Jump to content

Påsketuren 2013


Astor

Recommended Posts

Østavinden i dag gjorde noe med Oslofjorden. All isen jeg tok video av midtfjords i går var blåst bort i dag. Så - hvor har den gjort av seg? Merket også at isen i havna var adskillig mer sørpete i dag. Noen dager til med pluss/minus null gjør kanskje underverker og gjør det mulig å seile inn i påskemorgenen uten sorger

:)

 

MorMajor-bloggen

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

blir nok oppdalspåske her. vurdert hytta på hitra, men tipper det er surt og kalt der...

 

Idag har det ihvertfall vært sommerstemning der ute skjønte jeg.. Søskenbarnet trua med bikini og solsenga idag :smiley:

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

på hitra? det er riktignok strålende sol her, men er fortsatt minusgrader da.. tok av burkaen på ene båten i sola i dag.. det er et sikkert vårtegn;)

 

Men påska blir på fjellet med kvikklunch og pølser..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Fikk akkurat bekreftet at Påsketuren i år gikk fløyten. Vollen Båtservice vil ikke løfte med snø/is på bakken

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Bør jeg revurdere Påsketuren fra Kristiansand til Hurum? En ting er om selger får bunnstoff på (båten står på land). Er vel litt for kaldt til å påføre dette nå. Men må jeg gå mye utaskjærs pga is etc? Det blir jomfruturen hjem sammen med familien, så det er jo en viktig avgjørelse.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Vi gjør båten påskeklar i morgen. Breiangen er isfri.

Det har blåst god nord/øst vind i dag og har trolig brukket opp mye is inne i fjordarmene rundt om. Men det er fortsatt kaldt om natta. Minus 11 på Hurum i morgentimene.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Men nå ser det jo ut til å snu i helga og etter en 3-4 dager med varmere vær kan situasjonen straks være en annen. Kanskje på tirsdag onsdag?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Setter vi ut holder vi oss nok i indre fjord.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...