Jump to content

Maritim Radio skal ringe alle privatkunder.

lippert

Recommended Posts

Har du lest hva, og hvem?

Ja finnes mange fine elektroniske måter å kontakte hverandre på - men når opplysningene som står ikke stemmer, er mangelfullende etc. da er det ikke greit å bruke de midlene.

Dessverre er det mange som ikke melder i fra når de bytter adresse/E-post/tlfnr/båt etc., og da letter man feil, som man skal gjøre iht. reglene.

Også var det snakk om Maritim radio, ikke 1 milion kunder.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Også var det snakk om Maritim radio, ikke 1 milion kunder.

Det er 37234 pr. 31.12.12 for å være korrekt, dette ifølge deres egne hjemmesider...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ok å få ryddet opp i registrende, men pr. telefon er vel ikke det mest praktiske.

Blir spennende å se om de får tak i meg.

Er uten Mobil dekning 6-7 måneder i året.

I våres har jeg vel dekning sånn ca. mellom

15.03 og 16.04.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Og samtidig har de blitt agenter for et eller annet forsikringsselskap, husker ikke hvilket. Det handler som vanlig om penger.

Det er vel å strekke strikken vel langt, selv om det følger med et tilbud om å videreføre "Sjøassistanse" for 200kr. fra et selskap.

Siden de lot noen ander overta den ordningen, og den var gratis i fjor.

Det er bra info.

Det at de må ringe rundt for å få orden på medlemsregistret, sier vel sitt om noen av kundene.

Og litt om maritim radio det kunne hvert enklere.

http://www.maritimradio.no/site/bildearkiv/615/melding_om_endring.pdf

Må en kopiere linken og lime den inn for at den skall virke.?

Eller hente den her.

http://www.maritimradio.no/index.php?page_id=1420

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Blir spennende å se om de får tak i meg.

Regner med at du selv kontakter Maritim Radio og bekrefter de opplysninger de har om deg, så slipper de unødige forsøk på å finne deg, som er bortkastede penger.. Kontakte kan du gjøre per mail..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jo nå som jeg vet det vil jeg gjøre det. Mulig jeg ringer. :giggle:

Post adressen er endret. Tror :confused: jeg sendte adresseendring etter siste flytting.

Majoriteten av de som står i registeret leser vel hverken BP eller Maritim radio's sider.

Og vet nok ikke at Maritim radio skal forsøke å få tak i dem i løpet av våren.

Tror ikke jeg er eneste med VHF som arbeider slik at mobildekning er fraværende over halve året.

Derfor må det da være enklere med en mail med 1 månedssvar frist først. Deretter ringe til dem som ikke har svart.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Sikkert en eller annen robot som ringer 40-50 stykker i slengen. Leser opp hva de har av registrerte opplysninger og "trykk 1 for å bekrefte, trykk 2 for å snakke med en kundebehandler". Da er det ikke sikkert det tar så mange dagene.

Det er tross alt Telenor vi snakker om, de har den nødvendige teknikken.

Jeg ble oppringt på fredag formiddag av ei hyggelig dame og jeg fikk verifisert en del og endret en del opplysninger rundt min båt, meg og mine pårørende. Hun som ringte meg spurte veldig hyggelig om jeg var villig til å ta i mot et tilbud om forsikring på min båt fra Atlantica båtforsikring. Jeg svarte ja på det siste og før jeg dro fra jobben fredag ettermiddag lå en tilbud i min e-postboks på forsikring. Tilbudet var noen tusenlapper rimeligere en den forsikringen jeg har pr. i dag så jeg vurderer sterkt å benytte tilbudet. Det er jo greit at det er oppdaterte opplysninger i databasen hos Maritim radio.

Dersom det var en robot jeg pratet med så har teknologien kommet veeeldig langt! :smiley:

Feil.

Så hva er riktig?

Jeg vil vel tro at Telenor enten får en liten kickback for hver kunde som tegner ny forsikring, eller at de får et beløp pr kunde de ringer opp. Jeg kan ikke tenke med at Telenor gjør dette bare for å være grei, så på bunnlinjen er det nok et spørsmål om tjenester og penger.

Selv om idealismen og serviceinnstillingen fra de ansatte i Tjøme Radio er velkommen og prisverdig :thumbsup:

Personlig synes jeg det er greit at Telenor får delfinansiert kostnadene for å ringe ved å formidle en annen tjeneste samtidig. Så lenge man står fritt til å takke ja eller nei.

Redigert av Honduras (see edit history)

Så hva er riktig?

Jeg vil vel tro at Telenor enten får en liten kickback for hver kunde som tegner ny forsikring, eller at de får et beløp pr kunde de ringer opp. Jeg kan ikke tenke med at Telenor gjør dette bare for å være grei, så på bunnlinjen er det nok et spørsmål om tjenester og penger....

Telenor Maritim Radio ringer nok ikke selv, slike ringejobben blir satt ut til byrå som driver med slikt :smiley:

Og når de først skal ringe rundt til flere tusen så tipper jeg at byrået også benytter anledningen til å hekte på spørsmål fra andre oppdragsgivere ..? Ikke vet jeg, men jeg tipper det er det som er tilfellet.

mvh

Helge

Redigert av hev (see edit history)

Hjemmeside på WEB og på facebook.

Arbeidssted er Florø Radio.

Jeg ble oppringt på fredag formiddag av ei hyggelig dame og jeg fikk verifisert en del og endret en del opplysninger rundt min båt, meg og mine pårørende. Hun som ringte meg spurte veldig hyggelig om jeg var villig til å ta i mot et tilbud om forsikring på min båt fra Atlantica båtforsikring. Jeg svarte ja på det siste og før jeg dro fra jobben fredag ettermiddag lå en tilbud i min e-postboks på forsikring. Tilbudet var noen tusenlapper rimeligere en den forsikringen jeg har pr. i dag så jeg vurderer sterkt å benytte tilbudet. Det er jo greit at det er oppdaterte opplysninger i databasen hos Maritim radio.

Dersom det var en robot jeg pratet med så har teknologien kommet veeeldig langt! :smiley:

jeg har også Atlantica i dag. Men jeg ble opplyst om baksiden av en konkurrent: hvis jeg går på grunn og ødelegger aksling og propell, får jeg aldersfradrag. Dvs at de ikke setter inn nytt. På min 1999 mod betyr dette at de ikke dekker noe i det hele tatt. Ikke rart de kan ha billig forsikring da

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...