Jump to content

Påsketuren 2013


Astor

Recommended Posts

Åtte gjestebåter på Oscarsborg denne natta, derav tre BP-båter. Vi våknet til minusgrader ute og atten pluss ombord. Nå er det like før sola skinner mot vinduene. Da kan Ebern få hvile. Ikke en sky på himmelen. Kvalitetstid.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Et strålende varsel for årets påske på Vestlandet: Turen går til Bekkjarvik på mandag - hvor de forøvrig også har fått Vinmonopol, så her skal det ikke mangle på noe :)
Ønsker alle båtvenner en riktig god påske
Søndag24. mars Mandag25. mars Tirsdag26. mars Onsdag27. mars Torsdag28. mars Fredag29. mars Lørdag30. mars Søndag31. mars Mandag1. april 01d.png01d.png01d.png01d.png01d.png01d.png01d.png01d.png01d.png 2° 2° 4° 4° 4° 5° 5° 5° 5° 0 mm nedbør i døgnet 0 mm nedbør i døgnet 0 mm nedbør i døgnet 0 mm nedbør i døgnet 0 mm nedbør i døgnet 0 mm nedbør i døgnet 0 mm nedbør i døgnet 0 mm nedbør i døgnet 0 mm nedbør i døgnet vindpil.0025.075.pngvindpil.0025.025.pngvindpil.0000.195.pngvindpil.0025.205.pngvindpil.0025.010.pngvindpil.0025.335.pngvindpil.0025.355.pngvindpil.0025.065.pngvindpil.0025.025.png

 

Redigert: Ble ikke helt forståelig dette varselet - men solen taler for seg sjøl :)

Redigert av Bonita I (see edit history)

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Så flott!

Jeg klarer nesten ikke å vente på å få startet båtsesongen :sailing:

Fluefiskeren, hva er det for en VHF-brosjyre/cheat sheet du har der?

Det er en hendig liten sak som heter:VHF i båten av Sara Hopkinson i norsk utgave ved Jon Winge.

Tar for seg alle praktiske situasjoner ved VHF bruk , ble kjøpt hos Maritim.

Link to post
Share on other sites

Kom meg endelig avgårde i dag. Det var is i Horten gjestehavn, så jeg måtte leke isbryter for å komme meg ut av havna. Det var et kjent Båtplassen medlem som filmet litt når jeg gikk ut, så han legger kanskje ut en filmsnutt.

Hadde en flott tur ned til Østre Bolærne. Det var litt kald nordavind, men det gikk helt greit å sitte på flybridgen.

På Østre ligger det nå fire båter. Det er strøm på de innerste bryggene, men jeg la meg selføgelig til på ytterste brygga :nonod: . Regner med at jeg klarer meg uten strøm en stund.

Fra onsdag skal de visst begynne å ta betalt for å ligge her (100.- kr).

Redigert av Skipet 5 (see edit history)

/per

Link to post
Share on other sites

Kom meg endelig avgårde i dag. Det var is i Horten gjestehavn, så jeg måtte leke isbryter for å komme meg ut av havna. Det var et kjent Båtplassen medlem som filmet litt når jeg gikk ut, så han legger kanskje ut en filmsnutt.

Hadde en flott tur ned til Østre Bolærne. Det var litt kald nordavind, men det gikk helt greit å sitte på flybridgen.

På Østre ligger det nå fire båter. Det er strøm på de innerste bryggene, men jeg la meg selføgelig til på ytterste brygga :nonod: . Regner med at jeg klarer meg uten strøm en stund.

Fra onsdag skal de visst begynne å ta betalt for å ligge her (100.- kr).

 

Jepp, Skipet 5 er foreviget med snutt. Det er også det vi oppfatter som et aldri så lite påskemirakel. Se begge snuttene på MorMajor-bloggen.

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Er blitt mer is :cryin: her i Strømstad.

I ytre havn er det stort sett kun noen isflak. Fortsatt noen ledige plasser.

I indre er det mer is nå, enn når jeg kom på Fredag.

Ser de holder på med å koble strømbokser, om de er ferdige til i morgen??????

Uansett ikke mange plassene å komme inn til brygge der inne, uten å leke isbryter

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...