Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?

sap_2000

Recommended Posts

Da stopper jeg de og bruker hullene ut på siden akter til spring slik jeg vanligvis gjør. Og evt frem til siden av baugen. Har også hull ut på hver side av akterspeilet som kan brukes til brest.

Står uansett klar med tampene så jeg får det slik jeg vil. Er litt sær på fortøyning, hehe :wink:

Alternativet er å ikke ha noen springpullert på BB side...

De bruker vel ikke toppen av rekkestøttene da? :giggle:

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

SAP, gratulerer med båten og turen; som du vet har jeg fulgt med. Det spørsmålet du har her nå, er egentlig helt enkelt. SPØR PRODUSENT/SELGER. Det er de som vet. Hvis de mener det er OK med skruer i stedet for gjennomgående bolter, er sannsynligheten høy for at det "funker". Skulle det senere vise seg at det er feil, er løsningen enkel. Stålbeslag som går over rekken fra hver side, festet med gjennomgående bolter horisontalt, for å feste kryssholtet. JEg har sett denne metoden brukt flere ganger, uten problem, på slike utilgjengelige steder.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hei hei SW :-) takker :-)

Tenkte jeg jeg først skulle prøve å løsne en skrue på SB springpullert for å finne ut om det er bolter eller ikke.

Hvis ikke, så sender jeg en Mail til Europaimportøren som har vært særdeles behjelpelig i etterkant :-) godt tips :-)

Hadde meg en liten tur ut i dag med en kar som skal hente GB i Nederland til uka. Han får nok en flott tur med mye lys nå i begynnelsen av Juni :-)

Nå har det gått med noen timer på å skrive melding om registrering til NOR og lagt ved en haug av dokumenter.

Mailen var på over 40 GB og Windows Mail skrek helt til den var ute, hehe.

Håper det ikke byr på de store utfordringene med registreringen. Føler jeg har en relativt veldokumentert båt nå ;-)

Fikk hentet navnskiltene i 3M film i dag. Så bra ut synes jeg. Valgte en litt spesiell skrifttype som gjorde det mulig å bruke 2 filmtyper. Svart med litt diskre metallic effekt og krom.

Spent på hvordan det vil ta seg ut :-)

Ellers så kom de nye HIN skiltene og skryteplata med produsent og båtinfo som skal over førerplass fra verftet i dag. Siste brikken i dette puslespillet skal nå være på plass :-)

HIN skiltene kom sammen med endel brosjyrematriell jeg hadde etterspurt.Jeg også fått endel bilder underveis av min båt etter at den kom til Europa og ble brukt på messer etc.

Artig for meg, og jeg må si at jeg er meget imponert over hvor mye han har stått på for en båt han var ferdig med for 3 år siden :-)

bilde

Her er Karma på sin første messe i Nederland ved siden av en Integrity 526 (nå 550). Den er registrert på 14,99 meter. En demobåt som forøvrig er til salgs. Om Hamar bare hadde ringt......

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Mange e-post servere nekter allerede ved et par MB.

Her er en mulighet om man skal sende store filer, bilder, film etc: https://www.wetransfer.com/

Gratis og man får kvittering når mottaker(ene) har lastet ned innholdet.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Det var Mb det skulle være.

Tror jeg må ta en ordblindtest snart....

Har ikke fått noen feilmelding hvertfall :-)

Endelig på vei ut. Nå skal vi kose oss og jeg skal montere div duppeditter :-)

Blir nok Dinner Bay eller noe slikt :-)

bilde

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Dinner bay! Ikke spesielt avhengig av plotter for den turen fra Snarøya ;-) Kos deg med duppeditt montering i helga :-) Det skal jeg også! Det er virkelig kvalitetsted. Da for en virkelig testet om teori (funderinger) stemmer med praksis. For meg ender det alltid med noen avvik :-))

Hehe.

Fant veien ut hit, ja lol ;-)

Har lekt meg litt og sett middagsbukta fra oven. Helt dødt i lufta her nå :-)

Får ikke laste opp video for øyeblikket da jeg glemte laptopen hjemme.

bilde

bilde

bilde

Mvh. SAP

Jeg får sende avgårde quad'en på waypoints til dere, så sender du den tilbake når du er ferdig, ok? ;-)

Det kan vi få til om det er noenlunde stille, men da blir vel ikke regattaen så actionfylt (tenker på seiledelen, hehe) ;-)

Hadde vært gøy å filme seilbåter i aksjon en gang :-)

Vi ringes i morgen :-)

Mvh. SAP

Takker. Det var hyggelig :-)

Hvilken båt passerte du med?

Fikk på navnmerkene utpå ettermiddagen i dag. Skulle nok ha gått på litt avstand og vurdert linjer, vinkler og slikt litt mer nøye..

Når sidene var ferdig og jeg gikk litt på avstand, så jeg bommerten med en gang. Vi hadde fulgt feil linje... :-(

Feilen er lett å se....

Bokstavene ble hakket større enn jeg hadde regnet med ("K"en er 20 cm) så bestillte 2 stk nye "Karma" til sidene i 17 cm og mindre hjemmehavn når jeg hentet disse.

Får se til uka, men frykter at de ryker av....

Laster opp et dårlig iPad bilde. Kommer med en bedre senere..

bilde

Mvh. SAP

Seig sakte forbi i en Bavaria 32 med vimpel. Kan trøste deg med at logoen på min båt har Bavaria Yachts stavet som Bavaria Yahcts... Så det ikke selv- var ei venninne som la merke til det da vi skulle trykke logoen på t-skjorter til Færdern for en del år siden :-)

Hei igjen.

Hadde tenkt possisjonen KongKing ringet inn på bildet helt til jeg så at det var midt i VHF antennen på andre siden :nonod:

Navnet skal uansett av. Det ble for stort og jeg bommet på vinkelen i varmen i forhold til linjene på FB taket og vinduslinja lengre nede.

Vet ikke helt med treverk, da det ikke er mye tre på denne båten...

Filmen fra 3M jeg valgte var en svart bakgrunn med noen metallic-korn i som gir litt spill. Det lysere feltet er krom eller speilfilm på 3M språk. Kommer ikke helt frem på bildet.

Oppdaget av ren nyskjærrighet heldigvis et drittproblem (septik) som kunne blitt grisete med fullt av møkk på tanken. Skal samle noen bilder og tenke litt, så kommer jeg tilbake med det.

bilde

Mvh. SAP

En teakplate med innfreset navn er utrolig stilig. Legger man en lys farge i bokstavene treffer man godt.

De forniklede bokstavene på akterspeilet skal vekk hos meg og heller få freset inn navnet.

Fonttypen du har valgt passet godt.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...