Jump to content

Påsketuren 2013

Astor

Recommended Posts

Jaja.. jeg får bruke påsken til å lakke noen lag med Epifanes i for-og aktercabin, samt bytte kjølevannsslanger til den grønne. Båten slipper ikke unna meg, bare fordi den står på land ! Får håpe det går ann å ta av burkan, i det minste.. Blir kanskje litt for mye å overnatte i en båt på land :-)

Jaja.. jeg får bruke påsken til å lakke noen lag med Epifanes i for-og aktercabin, samt bytte kjølevannsslanger til den grønne. Båten slipper ikke unna meg, bare fordi den står på land ! Får håpe det går ann å ta av burkan, i det minste.. Blir kanskje litt for mye å overnatte i en båt på land :-)

Nå er vel du litt over gjennomsnittlig båtgal også da. Så en natt på "bukkene" hadde vel gjort seg. Bare husk å ikke tøm septikken etter bruk;-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Blir kanskje litt for mye å overnatte i en båt på land :-)

Og det har vi gjort, fryktelig kaldt var det. Nå står skuta innerst i bunnefjorden så det blir en stund til råka åpner seg der.... Kan jo hive utpå F-23'n hvis jeg får abstinenser da :sailing:

Å huff. Det så mistrøstelig ut.

Her vestpå lager det seg fint til, isen bør ikke lage alt for store problemer i Sunnhordaland, og været ser veldig bra ut.

Ligger nå og venter på slipp, opp i morgen og ut igjen på fredag, og så rett på tur.

En liten rapport fra Strømstad i dag...

Indre havn, tykk blank is. Hvis man vil slåss litt med isen kan man kanskje klare å komme inn på Vestsiden av brygga som kommer ut fra "pråmen". Ikke strøm på bryggene i indre havn.

I den yttre havna er det mange vinterliggere som legger beslag på mange bryggemeter, men noe plass igjen til gjester.

Kjøkøysund og Løperen er åpne hele veien igjennom. Noe natt-is langs land. Puttesund fra brua og Sydover er islagt.

Hankøsundet er åpent fra Øst og man kan kanskje klare å komme seg forbi Hankø marina og inn forbi fergeleiet. Videre Vestover er det islagt.

7 dager til sjøsetting :yesnod: Påsken skal i år som tidligere år tilbringes i Kragerøskjærgården. Har tidligere år tilbragt noen dager på Tårnbrygga, Jomfruland, men i år har de visst ikke tenkt å sette på strøm.. Håper de endrer på dette. Haga Kafe åpner jo onsdag 27.mars. Så går turen inn til Kragerø gjestehavn. Der ligger det visst fortsatt is, men har i dag fått bekreftelse fra havnevesenet at de bryter is ved behov. Service det :thumbsup: God påske alle sammen...

Tormod Beichmann

Uten strøm i indre havn, håper jeg på plass i ytre havn. Satser på å være over Fredag tidlig ettermiddag.

Kan ikke de fiskebåtene ta en liten tur å bryte opp litt is i indre havn. Uansett uten aggregat er det for meg lite inntresant å ligge der uten noen form for strøm.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Lite is og fint vær her om dagen, men det er meldt -5 på fredag; selv i moderat medvind kan Nordsjøen bli en frisk opplevelse, tror jeg.

Østavind og sol hele veien til Shetland er ikke å forakte uansett :thumbsup:

Ville heller hatt det været enn 5 + grader og motvind og regn for å si det sånn.

Misunner dere turen. Selv skal jeg vannsmektes langt oppe på påskefjellet :worry:

Lykke på reisa og hils Filip.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Er det noen som har status for svenskekysten sør for Strømstad? Grebbestad, Vederöerna, Smøgen Lysekil osv?

Yr har spesialvarsel, fare for moderat ising på fartøy i Skagerak. Har noen noe formening om jeg bør iverksette spesielle tiltak ved seilas fra Skagen til svenskekysten under slike forhold?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...