Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?

sap_2000

Recommended Posts

Jeg drømmer om større båt jeg å. Jeg er i grunn båtlei for tiden, men SAP sin tråd gir meg lysten tilbake. Lysten til å utforske større områder. Og da trenger jeg større båt :lol: Mulig jeg tar et år av, så får vi se. Men østfoldtreffet skal jeg på. Håper du og SAP melder dere på der.

Kjøp deg en god trawler, Polarn. Følelsen av å vandre rundt på dekket under gange er en skikkelig gofølelse. Prøv å finn en båt med motorkraft slik at slingring kan kompenseres.

Herlig tråd.

Lykke til hjemover SAP @ co.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Imponerende gåpåmod! Hvilken stamina. Jeg håber at I får sover ud og nyder Grenå. Byens største (eneste?j seværdighed er Kattegatcenteret med marineliv fra...Kattegat.

Hvis I vælger at sejle bliver det markant mere blæsende og højere bølger i dag end i går. Specielt hen mod eftermiddagen. Der er kulingvarsel - op til 15 m/s fra vest sidst på dagen.

Hvis I vælger at blive skal jeres kompis helst nå et tog fra Aalborg 20.18. Så er han i Grenå lige over midnat.

Hav en fantastisk dag :-)

Respekt :thumbsup:

Og deler gleden av ein slik tur. Får litt lyst på ny radar og ais ombord, men søndagsturer med familien kvalifiserer neppe til investering ennå :smiley:

Men autopilot høres ut til å ha gjort turen bedre en antatt. Eg ser for meg gangsperr uten det :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Jeg skjønner det ikke selv, men er 100% "på".

På turen har jeg ikke hatt ett eneste sekund hvor jeg har følt meg sigen underveis.

I havn derimot etter at alle sjekker er utført, da går hovedbryteren i toppetasjen av på minutter....

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Respekt :thumbsup:

Og deler gleden av ein slik tur. Får litt lyst på ny radar og ais ombord, men søndagsturer med familien kvalifiserer neppe til investering ennå :smiley:

Men autopilot høres ut til å ha gjort turen bedre en antatt. Eg ser for meg gangsperr uten det :smiley:

På denne turen har autopiloten vært helt uunnværlig. Samme med HD Color radaren og AIS, både se og bli sett.

Har hatt enten ICE eller mobilnettverk hele tiden.

Mvh. SAP

Siden jeg var med å anbefale transport hjem på egen kjøl,

må jeg si det er spesielt hyggelig at turen sålangt har vært

en enestående suksess - ikke minst med den interesse den

har fått på Baatplassen. Det kan vel ikke ha vært en tråd

som har fått slik oppmerksomhet på lenge.

8 november satt jeg meg ned for å finne navn på båten min,

jeg brukte da følgende navn:

• Kristian (barnebarn)
  • Andreas (barnebarn)
  • Richard (barn)
  • Monica (barn)
  • Aud (kone)

- altså kom jeg fram til Karma. Men jeg får lete etter nytt navn nå :smiley:

Bare husk at Danmark er flatt og det er ikke noe som heter "i le av kysten".....på den måten vi er vant med i Norge.

Bølgene stopper jo pga land, men du kan ikke gå like nær som vi er vant med. Men dette vet du vel nå. God tur videre mens vinden enda lar vente på seg !

Det er bølgene, dens retning og størelse jeg er mest opptatt av. Fralandsvind og noenlunde samme med bølgene gir ikke samme effekt som feks bølger som har gått seg opp fra den engelske kanal eller Nordsjøen som ruller inn mot feks Thyborøn på vestsiden av DK.

Da hadde jeg aldri gått ut, og jeg først var ute ville det vært utenfor 20 meters linja, helst så langt ut som mulig :)

Mvh. SAP

Kameraten som ankommer Ålborg, syns sikkert det er greit med en natt på hotel og en kveld alene i Jomfru Ane Gade.

Haha.. Den var god :) Han hadde nok overlevd helt greit der vil jeg tro, lol ;)

Han hadde kanskje ikke blitt med oss hjemover i det hele tatt ;)

Mvh. SAP

Det er godt du er vel i havn SAP. Kjenner følelsen av energi når du er utpå og det med at hovedbryteren går av når økten er over. Det er noe av sjølivet store plusser. Jeg må takke for en flott tur! For vi er jo med alle sammen!

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...