Astor Startet 2.Mars.2013 Del på Facebook Startet 2.Mars.2013 (redigert) Det går fort mot påske og planer begynner å ta form. Vi er spente på om det blir påsketur i år eller familiefeiring med yngstesønnen. Der venter de en ny matros. Og det vil vi selvsagt være med å feire. Hvis matrosen, eller lettmatrosen som er mer riktig benevelse, lar vente på seg blir det mest sansynlig Kostersundet i år også sammen med gode båtvenner Og Strømstad selvsagt og idylliske Skjærhalden. Den siste et sted vi bare tidligere reiste forbi. Som vi sltid sier: Vær og vind bestemmer mye. Men først skal Astor flyttes til sommerhavn på Storsand. Men uansett hva som skjer blir det overnattinger ombord ved en eller annen brygge ute i fjorden. Den snart 40 år gamle damen har fått en ansiktløfting i vinter. Føler at hun sin alder med stolthet. hun visker stadig til meg at hun liker det jeg gjør. En tillitserklæring til en aldrene skipper fra en den gang yndig Singapore-frøken. Håper vi sees utpå et sted. Vi reiser trolig fredag før palmehelgen. 16/77. Redigert 2.Mars.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
All In Svart 2.Mars.2013 Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 Påsken virker planlagt. Går nord fra Kristiansand skjærtorsdag etter alt å dømme. Selger av Mainship blir med til Arendal for å lære meg litt. Derfra er vi på egen kjøl. Planen er å gå til Sætre i løpet av 2 påskedag. Hvor vi rekker innom på vei opp, er nok avhengig av vær og vind. Første Påsketur for vår del. Gleder oss. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 2.Mars.2013 Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 Påsken er så tidlig i år at jeg bare HÅPER at isen går før den starter. Nå i ettermiddag og i kveld blåser det mer enn normalt her, så jeg håper det kan være med på å knekke opp isen. Egentlig tror jeg det er litt tidlig og at isen er litt for solid, men det er lov å håpe. Kommer vi oss ut av havna og forbi Nesodden, så blir det antagelig Strømstad på oss i år. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
JGH Svart 2.Mars.2013 Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 Flyr til Faro i Portugal 16.3 og skal seile Lagoon 38 nordover så langt eg kommer på 14 dager, så skal iallefall på sjøen. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Sea Major Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Hvis været blir greit så seiler vi fra Kristiansand ons/ skjærtorsdag uten noen større plan, sansynligvis østover. :-) håper på blå himmel og vårstemning Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Etter endel år på koster, vurderes det og sette kursen til andre siden i år, Tønsberg ,bolærne ,værdens ende osv Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mariell Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 "Gammel vane vond å vende". Blir vel Sveige i år også Regner med Palme helga: i Strømstad. Om ferden deretter går til Grebbestad/Tanumstarand/Fjellbacka/ Kostersund/Ekenes eller tilbake til Vestfoldsiden. Tja det får tiden, værmeldingene og noen SMS'er om hvor kjentfolk har tenkt seg vise. Blir mest sannsynlig på tur fom. 20/21.03 og frem til 02/03.04 Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Lovart låring Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Det blir vel Strømstad og/eller Kosterturer på meg tenker jeg. Om jeg så må skyve isflakene foran meg. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Euklid Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Skal til Shetland, om været er noenlunde skapelig. Tror det blir fint. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Blir Kostertur iår med. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Det blir vel rundt i området her tenker jeg, Espevær, Bømlo, og kanskje en tur innover Hardangerfjorden. Skal bli deilig med påskefeiring i båten, gleder oss! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Sender hjem siste gjestemannskap før påske så da blir det nok til at vi roer ned reisingen litt og legger oss en uke på anker ved virgin gorda. Hadde gjerne tatt kostersundet istedet om det hadde vært mulig Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 3.Mars.2013 Del på Facebook Svart 3.Mars.2013 Starter i Sunnhordlands bassenget den 22.3, og går nordover til Nordhordland for å treffe noen båtvenner onsdagen, eller skjærtorsdag. Blir 11 deilige dager i båten:-) Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
ter-av Svart 4.Mars.2013 Del på Facebook Svart 4.Mars.2013 Målet er vel Koster, som vanlig. Blir det for mye vind og vær får vi holde oss lenger opp i Oslofjorden - men tur blir det. Med ny Eberspächer mot kalde netter :) MorMajor-bloggen Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Astor Svart 8.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2013 Er det mindre deltagelse til årets påsketur enn tidligere? Noen ligger fortsatt innfryset som feks de på Sætre. Men det blir vel noen av oss som stikker avgårde? Utenom de som allerede har vært innom denne påsketråden. Jeg gikk tom for vann i dag. Har holdt vinteren i gjennom. Ikke mange havner som tilbyr vannfylling pga kulda. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 9.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 Eneste sted å fylle diesel nå er vel på kortpumpa i Drøbak eller hos Nils på Herføl. Husk at dete får 50 øre i rabatt på Herføl når dere sier dete er medlem her på Baatplassen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 9.Mars.2013 Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 Tidlig pån idag Astor? Har du sjekket at Hærføl er åpen i Påska? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 9.Mars.2013 Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 Hvis Leangen, Frognerkilen og Sætre ligger innefrosset, blir det nok god plass på Koster i år. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 9.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 Diesel i Drøbak og vann på Borgen der skjøyta ligger. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Framtia Svart 9.Mars.2013 Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 (redigert) For første gang på mange år blir det påske uten båttur, føles feil og turen kommer jeg til å savne. Det er spesielt å ferdes i uthavner på en årstid da det knapt finnes andre båter. Her er et bilde fra en silkeseilas på svenskekysten påsken 2012: Redigert 9.Mars.2013 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Sjøga Svart 9.Mars.2013 Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 Håper isen i havnebassenget forsvinner før påske. Noen som vet om det finnes vann noe sted i tønsberg distriktet? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 9.Mars.2013 Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 Mye som tyder på at den isen som ligger nå, ikke forsvinner med det første. Men natte tempraturer ned mot 6-8 minus. førstkommende uke, er jeg redd det blir dårlig med tining. Men,men. noe positivt var det i siste avsnitt. http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10108050 Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Rastløs Svart 9.Mars.2013 Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 - det ser dårlig ut med påsketurister fra Leangbukta . Isen ser rimelig stabil ut. Med værutsiktene som er nå får det bli fjellpåske i år. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 9.Mars.2013 Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 Er det mindre deltagelse til årets påsketur enn tidligere? Men det blir vel noen av oss som stikker avgårde? Flid er klar Astor, men litt bekymring for været. Det er rundt 0 grader i vannet nå ( Moss ). Med noen kuldegrader om natten blir det fort is som kan skape problemer. Hvis Nils på Herføl er bortreist sørger han alltid for at butikken er åpen i påsken, og det er vel fremdeles vann ved siden av der helikoptrene lander på Borgen. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 9.Mars.2013 Del på Facebook Svart 9.Mars.2013 Tja det er jo lov å håpe. Skal jobbe onsdag t.o.m fredag, også på igjen mandag morgen. Men om været er i godhjørne - les temperatur nok til at fruen ikke fryser - så håper jeg å komme meg avgårde etter jobben på fredag, og sent tilbake på søndag, og da frister det med Koster, en plass vi begge trives på. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.