lippert Startet 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2013 For å sikre at de har korrekt informasjon i sine registre til bruk ved en nødmelding skal Maritim Radio denne våren kontakte alle sine kunder. Privatkunder blir oppringt. http://www.maritimradio.no/index.php?page_id=3995 Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Hulda Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Og samtidig har de blitt agenter for et eller annet forsikringsselskap, husker ikke hvilket. Det handler som vanlig om penger. Sitér dette innlegget Link to post
kavset Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Noe så håpløst! Man sitter da vel ikke å ringer rundt til alle sine kunder i 2013! Hva med å å ha elektroniske skjema som kan mailes rundt. Eller oppfordre folk til å sende inn et skjema som kan leses elektronisk... Det må da være 1 mill kunder rundt om i Norges land som skal kontaktes! Jaja, kjør på Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Har du lest hva, og hvem? Ja finnes mange fine elektroniske måter å kontakte hverandre på - men når opplysningene som står ikke stemmer, er mangelfullende etc. da er det ikke greit å bruke de midlene. Dessverre er det mange som ikke melder i fra når de bytter adresse/E-post/tlfnr/båt etc., og da letter man feil, som man skal gjøre iht. reglene. Også var det snakk om Maritim radio, ikke 1 milion kunder. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Sydvesten Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Også var det snakk om Maritim radio, ikke 1 milion kunder. Det er 37234 pr. 31.12.12 for å være korrekt, dette ifølge deres egne hjemmesider... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mariell Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 (redigert) Ok å få ryddet opp i registrende, men pr. telefon er vel ikke det mest praktiske. Blir spennende å se om de får tak i meg. Er uten Mobil dekning 6-7 måneder i året. I våres har jeg vel dekning sånn ca. mellom 15.03 og 16.04. Redigert 10.Mars.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Roger jo Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 (redigert) Og samtidig har de blitt agenter for et eller annet forsikringsselskap, husker ikke hvilket. Det handler som vanlig om penger. Det er vel å strekke strikken vel langt, selv om det følger med et tilbud om å videreføre "Sjøassistanse" for 200kr. fra et selskap. Siden de lot noen ander overta den ordningen, og den var gratis i fjor. Det er bra info. Det at de må ringe rundt for å få orden på medlemsregistret, sier vel sitt om noen av kundene. Og litt om maritim radio det kunne hvert enklere. http://www.maritimradio.no/site/bildearkiv/615/melding_om_endring.pdf Må en kopiere linken og lime den inn for at den skall virke.? Eller hente den her. http://www.maritimradio.no/index.php?page_id=1420 Redigert 10.Mars.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sydvesten Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Blir spennende å se om de får tak i meg. Regner med at du selv kontakter Maritim Radio og bekrefter de opplysninger de har om deg, så slipper de unødige forsøk på å finne deg, som er bortkastede penger.. Kontakte kan du gjøre per mail.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Rismyr Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Blir spennende å se om de får tak i meg.Spenning i hverdagen er vel og bra. Alternativt kan jo du ringe de for å oppdatere informasjonen, siden du vet at de vil ha tak ideg. Henrik Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Kunne de ikke annonsert bl. her, og sendt mail til de som er mail registrert. Da hadde kansje 10.000 fyllt ut skjema. Billigere og tidsbesparende Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Maritim Radio eies av Telenor? Selvsagt må de ringe... Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Luco Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Hva om baatplassen hadde fått 3 kr for alle som sendte inn skjema selv etter å ha lest om det her på en limt tråd? Masse penger spart og til et "veldedigt" formål.... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 (redigert) Jo nå som jeg vet det vil jeg gjøre det. Mulig jeg ringer. Post adressen er endret. Tror jeg sendte adresseendring etter siste flytting. Majoriteten av de som står i registeret leser vel hverken BP eller Maritim radio's sider. Og vet nok ikke at Maritim radio skal forsøke å få tak i dem i løpet av våren. Tror ikke jeg er eneste med VHF som arbeider slik at mobildekning er fraværende over halve året. Derfor må det da være enklere med en mail med 1 månedssvar frist først. Deretter ringe til dem som ikke har svart. Redigert 10.Mars.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Luco Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Jeg tenker litt feil her.. Kosten ligger vel i personene som ringer f.eks call senter som kunne gjort andre ting. Det tar mye lenger tid å ringer opp folk og så må de ha tid til samtalen... Minuttene går fort i forhold til å fylle ut et elektronisk skjema... Kan sikkert få mer en 3 kr og... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Setter pris på at Maritim radio kvalitetsikkrer sine tjenester og gir oss kunder en enda større trygghet. At de kommer med et tilbud på en ekstra tjeneste gir meg bare et valg. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mix Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Helt enig, dette virker betryggende og seriøst. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Sikkert en eller annen robot som ringer 40-50 stykker i slengen. Leser opp hva de har av registrerte opplysninger og "trykk 1 for å bekrefte, trykk 2 for å snakke med en kundebehandler". Da er det ikke sikkert det tar så mange dagene. Det er tross alt Telenor vi snakker om, de har den nødvendige teknikken. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Vinke Lanke Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Jeg ble oppringt på fredag formiddag av ei hyggelig dame og jeg fikk verifisert en del og endret en del opplysninger rundt min båt, meg og mine pårørende. Hun som ringte meg spurte veldig hyggelig om jeg var villig til å ta i mot et tilbud om forsikring på min båt fra Atlantica båtforsikring. Jeg svarte ja på det siste og før jeg dro fra jobben fredag ettermiddag lå en tilbud i min e-postboks på forsikring. Tilbudet var noen tusenlapper rimeligere en den forsikringen jeg har pr. i dag så jeg vurderer sterkt å benytte tilbudet. Det er jo greit at det er oppdaterte opplysninger i databasen hos Maritim radio. Dersom det var en robot jeg pratet med så har teknologien kommet veeeldig langt! Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Og samtidig har de blitt agenter for et eller annet forsikringsselskap, husker ikke hvilket. Det handler som vanlig om penger. Feil. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Pettern1972 Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Er nesten et lyspunkt frem til sjøsetting dette her. Nesten så vinteren gjør at en savner de hyggelige stemmene fra Tjøme Radio. Synes det er et bra tiltak av Tjøme Radio jeg. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Honduras Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 (redigert) Feil. Så hva er riktig? Jeg vil vel tro at Telenor enten får en liten kickback for hver kunde som tegner ny forsikring, eller at de får et beløp pr kunde de ringer opp. Jeg kan ikke tenke med at Telenor gjør dette bare for å være grei, så på bunnlinjen er det nok et spørsmål om tjenester og penger. Selv om idealismen og serviceinnstillingen fra de ansatte i Tjøme Radio er velkommen og prisverdig Personlig synes jeg det er greit at Telenor får delfinansiert kostnadene for å ringe ved å formidle en annen tjeneste samtidig. Så lenge man står fritt til å takke ja eller nei. Redigert 11.Mars.2013 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mix Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Enig, finner de måter å delfinansiere VHF tjenesten på så er det for meg helt greit. Nå kan jeg ikke huske sist konsesjonsavgiften ble prisjustert, men det må være mange år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Nå kan jeg ikke huske sist konsesjonsavgiften ble prisjustert, men det må være mange år siden. Nei det er for ferskt. Men i 1982 var den kr.250. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
hev Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 (redigert) Så hva er riktig? Jeg vil vel tro at Telenor enten får en liten kickback for hver kunde som tegner ny forsikring, eller at de får et beløp pr kunde de ringer opp. Jeg kan ikke tenke med at Telenor gjør dette bare for å være grei, så på bunnlinjen er det nok et spørsmål om tjenester og penger.... Telenor Maritim Radio ringer nok ikke selv, slike ringejobben blir satt ut til byrå som driver med slikt Og når de først skal ringe rundt til flere tusen så tipper jeg at byrået også benytter anledningen til å hekte på spørsmål fra andre oppdragsgivere ..? Ikke vet jeg, men jeg tipper det er det som er tilfellet. mvh Helge Redigert 12.Mars.2013 av hev (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside på WEB og på facebook. Arbeidssted er Florø Radio. Link to post
All In Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Jeg ble oppringt på fredag formiddag av ei hyggelig dame og jeg fikk verifisert en del og endret en del opplysninger rundt min båt, meg og mine pårørende. Hun som ringte meg spurte veldig hyggelig om jeg var villig til å ta i mot et tilbud om forsikring på min båt fra Atlantica båtforsikring. Jeg svarte ja på det siste og før jeg dro fra jobben fredag ettermiddag lå en tilbud i min e-postboks på forsikring. Tilbudet var noen tusenlapper rimeligere en den forsikringen jeg har pr. i dag så jeg vurderer sterkt å benytte tilbudet. Det er jo greit at det er oppdaterte opplysninger i databasen hos Maritim radio. Dersom det var en robot jeg pratet med så har teknologien kommet veeeldig langt! jeg har også Atlantica i dag. Men jeg ble opplyst om baksiden av en konkurrent: hvis jeg går på grunn og ødelegger aksling og propell, får jeg aldersfradrag. Dvs at de ikke setter inn nytt. På min 1999 mod betyr dette at de ikke dekker noe i det hele tatt. Ikke rart de kan ha billig forsikring da Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.