Oteren Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 De kunne nok kjørt bortimot hele turen på 1 tank. Tror de bare har toppet tankene 1 gang hittil. SAP virker å ha stålkontroll på fuelen, avtapping, sjekk filteret mv. Blir spennende å følge turen videre og oppsummering etterhvert. Link to post
Eureka Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 1,34 nm fra munningen til havna!!. Lekkert. Skulle tro de hadde vært der før. Og med tanke på at det er svarte natta der nede også.. Link to post
Golden Gate 37 Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 1,34 nm fra munningen til havna!!. Lekkert. Skulle tro de hadde vært der før. Og med tanke på at det er svarte natta der nede også.. Massevis av lysbøyer, da kan det fort være lettere enn i dagslys, for da må du se selve bøya Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
Eureka Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 der var de inne i havna!. Gratulerer med dagens etappe. Link to post
jabra Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 (redigert) Ganske stilig system når man studerer det. http://map.krak.dk/m/nV9di Redigert 18.April.2013 av jabra (see edit history) Link to post
VannTro Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Nå er det sikkert en kompis på brygga som synes ventetiden har vært lang Nå får dere få dere en lang natts søvn, well done Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bonus Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Gratulerer med dagens etappe ja Link to post
Chilli Solbris Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Ja da var vakta over. Karma er som ventet vel i havn. Spennende etappe! Nå er det bare å vente på rapporten! Håper dere får en skikkelig god natts søvn! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
dude Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Gratulerer med vel gjennomført dagsetappe :-) Link to post
Polarn Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Well Done Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
jabra Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 (redigert) ser ut som om de har lagt seg omtrent der som selbåten på bilder er.Og i morgen kan dere stikke inn til "Billig Billy" over gaten og kjøpe Soft Ice. Redigert 18.April.2013 av jabra (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 18.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Fortøyd i Hals nå. Det kommer en dårlig forklaring senere, men mulig en god historie for bryggekrakken.... Stikkord; husk zoom....... Mvh. SAP Link to post
Eureka Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 hohoho... tenkte jeg det ikke... Link to post
sap_2000 Svart 18.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 (redigert) Med 2-4 timers søvn hver natt siden Fredag blir det hvile nå...... Red: har ikke lest noe siden vi dro fra Grenå, men gruer meg kjenner jeg.... ;) Redigert 18.April.2013 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
jabra Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Og det er så velfortjent, så velfortjent! Link to post
Polarn Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Det kommer en dårlig forklaring senere Stikkord; husk zoom....... Sånn går det når man drar til første og beste høl Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Oppdatering. Har ikke lest et eneste innlegg siden før vi dro. Fant ut av hvorfor vi møtte på disse lange strengene med fiskegreier. Rookie mistake av meg... Nå er det så meget bedre. Vi går mot den ytterste grønne, og runder inn mot Limfjorden og Hals. Alt er 100% minus en liten bagatell jeg skal se på når vi kommer i havn eller i morgen. Båten må få et par timer med hageslangen, det er sikkert. Kom vann inn i avtrekket på toa som må ha blitt blåst en meter opp slangen gjennom slangen fra et nedovervendt skjermet utløp. Utrolig. Mvh. SAP Link to post
lano2 Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Skal jo være forsiktig med å kritisere,spesielt med mitt nick... MEN Grenaa - Hals hadde du gjort unna på et par timer, hvis du hadde ventet til været var bedre. Link to post
bjornas Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Utrolig artig å følge med på. Alt hell følge Karma og hennes mannskap! Problemet er at denne tråden setter standarden for fremtidens hentetråder. Etter denne bør alle henteturer ha en webmaster disponibel... SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Mariell Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 (redigert) Grenå - Hals er 45nm. Med snitt hastighet på 7 kn, trenger ikke en gang jeg kalkulator for å se at det vil ta lengre enn ett par time Lano2. Godt at dere endelig kom dere frem. Var bekymret når jeg så dere hadde lagt kursen så nærme land rund Ålborg bukt. Mye garn ett par nm ut fra land, man kan få i propellen inni der. Redigert 19.April.2013 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
MajorAndy Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Velkommen til Hals! Godt kørt og hvilken energi! Uanset at jeg aldrig selv havde valgt at gøre hvad I gjorde, så er jeres togt intet mindre end imponerende og I får jo testet båden under alle mulige forhold må man sige. Og testet jer selv.. Og at bomme på Limfjorden og tage fejl med imponerende 15 mn bidrager til underholdningen :-) godt at det ikke var en mere fatal fejl og håber at I mødte jeres ven som planlagt. Skagen i dag, tænker jeg? Link to post
Sjøga Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Hva er planen for neste dagene? Ser ut som lørdagen blir en stille fin dag. Link to post
Møkkalasset Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Jeg tipper Skagen i dag, og så kryssing av Skagerak derfra på lørdag. Det blir en rolig tur. Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Har våknet igjen, jeg. Men nå ligger jeg i køya og drar meg. Har bare lest meldingene fra etter vi kom hit i natt. Gruer meg for og lese de forrige sider litt kjenner jeg.... Ærlighet vare lengst, så her kommer det.... Jeg gjorde flere feil i går, og den første var og ikke sjekke hva denne fine linjen langs kysten betydde. Vi hadde lagt opp en plan og rute, men det var når vi møtt disse strengene og måtte 2 nm lengre ut ting begynte og å skeis og hjernen ikke tenkte normalt lenger. 2 nm lengre ut var det et helt annet ball game. Og skal jeg være helt ærlig så var sjøene der meget større og meget krappere. Kan komme tilbake til det men det gjorde at vi greide 1-3 SOG da vi måtte dra av hver gang de virkelig store kom, og de kom flere ganger i minuttet. Vi prøvde og gå inn mot land igjen, og der ble det bedre som antatt, så kom neste streng... Vi hadde da en banke tett på SB side, og jeg ville ikke redusere til 1 SOG og bevege oss diagonalt over denne mot nord for og så prøve litt til mot V, så vi snudde og hadde tenkt til og gå tilbake til Bønnerup. Vi tenkte også at når vi hadde sett to slike strenger på kort tid, så var det sikker ikke lenge til neste heller. Selv min hjerne skjønte det i går selv den åpenbart hadde vært redusert likevell. Det innser jeg nå og har tenkt meget på det før jeg fikk lagt meg i natt. På vei tilbake sjekket vi DMI på nytt og så at løyingen skulle begynne snart, så vi bestemte oss for og snu nesa direkte mot sjøen og ligge stand-by med minst mulig SOG og vente for og se. Vår evt rømningsvei, var og snu når som helst og være tilbake i Bønnerup på et blunk.... Mer følger.... Skal jo være forsiktig med å kritisere,spesielt med mitt nick... MEN Grenaa - Hals hadde du gjort unna på et par timer, hvis du hadde ventet til været var bedre. Ingen fare Lano. Jeg gjorde mange feil i går, så det går fint :) Men i de faktiske forholdene, selv i gå kveld kan jeg garantere at det ikke hadde gått på 2 timer selv med en båt som kunne gjøre 25 kn med mindre vi det var en MTB elns . Utrolig artig å følge med på. Alt hell følge Karma og hennes mannskap! Problemet er at denne tråden setter standarden for fremtidens hentetråder. Etter denne bør alle henteturer ha en webmaster disponibel... Tusen takk! Det du sier er helt sant. Det skulle i hatt. Da hadde vi blitt varslet når noen med litt bredere gangsyn (zoom) så på AIS at vi dreit oss ut og tok en gate for tidlig til venstre..... Men.... Vi hadde faktisk endel venner og familie som fulgte med, så lurer litt på hvorfor ingen ringte. Får høre etterpå... Ingen unnskyldning da det var jeg som dret meg ut, men lurer på om de hadde sovnet allerede? Kommer tilbake etterpå :) Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn