet og momset. Samme dynamoen som møller skulle ha 7000 kr for, merke, delenummer osv. Kunne blitt 400 kr billigere, men valgte litt dyrere frakt med UPS i stedet for vanlig postgang. Tok 5 dager fra jeg bestilte til UPS sto på døra.

 

Ville sjekket utlandet først!

 

Et raskt søk på nettet;

 

http://www.cncelectrical.com/servlet/the-12172/Alternator-Volvo-Penta-KAD300/Detail

Redigert av stinilsen (see edit history)

ALLTID.UANSETT

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

suzuki df300 07mod med bensinavleserproblemer.Har kjøpt en brukt motor men ny ledningstokk og instrumenter.Det manglet bensingiver. Prøvde 0-180ohm , den gikk feil vei.Kjøpte en 240-33 ohm ,men den vil ikke instrumentet lese .Svarer no respons når vi skal kalibrere.Jeg bruker ledning merket f1 som gir 7,2 volt til giver. Den heter generic capacitive level sensor for fuel.Noen som vet om jeg trenger en converter opp mot ledning f1? ellernoen som kan vise meg ved tegning hvordan jeg skal koble? Har ringt mange flinke mennesker også merkeverksteder men får bare usikre og difuse svar.er veldig fornøyd med motor ellers.Ser noen her som svarer med stor kunskap. Kanskje en kan gi meg løsningen. Kedelig å bruke peilepinne i år 2013.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...