glalaks Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Takk for en fin hentetråd. Den har gjort dagene med venting på ny båt litt kortere for min del. Fortsett gjerne med masse bilder fra sjarmøretappen. For oss som ikke har opplevd oslofjorden fra sjøen er det nesten like spennende som danmark og kielkanalen Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
sap_2000 Svart 20.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Her er et bilde fra oslofjorden. Nydelig dag i dag :) Går på track mot Filtvedt fyr nå. SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 20.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Så rett inn Drøbaksundet mot Oscarsborg. Vi må dessverre innom Drøbak i 1 minutt for og kjøpe noe greier. Hvor tar det kortest tid til en åpen kiosk, bensinstasjon. Dageligvare etc som er åpen i Drøbak nå? Gamle havna eller Husvikholmen? Hadde egentlig lyst til og sette føttene på norsk jord på Oscarsborg, men får passe på og ikke legge til i Drøbak, hehe ;) Ser ut som vi blir tatt igjen av Stena Saga snart SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Tollbåten (Targaen) passerte nettop Oscarsborg med kurs sydover. Link to post
Båttransport D5L Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 (redigert) Legg til i gamle havna , ICA rett opp for havna , stenger kl 18.00 Men Narvesen kiosk på torget . Redigert 20.April.2013 av Kystfareren (see edit history) Link to post
Polarn Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Æsj, turen blir over allerede i dag Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ajota Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Velkommen hjem Karma. Nå passerer dere min hjemmehavn, Son, og det går mot slutten på en utrolig spennede og lærerik uke. Har brukt mye tid på PC, nettbrett og mobil for å følge dere til alle døgnets tider, til madammens store frustrasjon. Takk til sap og MA og alle dere andre som har bidratt til at dette har blitt en fantastisk flott hentetråd. Link to post
sap_2000 Svart 20.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Takker for info om butikk og toll. Skal hente dokumentene frem :) SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Astor Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Ved den gule krana i havna i Drøbak er det vann og diesel. Dieselen koster 10.81. Dagligvare rett opp i gata. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
knut1955 Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Jeg stiller meg i rekken av gratulanter, fantastisk underholdende og lærerik tråd. Har fulgt dere hele veien og aldri før trykket så mange ganger på F5 for å få med siste nytt. Mye god visdom er lagt ut, ønsker lykke til i ny båt og starten på en ny sesong. Takk til deg, ditt crew og alle bidragsytere på BP med MA i første rekke!!! Nå kan jeg få begynt klargjøringen av egen skute Link to post
Astor Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 (redigert) SAP; velkommen i trawlermiljøet. Nå har du fått testa skuta og deg selv i en seilas under sterkt varierte forhold. Det er greit å ha med seg i bagasjen før familien inntar skuta. Nå regner jeg med at du vil benytte tiden å gå over skuta fra bunn til topp. Stiller meg i rekken av gratulanter. Hadde planlagt å komme meg ned i havna og vifte med flagget men barnebarnvakta måtte prioriteres. Vel seilas! Redigert 20.April.2013 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sap_2000 Svart 20.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Takker igjen. Vi har fortsatt over 3/4 på tankene så ikke behov for fuel heldigvis :) Passerte Filtvedt for litt siden men ble for sen til og knipse bilde da vi vasker og rydder. Hvert eneste verktøy ble gnikket med klut og grønnsåpe etter et nytt bad i ferskvann. Ser noe bedre ut enn fryktet... SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Bøljan Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Velkommen hjem sap Står på terrassen på hytta og ser du nettopp har passert Villa Malla på Filtvet Link to post
Bitteliten Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Eddikk i vannet sier jeg jo Link to post
sap_2000 Svart 20.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Takker igjen :) Vet det med eddik, men det stod ikke på lista mi før jeg reiste... ;) Vil en post mortem behandling fungere? Hvordan er det med plasser på Borgen? Ønsker longside plass om mulig :) 2nm igjen til Drøbak nå SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Ring 97434779 så får du svar av gjestehavna sjølve! Tusen takk for en herlig opplevelse! I dag har vi ikke forsinket noen tog heller! Er du helt sikker på at du ikke skal snu og ta en runde til??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Astor Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Kall opp på K-77 så svarer gutta i havna. Alltid en som lytter 77. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 (redigert) Det ruster fordi det er saltrester. Eddik løser opp alt salt, etterbehandle med universalspray. La så tørke Redigert 20.April.2013 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Båttransport D5L Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 (redigert) Da er de i Drøbak . Redigert 20.April.2013 av Kystfareren (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 20.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 F....... Hekkthrusteren streika i havna. Klikker i releet Sikkertvsalt kontakten. Kompis prøver og fikse Han andre er på løpetur opp i byen SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Det må jeg si! Du måtte helt til Drøbak før noe streika! Slett ikke verst! Men like fullt irriterende! Godt at turen ikke er helt over enda! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 20.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Hehe ;) SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Møkkalasset Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Velkommen hjem. Må pleie abstinensene til uka antagelig . Hvis det noen gang blir en "Årets tråd" kåring så kan jeg forhåndsstemme allerede. Tak til SAP og mannskap, alle bidragsytere og ikke minst Majoren som jeg foreslår vi sender en tanke til neste gang vi tar en Gammel Dansk. Denne tråden burde omtales i riksnyhetene. En av grunnen til at denne tråden har fenget helt utover det vanlige tror jeg er det at mange kan identifisere seg med turen nettopp fordi SAP har reist langt i 7 knops fart. Selv om trawleren er en stor og velutstyrt båt, så tror jeg mange innser at de har større mulig aksjonsradius enn de til nå har trodd. Ved hjelp av litt utstyr, litt tålmodighet, litt ydmykhet, litt romslig tidsramme, litt mer dagslys enn nattugla SAP o.s.v. så ville selv jeg med min Agder 840 (Og mange med meg) kunne ha gjennomført samme tur. Det er inspirerende. Og mAIS er skal nå anskaffes. Nok en gang, Takk for turen. Føler jeg har vært med. Link to post
sap_2000 Svart 20.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Pga alt saltet tror jeg.... SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
monte carlo Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Vel gjennomført SAP. Vet det er et annet BP medlem som skal hente båt i Oslo og kjøre den til Trondheim nå i April...Han vet jo hva han har å gjøre no.... Fint med en lignende tråd på norskekysten og Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn