sap_2000 Svart 2.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 (redigert) Hehe. Vi satser på det :) Flott årstid nå. Gruer meg nesten til høsten allerede, hehe;) (Halvfullt vs halvtomt osv.... ;)) Redigert 2.Mai.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Tenk på det Sap, til høsten, når alle andre tar båtene sine på land. Da blir alle kremplassene du ønsker å besøke ledige.. å med en slik båt som din, er det mange nydelige høstdager.. å vinterdager.. på sjøen... :) Nyt livet Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 2.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Så sant, så sant :) takker :) Håper på Oscarsborg fredag kveld ( om ikke noe skjærer seg ) sammen med en kompis :) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ocean Queen Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Riktig god morgen der ute. våknet 6.00 i dag. Har drømt mye rart i natt ! Blir utrolig sliten av å polere,og vokse båt om natten ! Hehe. vi bestilte flybilletter til nederland i går, så tirsdag kl:19 går turen ned for å hente båt. Har ventet tre uker nå, for å få opp temperaturen der nede. Mandag er d meldt 19`grader der, så da går det an å få vasket og vokset båt. Motorservice med impellere olje og filter, skal også gjøres. Liker denne jobben, for da blir vi kjent med båten før en slik lang tur vi nå skal ta. Pruting på båten gjorde det til at det ble en deling på vårservcen. De betaler materiellet og vi tar jobben. Helt greit. Har aldri gledet meg så mye til en båtpuss ! Disse 3 ukene har vært de lengste i mitt liv ! He he .Når alt er klart,så starter båtferien. Vi har bodd i båten om sommeren de siste ti år, to til tre mnd. Gamlebåten en en 39 fot King yacht trawler, ble solgt juni sist år. Det er rart å selge en båt som har gitt så mange gode stunder. Det tok lang tid å finne en trawler båt igjen . I neder land og vest Frankriket er muligheten mange for å finne en god Trawler, noe sap også har erfart. Hans båt er utrolig fin :nam nam. Om du tar turen innom Sætre på vei til Oskarsborg i dag sap, så kan vi hilse på besøket og du får møte fastlegen min Dr Nilsen. En knalltur til Dere som skal på Trawler treff i Horten ! Vi er veldig misunnelige.....grynt... uff Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Tillykke med båd! Får vi mere at vide om den...? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 God tur sør over til uka. Ser frem til nok en hentetråd av en Trawler fra Nederland. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ocean Queen Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Takk til Major Andy og Mariell. Vi gleder oss veldig til turen og den nye båten. Min dell pc, døde for 2 uker siden. Har nå fått låne fruens pc den siste tiden. Vi var ute i dag å kjøpte en ny samsung note book 4, som nu står til lading. Dette er helt nytt for meg. vi har masse bilder og kamera med på turen, så om litt blir det sendt mer detaljer av båt og tur ! Tror Sap er mer erfaren en meg på gruk av den nye teknologien ; men vi får prøve og feile ! He he . vi har satt av tre månder til båt tur i år. så nu tar vi oss god tid å nyter det hele. det blir en helt ny tur for oss. veldig morro. Jeg ser Dere er riktig godt etablert i Trawler familien !!! De er vanvittige gode båter i alt slags vær. vi ligger ute på holmene 4-5 dager i uken, der det er mulig. Man slipper å klatre rundt som en sjimpanse, spesielt når det er sterk vind og sjø. I Trawler familien er også hesten invitert med rundt på dekk . Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Ocean Queen, håper virkelig du lager en egen tråd for turen og at Major Andy henger seg på! Dette gleder vi oss til!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 3.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Tillykke med båd! Får vi mere at vide om den...? Hei igjen MA og takk igjen til alle som har fulgt og bidratt :) Ja det kommer en oppdatering snart. Har vært litt hektisk de siste 2 ukene. Nå finner jeg ikke notatblokken vi skrev alle distanser, fuelfyllinger osv. Må ha forlagt den et sted i alt kaoset nå i etterkant. Trenger den for og få alt inn i loggboka. Nå har jeg og en kompis kommet til Oscarsborg og skal nyte roen. Har vært litt kaos i det siste, så dette er første muligheten siden vi kom hjem til og slappe av :) Båten fungerer helt topp :) Har fått endel ting på to-do listen min, men det skal bli kosearbeid fremover i rolig tempo :) SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 4.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Litt duskregn her på Borgen nå.Skal visst gi seg i 12 tiden og etterhvert bli sol :-) I dag skal det bare slappes av og nytes (og kanskje trekke opp litt kabel mellom baugpropbatteriet og servicekretsen, lol). SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ocean Queen Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Flotte bilder fra borgen. En regnskur gjør ingen ting i en sedan Trawler europa. Akterdør og vinduer kan fint være åpent ! Det skal blåse mye vind før vannet kommer inn. Fin båt det der ! Jeg har prøvet å hente bilder fra min inboks over til tråden i båtprat. Jeg får det ikke til å fungere. Frua har også prøvet. Har noen et tips om hva som bør gjøres ? Båten vi skal hente til uken står hos Kempers Watersport i nederland. Type Ocean Alexsander 426 classicco sedan. bygget i 1998. Motorer er cat 3208a på 210 hk. Levert til kunde i tyskland juni 1999. Kjøper var da 74 år gammel. En sporty gubbe; kan man si ! Den har aldri vært i sjøen: kun på kanalene i Nederland og Tyskland. Eieren døde for vel 3 år siden,å sist år ble båten lagt ut for salg hos Kampers Watersport.nl. Hun hadde da stått lagret inne i 3år. Motorer var kun gått 325 timer. Hun er nesten som ny. Det tok lang tid fra bud ble gitt ,og til vi fikk svar. Dette pga at alt gikk igjenom dødsboets advokat. Det var en pirrende ventetid !!! Det var mye som måtte gjøres med båten for å få den til å fungere i skandinavia. Blant annet: bytte 4plater el komfyr til 4plater gass.+++ .Alt er nå topp, så det er kun å puse over henne med vask,voks og motorservice. Vi har fått utrolig god servce av Kampers. De har to flotte havner med gåavstand til alt hva man kan ønske seg i idylliske Kudelstaart og Alsmeer. Vi skulle sist bli i 7 dager, men det ble 10 dager. Det er så utrolig flott der ! Det er mange godbiter der nede,og nederlendere kan behandle båter. Så det er vår anbefaling; ta turen dit å kjøp båt ! Sitér dette innlegget Link to post
varka Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Jeg er fruen på ocean Queen og har et spørsmål til dere. Jeg skal laste ned kart på min nye Samsung nettbrett over Europa. Er navionics for Europa i hd et godt valg? Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Jeg er fruen på ocean Queen og har et spørsmål til dere. Jeg skal laste ned kart på min nye Samsung nettbrett over Europa. Er navionics for Europa i hd et godt valg?Hør med Astor. Han har prøvd ut de fleste, og kan sikkert gi deg forskjellene. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 . I Trawler familien er også hesten invitert med rundt på dekk . Auda... Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
REM Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 I Trawler familien er også hesten invitert med rundt på dekk . Advarsel: Nevn aldrig det dyret ved navn ombord i en båt. Gjør en det skal død og elende vederfares eder til evig tid Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mariell Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 (redigert) OOOOOH, vik fra meg :sweat: :ghost: Snakk om slike 4 beina dyr, ombord i eller i forbinelse med båt. Er noe av (om ikke) det værste men kan gjøre. Til og med værre enn å ha med seg ryggesekk eller paraply om bord. Der er jeg redd fin været for sommeren gikk i dass. På tide å hive inn en haug med Ave Mariaer :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: Tullete overtro?, tja, mulig det. Hvem vet?? Redigert 4.Mai.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Hmmm. Dt. Nilsen bruker jeg også. Han er fastlegen i trawlermiljøet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ocean Queen Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Jeg forstår med skrekk og redsel, at jeg har kommet med en vanvittig uttalelse. I min uvitenhet klarte jeg å nevne noe så forferdelig. Jeg må virkelig få lov til å beklage dette uttrykket !!! Jeg er veldig overtroisk, spesielt hva båt og sjøliv angår. Huff ; dette var leit. Hentet en ny båt i 1988, som gikk ned på vei hjem. Forliset grunnet en grov konstruksjonsfeil. Jeg personlig var overbevist om at noe av årsaken var at båten ikke hadde fått noe navn ! Den neste båten hadde navn forut, akterut og på siden. Nå går jeg inn i et båtånds ritualet + en Dr.nilsen. Må alle ånder bære over med meg. Takk for advarslen. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 2 Dr. Nielsen og 8 Ave Maria (eller omvendt) + en Captain Morgan Spice som offergave til Kong Neptun, så går det nok bra. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
sap_2000 Svart 4.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Jeg er fruen på ocean Queen og har et spørsmål til dere. Jeg skal laste ned kart på min nye Samsung nettbrett over Europa. Er navionics for Europa i hd et godt valg? For vår tur hjem var Navionics HD Europe og HD Denmark nesten uvurderlig som et supplement til plotter. Vel og merke på iPad. 2 stk kunne holde på og hver for seg. Også mye kjappere og beveg kartet for og se andre områder i detalj når man var i områder med mye trafikk, lett og finne havneinfo, tidevann og strøminformasjon mens den andre brukte plotter og radar. Husk 12v ladere som greier og levere det som trengs under tung bruk med GPS, tungt kartprogram og full lysstyrke på skjermen. Fin som backup om plotter etc skulle bli svart i en kinkig situasjon. SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 5.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 @ocean queen. Båten høres fantastisk ut! Perfekt historie :-) 3208 på 210 hk er vel de uten turbo og må vel være noe av de beste steinknuserene som finnes. Nederland er et fint sted og handle båt fra. Innelagring er vanlig, også når båten ligger på vannet. En annen bonus er at de som har båtene innenfor dikene eller i kanalene har stått i brakk eller ferskvann. Godt for varmevekslere, eksosbend osv. Vi ble på Borgen i dag. Tenkte og ta en tur innom Sætre i morgen før vi drar nordover, så vi kan jo ringes :) Kom 3 vennebåter av meg hit i dag. Koselig kveld fylt med båtprat og godt humør :) SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 5.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Advarsel: Nevn aldrig det dyret ved navn ombord i en båt. Gjør en det skal død og elende vederfares eder til evig tid Er ikke spesielt overtroisk, men får grøssninger og mareritt av hva dette dyrets føtter og stålsko ville gjort med dekket, lol ;-) SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars Sunde Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Hei , jeg kjøpte en Nimbus Commander i Southampton ifjor og hentet den hjem sjøveien. Laget en blogg på dette for andre som tenker på det samme. Den kan du se på http://nautimermaid.blogspot.com. Vi tok hele turen med papirkart og en Ipad med GPS og Navionics Ipad kart. Den noe gamle GPS en ombord tok ikke de nye C map max kartene, men Ipaden virket så bra at vi ikke trengte å bruke papirkartene til noe annet enn ruteplanlegging. Den Svenske Kystvakten sjekket Ipaden og fant at kartene var oppdater iht til siste informasjon som de hadde fått om kartendringer. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Hmm, nysgjerrig, men: "Vi fant ikke bloggen du ser etter. Hvis du eier denne bloggen, må du logge på." Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Ocean Queen Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 En utrolig fin morgen. Sol og flau vind ! D er helt ok å våkne til Dette hva ! Takk for god info fra sap og Lars om anbefalinger til paden. Vi skal bruke den til ruteplan og havneinfo ,bilder ++. Tok Mariell på ordet i går ,og våknet til dette været. Det må ha bligjort åndene .Blir d tid til en tur inom Sætre sap, så får vi en prat. Fortsatt god morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.