Chilli Solbris Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Det var det gamle mottoet det....... Det nye er "Det STÅR alltid et tog!"......... Forringe gang jeg var på vakt sto det enda fler..... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Polarn Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Nå skal jeg bare vinne litt cash, så blir det denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39963042 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Worry II Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Nå skal jeg bare vinne litt cash, så blir det denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39963042 "Båten ligger på Aker Brygge." Det blir jo ikke rare "Hentetråden" Nei, vinn, og finn en som ligger lenger unna, Polarn ! Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Det er jo en sånn "roaldbj" trawler ! Den burde vel klare Grenaa-Hals på et par "strakser" ? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Nå skal jeg bare vinne litt cash, så blir det denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39963042 Hmmm, tru om jeg klarer å prute den ned ca 2,5 mill? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Slangemannen Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Hvordan ble det med kompis 2?, Fant han frem og fant han dere? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Da har vi jobbet intensivt og sitter nå på cafe og venter på myye mat ;) fant ut sv det meste som gikk skeis med det tekniske i går tror jeg. Har sikret targaen med flaggliner i kryss for og hindre skjelving og dårlig MARPA bla. Fikk enda et problem på toppen. Når jeg dro ut dusjslangen for og spyle verktøyet dro jeg plastkoblingen på krana tvers av og vannet fosset inn i rommet..... Stengte kranene men vannet fosset fortsatt. Herlig.... Fant ettervert ut at det var en pos på krana som var tett. Puhhh. Det var deilig. Går mot skagen så fort vi er klare og har handlet. Har ikke lest innlegg by the way.,, Hvis noen vil ha tak i meg for noe, send pm så kommer nummeret i retur :) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Cissaman Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 (redigert) Da ser det ut som at de er igang igjen... ? Står 1,4 knop på ais inni havna men kan være den lurer oss litt.... Redigert 19.April.2013 av Cissaman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Det er nok vind. Blåser katter her nå og sand i lufta. Dette var rent for en time siden..... Håper og komme avgårde om en times tid når rydding og dagsjekken er utført Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Møkkalasset Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Vinden er fra riktig side i forhold til turen. Bølgehøyden vil være høyest ca kl 18, og deretter avtagende. God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Takker. Så på DMI samtidig med deg Jeg venter på at gutta skal komme tilbake fra handling nå. Måtte gi opp og rydde verktøy. Full sandstorm her nå og jeg ville ha luka minst mulig åpen. Slang det bare i kasser ned i kjelleren på antiskli. Sand overalt kommer inn gjennom dørsprekker etc. Og vi som vasket hele båten ut og innvndig i natt for alt saltet fra i går... Jeg brukte 2 timer utvendig med spyling mens gutta holdt på innvendig (ikke tenk nå ;)) 5 min etter at gutta kommer vil jeg bort herfra. De skulle bare handle litt da dette mulig er siste sjanse før vi forlater DK. Ser ikke så gale ut med bølger men det blåser mer her nå enn DMI sier. Vinden betyr ikke så mye når all sprut vil komme fra BB side. Skyvedøra er på høyre. Gutta fikk tak i lister men ikke noe poeng og gjøre det nå. Alt inkl lasterommet må spyles og vaskes på nytt for sand uansett :( håper de kommer snart nå. Ruta er klar, og stemplet og kvittert av 3 uavhengige øyne for fiskerilinjer og uønskede sidefjorder til babord, lol ;) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 (redigert) Forøvrig beste pizzaen jeg har spist. Jeg ville ha stor, men fyren garanterte at det vil holde med liten. Han hadde rett. Tyngre enn en stor Peppes. Kjøpte med 3 pizzaer til som vi kan knaske på underveis til Norge. Lettvint mat :) Uff. Nå håper jeg de kommer snart..... Sandblåst båt er ikke bra, men det er vel en viss sjanse for at utvendig sand blir skyllt bort på turen til skage vil jeg tro... Hvor får jeg diesel mellom her og skagen som passer med tidsplanen. Mulig litt sent i kveld i skagen. Mener og erindre noe om kortautomat der.. Stemmer det? Redigert 19.April.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
free Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 (redigert) Det blir nok spylt bort av seg selv SAP, god reise. Vil du avsløre ditt rutevalg videre? Redigert 19.April.2013 av free (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 I Frederikshavn må det vel være en mulighet for bunkring? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 . Ruta er klar, og stemplet og kvittert av 3 uavhengige øyne for fiskerilinjer og uønskede sidefjorder til babord, lol ;) Det er bra. Det er et eget fuck up senter i hjernen - det har en tendens til å slå inn når man er trøtt og ting ikke går som planlagt Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Kortautomat i Sæby. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Sanden kommer fra en byggeplass i nærheten. Koselig sted jeg vil tilbake til når været er bedre. Avgang om 15 min ca. Sikring av targaen. Slang på et ekstra par tau i dag Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 I går satt vi uavhengig av hverandre go-to punktet på metern samme sted. Han på padda, jeg på plotteren. Det er jo nesten som og vinne i Lotto. Men klart det var to par øyne hvor hjernen bak øynene ikke fungerte... 10 min til avgang :) Takk for tips:) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
free Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 (redigert) Tenker du å oppover og over Læsø? - Beklager , ser du skrev Skagen nå... Redigert 19.April.2013 av free (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Reppen Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Da er de i farta igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Da var de underveis! Håper de får en tur med litt mindre sjø enn i går. Er ett stykke opp til Skagen.... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 På vei ut første del av renna Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Frehau Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Læsø er også en fin og trygg havn på veien dersom det skulle bli behov. Diesel har de også skulle jeg tro. God tur! Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Frehau Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Kunne ikke dy meg, post nr 1000 i denne tråden, god helg:-) Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Hallais Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Heng på Hagland Bona til Kragerø Følger med, god tur Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.