Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?

sap_2000

Recommended Posts

Da var man tilbake fra jobb og klar for nok en kveld med Karma :lol:

Håper den blir mindre spennende enn i går :pray:

Flott å se bilder fra forholdene, det ser ut som det er god trøkk i sjøen. Tror ikke vestkysten av Danmark er stedet å være nå....

(sanden på akterdekket er alt borte)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Sorry litt sen, Kan ikke bare sitte på BP og følge med Karma's ferd nordover. (Har montert tråløs fjernkontroll til thrusterene).

Diesel som jeg vet om på Nord Jylland langs deres rute.

Du kunne bunkret i Hals :)

Hou Betjent (Dere har vel allerede passert)

Sæby. Automat

Fredrikshavn: Tror den er betjent.( noen år siden jeg var der)

Skagen Automat

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hei igjen

Mulig vi stopper i Sæby for diesel. Vi kunne nok gått til Ålesund med det vi har nå, men vil ha proppfulle tanker og "tung båt" for turen over Skagerak.

Tenkte at ved å fylle i Sæby får vi gått noen timer til Skagen slik at jeg kan sjekke filtre for vann og dritt før vi går over. Bare tilfelle man skulle være uheldig med dieselen i Sæby.

Nå ligger jeg i køya og tar en time-out for første gang på turen.

Gutta oppe har full kontroll :)

Mvh. SAP

AIS`n funker :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ais funker, hadde bare ikke åpnet Marine-traffic før forrige posting.

Om dere ønsker atter en gang å gå så nærme land som mulig.

Når jeg gikk samme rute sydover i fjor lå jeg litt på innsiden av bunngarnsgrensen og observerte ingen garnlenker.

Om været tillater det er det fult mulig å gå på mellom Hirsholmen og fastlandet rett nord for Fredrikshavn. Grunt med farbart nesten nesten hele i hele området.

Ingen fasit, men det var det jeg opplevde i fjor.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Nu har I jo nok - belært af bitre erfaringer :-) - lagt en rute for denne etape. Men jeg har studeret prognoserne og kunne godt se en fordel i at sejle til Skagen, og hvis I vil videre i nat og krydse Skagerrak, så at sætte kursen mod Svenskekysten et sted. Så ville I dels undgå de højeste søer, dels få den mere ind agterfra i stedet for fra siden.

Givet at I kunne forlade Skagen ved midnatstid kunne I være ved fx Käringön meget tidlig morgen. Og herefter ville der være den mest perfekte tur hjem. Indenskærs i smukke omgivelser.

Men hvis det er målet og ikke rejsen, der vægter højest, så har jeg fuld forståelse for andre beslutninger. Uanset hvad, så rigtig god tur! Jeg tuder i det virtuelle horn eller den virtuelle bådsmandsfløjte når I senere i dag/nat forlader dansk luftrum :-) Håber det trods alt har givet lyst til at komme igen når vejret er bedre!

Velg med omhu hvor dere går inn på svenskekysten. Det ser greit ut mange steder, men bygger seg fort opp stor sjø. Jeg anbefaler å gå inn ved de store fyrene ved BohusMalmøn. Der er det godt merket en bred og sikker led.

Et medlem her fikk knock down ved valg av feil sted å gå inn på i dårlig vær

Knock down= kullseiling pga sjøen, men ikke helt rundt. Båtene stopper på 100-120 graders krenging

Dette var vel Enzo. Etter hva jeg husker hadde han ikke seilføring for da ville det vel blitt kalt en "broach" ?

Velg med omhu hvor dere går inn på svenskekysten. Det ser greit ut mange steder, men bygger seg fort opp stor sjø. Jeg anbefaler å gå inn ved de store fyrene ved BohusMalmøn. Der er det godt merket en bred og sikker led.

Fant ikke disse fyrene sånn med en gang - har du en kartreferanse Bitteliten ?

BONITA I

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...