Jump to content

Påsketuren 2013

Astor

Recommended Posts

Tanumstrand har tatt kr.100,- + el, for hele påsken i noen år. Det + mange overvintrede båter gjør at der er det fullt i Påsken.

Gribbestad for 3 år, siden mye båt.

Gribbestad for 2 år siden 7-8 båter

I fjor var jeg ikke der.

Når de begynte med høysesongpriser i Påsken, går folk heller til Tanum.

Isforholdene vet jeg ikke noe om.

Lenger sydover har jeg ikke peiling på hvordan issituasjonener.

Siden Svenskene ikke tar i bruk båtene sine før sent i mai, er det nok meget lite båt.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

:)

Takk Astor, da sees vi nok i helgen. Vi kommer nok ikke utpå før i morgen kveld eller lørdag. Du og Fruen er velkomne til en ankerdram ombord i " jollla" vår om dere har lyst.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

I dag starter vi årets påskeferie! Endelig noen dager med værmeldinga på vår side men sol i sikte så langt vi kan se. Dessverre for noen av våre båtvenner har isen blitt for hard enkelte steder.

Vi går til Oscarsborg (Borgen) i ettermiddag og blir der, er planen. Late dager iblandet lett polering og vask. Rett og slett, KVALITETSTID.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Må si jeg kjenner det rykker i båtfoten. Ser ut til å bli en perfekt båtpåske. Skjelden fin værmelding og plussgradene kommer utpå dagen ser det ut til. Selv må jeg vente til begynnelsen av mai før skuta er på vannet og turen nordover vestkysten kan påbegynnes. Ha en riktig god påsketur!

Håper også å komme til Borgen neste uke. Naledi ligger i boblehavn på vinteren på Solvik ved Sandvika.

Det kjedelige er at isen ligger rett utenfor boblehavna, og i år er den sen med å tine. I fjor var det isfritt utenfor Sandvika 27 mars, spørs når isen forsvinner i år

(det seneste isen noen gang har forsvunnet her er uke 15).

Isen er i hevd i havnebassenget, så det er ikke lov å bryte opp isen med isbrytere, dette for å spare bryggeanleggene iflg en jeg pratet med.

Uansett så nyter jeg jo båtlivet på vinteren da båten ligger i sitt rette element hele året.

Får kanskje gå med blåselampe på isen og lage en råk så jeg kommer ut? :clap:

http://www.naledi.no

130320-img_20130320_103026.jpg

130320-img_20130320_131558.jpg

Redigert av Dykker (see edit history)

Ellers så kan Strömstad melde om 9 kalde til morran i dag, stille og pent. Redningskrysseren var og brøt is inn til Strömstad Marina i går. Den prøvde også inn til Kebalviken (hotellet), men skle bare oppå isen og ga opp. Havnevesenet skal brekke opp isen på indre Strömstad gjestehavn i dag. Mulig de også forsøker seg på Kebalviken, men tvilsomt.

God Påske, Hulda reiser i Nordsjøen for de neste 2,5 uker.

Er på plass i Strømstad med ett 2cm tykt islag på dekk grunnet sjøsprøyt under overfarten.

Ligger i ytre havnen, fortsatt mye is i indre. Tror vi kun er to båter med folk. En god del opplagsbåt tar opp plass, men fortsatt plass til en 8-10 båter.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...