Jump to content

Påsketuren 2013


Astor

Recommended Posts

Det går fort mot påske og planer begynner å ta form.

Vi er spente på om det blir påsketur i år eller familiefeiring med yngstesønnen. Der venter de en ny matros. Og det vil vi selvsagt være med å feire.

Hvis matrosen, eller lettmatrosen som er mer riktig benevelse, lar vente på seg blir det mest sansynlig Kostersundet i år også sammen med gode båtvenner Og Strømstad selvsagt og idylliske Skjærhalden. Den siste et sted vi bare tidligere reiste forbi.

Som vi sltid sier: Vær og vind bestemmer mye. Men først skal Astor flyttes til sommerhavn på Storsand. Men uansett hva som skjer blir det overnattinger ombord ved en eller annen brygge ute i fjorden.

Den snart 40 år gamle damen har fått en ansiktløfting i vinter. Føler at hun sin alder med stolthet. hun visker stadig til meg at hun liker det jeg gjør. En tillitserklæring til en aldrene skipper fra en den gang yndig Singapore-frøken.

 

Håper vi sees utpå et sted. Vi reiser trolig fredag før palmehelgen. 16/77.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Påsken virker planlagt. Går nord fra Kristiansand skjærtorsdag etter alt å dømme. Selger av Mainship blir med til Arendal for å lære meg litt. Derfra er vi på egen kjøl. Planen er å gå til Sætre i løpet av 2 påskedag. Hvor vi rekker innom på vei opp, er nok avhengig av vær og vind. Første Påsketur for vår del. Gleder oss.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Påsken er så tidlig i år at jeg bare HÅPER at isen går før den starter.

Nå i ettermiddag og i kveld blåser det mer enn normalt her, så jeg håper det kan være med på å knekke opp isen.

Egentlig tror jeg det er litt tidlig og at isen er litt for solid, men det er lov å håpe.

Kommer vi oss ut av havna og forbi Nesodden, så blir det antagelig Strømstad på oss i år.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

"Gammel vane vond å vende". Blir vel Sveige i år også

 

Regner med

Palme helga: i Strømstad.

Om ferden deretter går til Grebbestad/Tanumstarand/Fjellbacka/ Kostersund/Ekenes eller tilbake til Vestfoldsiden. Tja det får tiden, værmeldingene og noen SMS'er om hvor kjentfolk har tenkt seg vise.

 

Blir mest sannsynlig på tur fom. 20/21.03 og frem til 02/03.04

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Er det mindre deltagelse til årets påsketur enn tidligere? Noen ligger fortsatt innfryset som feks de på Sætre. Men det blir vel noen av oss som stikker avgårde? Utenom de som allerede har vært innom denne påsketråden.

Jeg gikk tom for vann i dag. Har holdt vinteren i gjennom. Ikke mange havner som tilbyr vannfylling pga kulda.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Tidlig pån idag Astor?

Har du sjekket at Hærføl er åpen i Påska?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hvis Leangen, Frognerkilen og Sætre ligger innefrosset, blir det nok god plass på Koster i år.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

For første gang på mange år blir det påske uten båttur, føles feil og turen kommer jeg til å savne. Det er spesielt å ferdes i uthavner på en årstid da det knapt finnes andre båter. Her er et bilde fra en silkeseilas på svenskekysten påsken 2012:

paasken2012.jpg

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Mye som tyder på at den isen som ligger nå, ikke forsvinner med det første. Men natte tempraturer ned mot 6-8 minus. førstkommende uke, er jeg redd det blir dårlig med tining.

 

Men,men. noe positivt var det i siste avsnitt.

http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10108050

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Er det mindre deltagelse til årets påsketur enn tidligere? Men det blir vel noen av oss som stikker avgårde?

 

Flid er klar Astor, men litt bekymring for været. Det er rundt 0 grader i vannet nå ( Moss ). Med noen kuldegrader om natten blir det fort is som kan skape problemer.

Hvis Nils på Herføl er bortreist sørger han alltid for at butikken er åpen i påsken, og det er vel fremdeles vann ved siden av der helikoptrene lander på Borgen.

Link to post
Share on other sites

Tja det er jo lov å håpe. Skal jobbe onsdag t.o.m fredag, også på igjen mandag morgen.

Men om været er i godhjørne - les temperatur nok til at fruen ikke fryser - så håper jeg å komme meg avgårde etter jobben på fredag, og sent tilbake på søndag, og da frister det med Koster, en plass vi begge trives på.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...