Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?

sap_2000

Recommended Posts

Ingen dåp av båten? Liten tur innom Skagen og et par øl. Er vel 75 nm til Hvaler. Og ca 70 videre til Oslo. Greit og nyte litt og. Dere har stått på skikkelig i en uke.

Nyt nå turen og kos dere litt. En fengende tråd og en flott båt!

Vi sees!

Vi har nå satt kursen direkte til nordmerket på skagens rev.

Mulig vi sikter på og gå inn Røssesundet.

Foreløpig ETA på havna på Tjøme er ca 1200 - 1300 forutsatt farten vi har nå, ca 6,5 til 6.8 SOG. (Den varierer litt). Skal videre til Bærum.

Endelig beslutning tas ved Skagens rev et sted. Litt mer sjø nå, men ingenting og snakke om (kompis 2 sover fortsatt)

Prøver og komme tilbake etterpå :)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Minst 10 ganger roligere nå enn de siste 2 dager. Kompis som kom i går føler seg snytt da han ville oppleve litt action, da han savner tiden i marinen på kystvaktskipet KV Senja som var mye på finnmarksskysten, Jan mayen, Svalbard etc.

Mvh. SAP

Om han savner vinterstormene i KV må det være fordi de ikke seila stort :wink: Jeg lengter ikke tilbake til 100 knops vind og 20 meter bølger. Men havet savner jeg

Kjør på. Trawler er bygd for langtur, og har dere skikkelig vaktrutine går dette som lim i varmt smør

Smørforhold nå. 5% i forhold til i går. Mye båter foran oss nå. Mage ligger stille. Har MARPA på det som beveger seg.

Dårlig dekning på mobil og ICE nå

@ bitteliten. Han har samme historiene som deg. Vinterstormer, 50 grader slagside osv.

Mulig han ikke er helt god? ;)

Mvh. SAP

ganske interessant dette her å følge turen. jeg får meg noen aha-opplevelser i forhold til både kyst- og dybdeforholdene rundt Danmark, Kielkanalen har jeg geografisk fått plassert, og nå lar jeg meg forundre over at avstanden fra Skagen og en eller annen plass på sørlandet er KUN ca 60-70 nm. Fra Skagen og over til Sverige er det halvparten. -Når jeg vet at det kun er 50 nm fra hjemmehavnen og inn til Geiranger, som jeg går på like over to timer med motorbåten i marsjfart, så får en liksom noe å sammenligne med. Det er jo ikke langt over i det hele tatt! -litt lengre i tid blir det selvfølgelig i seilbåten, men... dette lærer jeg mye av..

Ellers så er det vel grunn til å minne om, som SAP nevnte, viktige beskjeder må gis på IM siden de ikke rekker å lese alle innleggene. Da ser de jo det røde ikonet på konvolutten, når forumsiden åpnes.

Ser ny destinasjon er Tjøme - ETA 13.00 20.4 kan bli en laang natt ja - men for en fantastisk flott tråd. Følg med i neste nummer " du vet ikke hva som skjer" . Ha en flott overfart SAP m/ mannskap - noen "få BPèr " som følger med utover natten/formiddagen :giggle::thumbsup:

BONITA I

Kos dere i Skagen fram til 09. Etter det blir det fløyel:=)

Exactly my point Baatsmann. Men når det er sagt, ser det uansett ut som om overfarten blir mye snillere enn gårsdagens seilas. Jeg ville likevel ha drøyd til i morgen for så heller å sette kursen rett mot Bærum. Da er de hjemme tålig uthvilte..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...