Tom Rør Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 (redigert) Setter vi ut holder vi oss nok i indre fjord. Ser ut som det blir det på oss også. Borgen er et hett tips vil jeg anta. Redigert 18.Mars.2013 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Jaja.. jeg får bruke påsken til å lakke noen lag med Epifanes i for-og aktercabin, samt bytte kjølevannsslanger til den grønne. Båten slipper ikke unna meg, bare fordi den står på land ! Får håpe det går ann å ta av burkan, i det minste.. Blir kanskje litt for mye å overnatte i en båt på land :-) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Jaja.. jeg får bruke påsken til å lakke noen lag med Epifanes i for-og aktercabin, samt bytte kjølevannsslanger til den grønne. Båten slipper ikke unna meg, bare fordi den står på land ! Får håpe det går ann å ta av burkan, i det minste.. Blir kanskje litt for mye å overnatte i en båt på land :-)Nå er vel du litt over gjennomsnittlig båtgal også da. Så en natt på "bukkene" hadde vel gjort seg. Bare husk å ikke tøm septikken etter bruk;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Hysj ! Ikke si det til noen ! (har do rett bak båten :-) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Ser at påskevarslet blir bedre og bedre her på Østlandet. Lite vind betyr at det kan bli lunt i solveggen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
DieselDahl Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Blir kanskje litt for mye å overnatte i en båt på land :-) Og det har vi gjort, fryktelig kaldt var det. Nå står skuta innerst i bunnefjorden så det blir en stund til råka åpner seg der.... Kan jo hive utpå F-23'n hvis jeg får abstinenser da Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Hehe, ja det er jo bare å skyve den fram til iskanten Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Påsketuren her ble også avlyst. Båten ligger på land i Kristiansand uten bunnstoff. Ingen dager med varmegrader til bunnstoffet gjør at turen blir utsatt. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Louise V Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 (redigert) Godt med is i Hankø også så ikke noe poeng og prøve seg der i Påsken!! Redigert 19.Mars.2013 av Storebro 43 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Å huff. Det så mistrøstelig ut. Her vestpå lager det seg fint til, isen bør ikke lage alt for store problemer i Sunnhordaland, og været ser veldig bra ut. Ligger nå og venter på slipp, opp i morgen og ut igjen på fredag, og så rett på tur. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Har funnet ett hull i isen, så båten går ut i morgen. Noen som vet om det er strøm på bolærne eller værdens ende Nøtterøy Tjøme ? Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 http://www.yr.no/sted/Norge/Rogaland/Stavanger/Stavanger/langtidsvarsel.html Sjøsetting på fredag med gode værmeldinger for påskeuken ;-) GLEEEDE!!! Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 En liten rapport fra Strømstad i dag... Indre havn, tykk blank is. Hvis man vil slåss litt med isen kan man kanskje klare å komme inn på Vestsiden av brygga som kommer ut fra "pråmen". Ikke strøm på bryggene i indre havn. I den yttre havna er det mange vinterliggere som legger beslag på mange bryggemeter, men noe plass igjen til gjester. Kjøkøysund og Løperen er åpne hele veien igjennom. Noe natt-is langs land. Puttesund fra brua og Sydover er islagt. Hankøsundet er åpent fra Øst og man kan kanskje klare å komme seg forbi Hankø marina og inn forbi fergeleiet. Videre Vestover er det islagt. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Lite is og fint vær her om dagen, men det er meldt -5 på fredag; selv i moderat medvind kan Nordsjøen bli en frisk opplevelse, tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
2rmod Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 7 dager til sjøsetting Påsken skal i år som tidligere år tilbringes i Kragerøskjærgården. Har tidligere år tilbragt noen dager på Tårnbrygga, Jomfruland, men i år har de visst ikke tenkt å sette på strøm.. Håper de endrer på dette. Haga Kafe åpner jo onsdag 27.mars. Så går turen inn til Kragerø gjestehavn. Der ligger det visst fortsatt is, men har i dag fått bekreftelse fra havnevesenet at de bryter is ved behov. Service det God påske alle sammen... Sitér dette innlegget Tormod Beichmann Link to post
Astor Svart 20.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Strømstad gjestehavn i dag morges. Isen har minket fra i går. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Uten strøm i indre havn, håper jeg på plass i ytre havn. Satser på å være over Fredag tidlig ettermiddag. Kan ikke de fiskebåtene ta en liten tur å bryte opp litt is i indre havn. Uansett uten aggregat er det for meg lite inntresant å ligge der uten noen form for strøm. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mariell Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Noen som vet hvordan det er med strøm og is i Kostersund og Ekenes? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hulda Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Det er ikke is der ute, Mariell. Fergene går som normalt. Hvordan det er med strøm på bryggene vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Blir jo bedre og bedre dette...... Fortsatt varsel for midt i Oslofjorden Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
baatsman Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Feil ter-av, det er varslet for Kolbotn-vannet:) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
ter-av Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 I Kolbotn-vannet sitter det 200 gakk-gakker på brygga og venter på at isen skal gå. De må nok vente lenger enn oss Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Erik Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Lite is og fint vær her om dagen, men det er meldt -5 på fredag; selv i moderat medvind kan Nordsjøen bli en frisk opplevelse, tror jeg. Østavind og sol hele veien til Shetland er ikke å forakte uansett Ville heller hatt det været enn 5 + grader og motvind og regn for å si det sånn. Misunner dere turen. Selv skal jeg vannsmektes langt oppe på påskefjellet Lykke på reisa og hils Filip. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Sone II Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Er det noen som har status for svenskekysten sør for Strømstad? Grebbestad, Vederöerna, Smøgen Lysekil osv? Yr har spesialvarsel, fare for moderat ising på fartøy i Skagerak. Har noen noe formening om jeg bør iverksette spesielle tiltak ved seilas fra Skagen til svenskekysten under slike forhold? Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Lurer på det samme som Sone II. Noen som vet om det blir "overfullt" på Tannumstrand i sånne påskedager - normale år? Der er det vel iallefall strøm og vann hele året... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.