Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?

sap_2000

Recommended Posts

Takk for en fin hentetråd. Den har gjort dagene med venting på ny båt litt kortere for min del.

Fortsett gjerne med masse bilder fra sjarmøretappen. For oss som ikke har opplevd oslofjorden fra sjøen er det nesten like spennende som danmark og kielkanalen :giggle:

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Så rett inn Drøbaksundet mot Oscarsborg.

Vi må dessverre innom Drøbak i 1 minutt for og kjøpe noe greier.

Hvor tar det kortest tid til en åpen kiosk, bensinstasjon. Dageligvare etc som er åpen i Drøbak nå? Gamle havna eller Husvikholmen?

Hadde egentlig lyst til og sette føttene på norsk jord på Oscarsborg, men får passe på og ikke legge til i Drøbak, hehe ;)

Ser ut som vi blir tatt igjen av Stena Saga snart

bilde

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Velkommen hjem Karma.

Nå passerer dere min hjemmehavn, Son, og det går mot slutten på en utrolig spennede og lærerik uke.

Har brukt mye tid på PC, nettbrett og mobil for å følge dere til alle døgnets tider, til madammens store frustrasjon.

Takk til sap og MA og alle dere andre som har bidratt til at dette har blitt en fantastisk flott hentetråd.

Jeg stiller meg i rekken av gratulanter, fantastisk underholdende og lærerik tråd. Har fulgt dere hele veien og aldri før trykket så mange ganger på F5 for å få med siste nytt. Mye god visdom er lagt ut, ønsker lykke til i ny båt og starten på en ny sesong. Takk til deg, ditt crew og alle bidragsytere på BP med MA i første rekke!!! Nå kan jeg få begynt klargjøringen av egen skute :yesnod:

SAP; velkommen i trawlermiljøet. Nå har du fått testa skuta og deg selv i en seilas under sterkt varierte forhold. Det er greit å ha med seg i bagasjen før familien inntar skuta. Nå regner jeg med at du vil benytte tiden å gå over skuta fra bunn til topp.

Stiller meg i rekken av gratulanter. Hadde planlagt å komme meg ned i havna og vifte med flagget men barnebarnvakta måtte prioriteres.

Vel seilas!

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Takker igjen. Vi har fortsatt over 3/4 på tankene så ikke behov for fuel heldigvis :)

Passerte Filtvedt for litt siden men ble for sen til og knipse bilde da vi vasker og rydder.

Hvert eneste verktøy ble gnikket med klut og grønnsåpe etter et nytt bad i ferskvann. Ser noe bedre ut enn fryktet...

bilde

Mvh. SAP

Takker igjen :)

Vet det med eddik, men det stod ikke på lista mi før jeg reiste... ;)

Vil en post mortem behandling fungere?

Hvordan er det med plasser på Borgen?

Ønsker longside plass om mulig :)

2nm igjen til Drøbak nå

bilde

Mvh. SAP

Ring 97434779 så får du svar av gjestehavna sjølve! Tusen takk for en herlig opplevelse! I dag har vi ikke forsinket noen tog heller! Er du helt sikker på at du ikke skal snu og ta en runde til???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Velkommen hjem. Må pleie abstinensene til uka antagelig . :sweat: Hvis det noen gang blir en "Årets tråd" kåring så kan jeg forhåndsstemme allerede.

Tak til SAP og mannskap, alle bidragsytere og ikke minst Majoren som jeg foreslår vi sender en tanke til neste gang vi tar en Gammel Dansk. :cheers_wine: Denne tråden burde omtales i riksnyhetene. :thumbsup: En av grunnen til at denne tråden har fenget helt utover det vanlige tror jeg er det at mange kan identifisere seg med turen nettopp fordi SAP har reist langt i 7 knops fart. Selv om trawleren er en stor og velutstyrt båt, så tror jeg mange innser at de har større mulig aksjonsradius enn de til nå har trodd. Ved hjelp av litt utstyr, litt tålmodighet, litt ydmykhet, litt romslig tidsramme, litt mer dagslys enn nattugla SAP o.s.v. så ville selv jeg med min Agder 840 (Og mange med meg) kunne ha gjennomført samme tur. Det er inspirerende. Og mAIS er skal nå anskaffes. Nok en gang, Takk for turen. Føler jeg har vært med. :yesnod:

Vel gjennomført SAP. :thumbsup::clap:

Vet det er et annet BP medlem som skal hente båt i Oslo og kjøre den til Trondheim nå i April...Han vet jo hva han har å gjøre no.... :lol: Fint med en lignende tråd på norskekysten og

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...