Jump to content

Påsketuren 2013


Astor

Recommended Posts

Jaja.. jeg får bruke påsken til å lakke noen lag med Epifanes i for-og aktercabin, samt bytte kjølevannsslanger til den grønne. Båten slipper ikke unna meg, bare fordi den står på land ! Får håpe det går ann å ta av burkan, i det minste.. Blir kanskje litt for mye å overnatte i en båt på land :-)

Link to post
Share on other sites

Jaja.. jeg får bruke påsken til å lakke noen lag med Epifanes i for-og aktercabin, samt bytte kjølevannsslanger til den grønne. Båten slipper ikke unna meg, bare fordi den står på land ! Får håpe det går ann å ta av burkan, i det minste.. Blir kanskje litt for mye å overnatte i en båt på land :-)

Nå er vel du litt over gjennomsnittlig båtgal også da. Så en natt på "bukkene" hadde vel gjort seg. Bare husk å ikke tøm septikken etter bruk;-)

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

En liten rapport fra Strømstad i dag...

 

Indre havn, tykk blank is. Hvis man vil slåss litt med isen kan man kanskje klare å komme inn på Vestsiden av brygga som kommer ut fra "pråmen". Ikke strøm på bryggene i indre havn.

 

I den yttre havna er det mange vinterliggere som legger beslag på mange bryggemeter, men noe plass igjen til gjester.

 

Kjøkøysund og Løperen er åpne hele veien igjennom. Noe natt-is langs land. Puttesund fra brua og Sydover er islagt.

 

Hankøsundet er åpent fra Øst og man kan kanskje klare å komme seg forbi Hankø marina og inn forbi fergeleiet. Videre Vestover er det islagt.

Link to post
Share on other sites

7 dager til sjøsetting :yesnod: Påsken skal i år som tidligere år tilbringes i Kragerøskjærgården. Har tidligere år tilbragt noen dager på Tårnbrygga, Jomfruland, men i år har de visst ikke tenkt å sette på strøm.. Håper de endrer på dette. Haga Kafe åpner jo onsdag 27.mars. Så går turen inn til Kragerø gjestehavn. Der ligger det visst fortsatt is, men har i dag fått bekreftelse fra havnevesenet at de bryter is ved behov. Service det :thumbsup: God påske alle sammen...

Tormod Beichmann

Link to post
Share on other sites

 

Uten strøm i indre havn, håper jeg på plass i ytre havn. Satser på å være over Fredag tidlig ettermiddag.

Kan ikke de fiskebåtene ta en liten tur å bryte opp litt is i indre havn. Uansett uten aggregat er det for meg lite inntresant å ligge der uten noen form for strøm.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Lite is og fint vær her om dagen, men det er meldt -5 på fredag; selv i moderat medvind kan Nordsjøen bli en frisk opplevelse, tror jeg.

Østavind og sol hele veien til Shetland er ikke å forakte uansett :thumbsup:

 

Ville heller hatt det været enn 5 + grader og motvind og regn for å si det sånn.

 

Misunner dere turen. Selv skal jeg vannsmektes langt oppe på påskefjellet :worry:

 

Lykke på reisa og hils Filip.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har status for svenskekysten sør for Strømstad? Grebbestad, Vederöerna, Smøgen Lysekil osv?

 

Yr har spesialvarsel, fare for moderat ising på fartøy i Skagerak. Har noen noe formening om jeg bør iverksette spesielle tiltak ved seilas fra Skagen til svenskekysten under slike forhold?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...