Jump to content

Påsketuren 2013

Astor

Recommended Posts

Tanumstrand har tatt kr.100,- + el, for hele påsken i noen år. Det + mange overvintrede båter gjør at der er det fullt i Påsken.

Gribbestad for 3 år, siden mye båt.

Gribbestad for 2 år siden 7-8 båter

I fjor var jeg ikke der.

Når de begynte med høysesongpriser i Påsken, går folk heller til Tanum.

Isforholdene vet jeg ikke noe om.

Lenger sydover har jeg ikke peiling på hvordan issituasjonener.

Siden Svenskene ikke tar i bruk båtene sine før sent i mai, er det nok meget lite båt.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

I dag starter vi årets påskeferie! Endelig noen dager med værmeldinga på vår side men sol i sikte så langt vi kan se. Dessverre for noen av våre båtvenner har isen blitt for hard enkelte steder.

Vi går til Oscarsborg (Borgen) i ettermiddag og blir der, er planen. Late dager iblandet lett polering og vask. Rett og slett, KVALITETSTID.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Håper også å komme til Borgen neste uke. Naledi ligger i boblehavn på vinteren på Solvik ved Sandvika.

Det kjedelige er at isen ligger rett utenfor boblehavna, og i år er den sen med å tine. I fjor var det isfritt utenfor Sandvika 27 mars, spørs når isen forsvinner i år

(det seneste isen noen gang har forsvunnet her er uke 15).

Isen er i hevd i havnebassenget, så det er ikke lov å bryte opp isen med isbrytere, dette for å spare bryggeanleggene iflg en jeg pratet med.

Uansett så nyter jeg jo båtlivet på vinteren da båten ligger i sitt rette element hele året.

Får kanskje gå med blåselampe på isen og lage en råk så jeg kommer ut? :clap:

http://www.naledi.no

130320-img_20130320_103026.jpg

130320-img_20130320_131558.jpg

Redigert av Dykker (see edit history)

Ellers så kan Strömstad melde om 9 kalde til morran i dag, stille og pent. Redningskrysseren var og brøt is inn til Strömstad Marina i går. Den prøvde også inn til Kebalviken (hotellet), men skle bare oppå isen og ga opp. Havnevesenet skal brekke opp isen på indre Strömstad gjestehavn i dag. Mulig de også forsøker seg på Kebalviken, men tvilsomt.

God Påske, Hulda reiser i Nordsjøen for de neste 2,5 uker.

Er på plass i Strømstad med ett 2cm tykt islag på dekk grunnet sjøsprøyt under overfarten.

Ligger i ytre havnen, fortsatt mye is i indre. Tror vi kun er to båter med folk. En god del opplagsbåt tar opp plass, men fortsatt plass til en 8-10 båter.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...