Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?

sap_2000

Recommended Posts

Den koseturen mannskapet ditt kanskje så for seg, kan de hvertfall se langt etter skjønner jeg.. :worry::lol:

Minst 10 ganger roligere nå enn de siste 2 dager. Kompis som kom i går føler seg snytt da han ville oppleve litt action, da han savner tiden i marinen på kystvaktskipet KV Senja som var mye på finnmarksskysten, Jan mayen, Svalbard etc.

Var ikke været og seilinga i sjø jeg henviste til her, liker meg godt ute i litt vær selv jeg, men hvis jeg selv dro for å hente en båt sammen med noen kompiser som tok såpass lang tid som dette, hadde jeg nok forventet et par stopp som var mer en 2-3 timer i et par havner. :smiley:

En bayer eller fem på en kro lager mange gode minner (og action) fra en tur det også... :cheers:

Er jo ikke verdens undergang om man kommer hjem på søndagen heller.

Slik som jeg har lest og fulgt turen deres så har det stort sett vært et hardkjør for å komme seg fortest mulig hjem, og hadde selv vært litt skuffet hvis jeg var mannskap på en slik tur. Men det kan jo selvfølgelig hende at mannskapet ditt var klar over at det kom til å bli en slik tur og da er det jo greit, for da er de jo innforstått med det.. Bare noen tanker som slo meg... :smiley:

Med det sier jeg :cheers::drink: fra sofaen.

Tidligere nick Seil-løs

RS Totalmedlem

Mulig siste oppdatering

Snart ved revet. Mer sjø, men mer havsjø. Ikke krapp

Har gitt litt mer power for stødigere båt. alt ok med oss og båten.

Roer seg forhåpentlig når vi er klar av revet og utover natten. Vi prøver ICE når mobilen forsvinner...

Tusen takk for alt karer. Virkelig! Håper og møte mange BP'ere i sommer :)

Prates når vi får dekning igjen. Skal sjekke AIS også.

Tollvesenet er ringt og informert for 20 min siden

Høres snart :)

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Enig med Seil-løs, det går no helvetes unna her. Hadde tatt meg bedre tid for opplevelser i alle de koselige havnene oppover. Men nattseilas i seg selv er ganske koselig og ikke minst krevende det også.

SAP, meld deg på Østfoldtreffet :pray::yesnod:

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

@ Head sea controller Major Andy, Danish waterspace:

We are now leaving your sea space. Requesting permission for a direct route to Røssesundet. Please transfer us to norwegian Control Center ;) lol

Tusen takk for all hjelp MA :)

Håper vi treffes en gang snart :)

SAP

Mvh. SAP

Seil-løs

Det var det jeg tenkte og. En guttetur, legg inn en pit-stop med dårlig øl og musikk i Skagen. Det blir det liv av. En overseiling til Tjøme i dårlig vær, er ikke speis bra.

Når du kan vente til i morge og få silkeføre. Men vi er forskjellig:7

Uansett, nyter godt av turen:

Vi sees!

Ang kosetur

Det er ikke meg som har tidspresset på meg.

Update. Sjøen går opp endel nå på siden av revet. Det roer seg nok snart.

Sjøen 30-40 grader inn på SB baug. Har satt på mer power og endel MARPA på radaren nå

Mvh. SAP

God tur på overfarten SAP ! Nå er det kvelden og natta her i gamlelandet. Kommer tilbake i morgen når dere blir visuelle og kan finnes på AIS i Norsk territorialfarvann :thumbsup:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

God tur over! Følger med hele veien! SAP ha helt fra begynnelsen sagt at han hadde en uke tilgjengelig. Skjønner godt at de drar rett over. Jeg kjenner ingen av dem men har fått en følelse av at de er noen ringrever på sjøen selv om Danmark var ukjent farvann. Denne turen gir dem en uvurderlig kunnskap om båtens egenskaper og en uforglemmelig opplevelse!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

God tur over! Følger med hele veien! SAP ha helt fra begynnelsen sagt at han hadde en uke tilgjengelig. Skjønner godt at de drar rett over. Jeg kjenner ingen av dem men har fått en følelse av at de er noen ringrever på sjøen selv om Danmark var ukjent farvann. Denne turen gir dem en uvurderlig kunnskap om båtens egenskaper og en uforglemmelig opplevelse!

Takker. Mye av grunnen til at vi drar nå er at forholdene ser gode ut fremover og skal avta utover natta og jo nærmere Norge vi kommer. Samt at vi har lyst på en kosekveld i morgen nærmere hjemmehavnen, men ikke for nærme ;) jeg hadde mer tid, men det hadde ikke de to andre dessverre...

Bortsett fra akkurat nå som det husker endel, føler vi er kommet en aning mer i stabil fin havsjø nå siste min. Håper det fortsetter slik :)

Mvh. SAP

Været her i Oslofjorden ser bra ut og jeg kan bare ane hvilken følelse det må bli å se gamlelandet i morgen tidlig. Da er det en knakende god ide å kunne nyte sjarmøretappen, synke ned i stolen/sofaen og bare ta innover seg det dere har opplevd!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Fikk litt ICE.

67 nm til den sydligste røde staken S for Røssesundet.

Ca 3-4 meter sjø iblandet 1 meter vindsjø i en litt annen retning. Husker endel. Skal roe seg etterhvert .

Vi har det fint og holder oss fast. Båt og mannskap 100% ok

Mvh. SAP

Tatt en 5 minutter i motorromet nå. 2 min for sjekk, og 3 min for nyte synet og lyden i flomlys. Nærmeste båt er 10 nm unna.

Det kommer en sværing sydvestfra som vi mulig må gjøre noe med

Setter MARPA på han etterhvert. Ca 20 nm unna elns

Mvh. SAP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...