StorStas Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Skagen havn melder at vinden ligger på NV 2-4 ms: http://www.skagenhavn.dk/dk/skagen_havn/vejrstation.htm Link to post
LALUNA II Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Er nok det han har sett slepebåten Odin foran seg og skal vise muskler ... Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Direkte til Færder? Ja ja, da blir det våkenhet...... :) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MajorAndy Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Skagen vejrstation ligger i læ.. Jeg tipper at det bliver en rimelig frisk tur. Igen. 150-200 cm søer temmelig meget ret imod. Skagen giver en del læ-virkning kan man se på bølgene. Link to post
baatsman Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Ingen dåp av båten? Liten tur innom Skagen og et par øl. Er vel 75 nm til Hvaler. Og ca 70 videre til Oslo. Greit og nyte litt og. Dere har stått på skikkelig i en uke. Nyt nå turen og kos dere litt. En fengende tråd og en flott båt! Vi sees! Link to post
Møkkalasset Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Ta pause. Reis kl 8 i morgen. Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 (redigert) Vi har nå satt kursen direkte til nordmerket på skagens rev. Mulig vi sikter på og gå inn Røssesundet. Foreløpig ETA på havna på Tjøme er ca 1200 - 1300 forutsatt farten vi har nå, ca 6,5 til 6.8 SOG. (Den varierer litt). Skal videre til Bærum. Endelig beslutning tas ved Skagens rev et sted. Litt mer sjø nå, men ingenting og snakke om (kompis 2 sover fortsatt) Prøver og komme tilbake etterpå :) Redigert 19.April.2013 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
S/Y Rainbow Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Den koseturen mannskapet ditt kanskje så for seg, kan de hvertfall se langt etter skjønner jeg.. Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Minst 10 ganger roligere nå enn de siste 2 dager. Kompis som kom i går føler seg snytt da han ville oppleve litt action, da han savner tiden i marinen på kystvaktskipet KV Senja som var mye på finnmarksskysten, Jan mayen, Svalbard etc. Mvh. SAP Link to post
Framtia Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Du burde prøve deg med offshore shorthandseiling :-) der seiles det i ukesvis, fullt trykk natt og dag. ... Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
MajorAndy Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Nu forstår jeg bedre hvorfor SAP's mor bekymrer sig så meget over ham... :-) Link to post
Bitteliten Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Om han savner vinterstormene i KV må det være fordi de ikke seila stort Jeg lengter ikke tilbake til 100 knops vind og 20 meter bølger. Men havet savner jeg Kjør på. Trawler er bygd for langtur, og har dere skikkelig vaktrutine går dette som lim i varmt smør Link to post
LALUNA II Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Da kommer det store spørsmålet blir det ODIN eller KARMA som kommer først til bestemelsestedet Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Smørforhold nå. 5% i forhold til i går. Mye båter foran oss nå. Mage ligger stille. Har MARPA på det som beveger seg. Dårlig dekning på mobil og ICE nå @ bitteliten. Han har samme historiene som deg. Vinterstormer, 50 grader slagside osv. Mulig han ikke er helt god? ;) Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 (redigert) @ bitteliten. Han har samme historiene som deg. Vinterstormer, 50 grader slagside osv. Mulig han ikke er helt god? ;) Tja, jeg vil jo seile langtur..... jeg trives også i mye vær. Havet setter seg fast i deg. Redigert 19.April.2013 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Eureka Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 ganske interessant dette her å følge turen. jeg får meg noen aha-opplevelser i forhold til både kyst- og dybdeforholdene rundt Danmark, Kielkanalen har jeg geografisk fått plassert, og nå lar jeg meg forundre over at avstanden fra Skagen og en eller annen plass på sørlandet er KUN ca 60-70 nm. Fra Skagen og over til Sverige er det halvparten. -Når jeg vet at det kun er 50 nm fra hjemmehavnen og inn til Geiranger, som jeg går på like over to timer med motorbåten i marsjfart, så får en liksom noe å sammenligne med. Det er jo ikke langt over i det hele tatt! -litt lengre i tid blir det selvfølgelig i seilbåten, men... dette lærer jeg mye av.. Ellers så er det vel grunn til å minne om, som SAP nevnte, viktige beskjeder må gis på IM siden de ikke rekker å lese alle innleggene. Da ser de jo det røde ikonet på konvolutten, når forumsiden åpnes. Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Polarn Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Havet setter seg fast i deg. Det kalles viking det Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Eureka Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Ser ut som det blir en laaang natt og formiddag for de som skal følge denne etappen! Link to post
Kristian_H Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Heldigvis er det dårlig/ingen dekkning før de nesten treffer norge igjen Link to post
Bonita I Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Ser ny destinasjon er Tjøme - ETA 13.00 20.4 kan bli en laang natt ja - men for en fantastisk flott tråd. Følg med i neste nummer " du vet ikke hva som skjer" . Ha en flott overfart SAP m/ mannskap - noen "få BPèr " som følger med utover natten/formiddagen BONITA I Link to post
baatsman Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Kos dere i Skagen fram til 09. Etter det blir det fløyel:=) Vi sees! Link to post
Møkkalasset Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Kos dere i Skagen fram til 09. Etter det blir det fløyel:=) Exactly my point Baatsmann. Men når det er sagt, ser det uansett ut som om overfarten blir mye snillere enn gårsdagens seilas. Jeg ville likevel ha drøyd til i morgen for så heller å sette kursen rett mot Bærum. Da er de hjemme tålig uthvilte.. Link to post
Eureka Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 (redigert) 7 knop...her kjører de på! Skal tro om SAP har lagt seg og det er kompisene, som ikke betaler dieselregningen, som sitter bak roret :) Hehe, eller at de skal brenne ren motoren... Redigert 19.April.2013 av Eureka (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Da kommer det store spørsmålet blir det ODIN eller KARMA som kommer først til bestemelsestedet Håper det blir oss med mindre vi snur... Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn