Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?

sap_2000

Recommended Posts

Gutta er overlykkelige over og ha fått nettilgang igjen... Fotball, nyheter etc sjekkes

bilde

Her er vi nå for 5 min siden. Ruta på bildet går til utenfor havna på Tjøme. Vi tar Røssesundet så vi får litt ro i båten til dusj, rydding mm.. (trengs virkelig ;))

bilde

Selv tar jeg en liten time-out nå. Har sittet her siden før Sæby. Fikk meg en time før det :)

Alt vel. DMI bommet noe på prognosene, men vi og båten har hatt det toppers :)

Nå koser vi os skikkelig her :) (ingen tanker nå, lol ;)

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

God morgen og vel møtt til en nydelig dag! Da er det sjarmøretappen igjen og med dette være blir det en vanvittig fin dag på sjøen! Nå får dere tid til å bare nyte! Flere bilder og rapporter gjennom dagen ønskes! :D:lol:

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Så flott å se de bildene fra soloppgangen. Det er helt rått ut ! Synes nesten litt synd på Kaptein som må legge seg, det er jo nå "koseturen" har startet.....2-4 m/s i hele dag økende til 6m/s i ettermiddag ! Bølgehøyde 0,5 - 1 meter.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

God morgen! :smiley:

Jeg har akkurat handla inn havneguide for Svenskekysten, hadde regnet med å kunne

krysse av de fleste av havnene med anløp av Karma, men nå jukser dere å drar utaskjærs

og rett hjem!

Jeg ser dere har satt kursen rett mellom den litt større byen Larvin og øygruppa Hayler?

Dere er sikker på at dere er på vei inn rett fjord denne gangen? :giggle:

God tur videre! :thumbsup:

Når dere kommer opp Røssesundet så kan dere se en annen kjenning fra BP som ligger for anker der, Regina III.

(Litt nord for Havna på vestsiden av sundet.....Ais er aktiv der)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

God morgon :smiley:

Takk for å ha fått vera med på denne turen sammen med alle dei andre. dette har vore ei lærerik, interesant og ikkje minst spennande reise med mange flotte bilete.

Så artig å kjenne på fellesskapet og hjelpsomheten til alle her inne på BP, ein eller annan har lokalkunnskap, erfaringar og kunnskap om eitt eller anna som kjem vel med på reisa.

Og endå ein gong gratulere med ein knakande flott båt som kun har imponert, og det er jau så godt når ein brukar så mykje båtlappar på ein ting at det er verkeleg verdt det. Dette må vera den beste reklamen nokon kan drøyme om.

Ynskjer eigar, båt og manskap og framtidig mannskap hell og lykke på dei 7 hav i all framtid. :cheers_wine::cheers:

:seeya:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Engasjerende tråd, flott båt, flotte bilder, men savnet litt kvinnfolk ombord ! :thumbsup:

Ja for min del så nytast båtlivet best med "cateringen" ombord, då blir det orden på inntak av dei rette vitaminer og div nødv. kos og hygge :giggle::giggle: .

Man kan selfølgeleg gjera unntak for "åleinetur, ein mann må iblant ha det" og "guttetur, menner må iblant ha det òg" :lol: :lol:.

Og så har vi begrepet "Testtur" som kan innehalde moment som er i øvre del av spenningsskalaen, bør gjerast som guttetur. Kan innehalde C-moment som f.eks. mating av krabber. :lol::lol: :lol: .

Denne henteturen kan kjem vel inunder sistnevnte kategori vil eg tru. :giggle::giggle: .

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Godmorgen! Desværre satte en god flaske hvidvin en stopper for mit ønske om at sende jer godt ud af dansk territorialfarvand i går. Men det gik alligevel :-)

Flot at I har ICE-forbindelse så langt ude. Og flot, at besætningens påklædning matcher betrækket på sofaerne. De er blevet godt instrueret :-)

Tænk at det er en uge siden at I afsejlede fra Urk. Det er gået stærkt men alligevel er det en menneskealder siden. I har oplevet alt fra trange kanaler over smukke danske fjorde til kuling og bølger om natten.

Det er en kæmpe bedrift I har lavet og vi er alle sammen blevet klogere af at følge jer undervejs. Jeg har lært meget. Om kanaler i Holland og Tyskland, om mit eget land og ikke mindst om mig selv når jeg har afstemt jeres valg med de valg, jeg selv ville have truffet. Tak fordi du, SAP, har brugt så meget tid til at skrive. Jeg har selv prøvet at dokumentere en hentetråd og ved hvor meget det kræver på tidspunkter hvor der ikke er meget energi til andet. Du har skrevet i alle ledige øjeblikke og har været underholdende, reflekterende og velformuleret.

Og fra mig også en tak til alle jer andre, der fulgte med. Denne tråd er endnu et stort eksempel på hvor meget man kan lære når en positivt fællesskab går sammen om noget.

Nu vil jeg tage ud og sejle. Det er en herlig dag her i Øresund og båden kom i vandet i onsdags og savner mig :-)

Major Andy, du har bidratt stort til at denne tråden har vært særdeles interresant lesning! Det har vært veldig spennende og lærerikt og se alle refleksjoner som er blitt gjort og jeg er sikker på at det har bidratt til mange av SAP sine avgjørelser for turen. Veldig lærerikt for en som ikke har så lang erfaring på sjøen (har bare vært til Koster og Resö i Sverige. Denne tråden har definitivt gitt inspirasjon til å utfordre oss videre! Heldigvis har vi båt som tåler veldig mye mer enn det vi har utsatt oss for. Er ikke en trawler men en god gammel Tresfjord 29AC. God tur på sjøen Major Andy!! Håper på mange flere kloke ord fra din kant gjennom sesongen med bilder og rapporter fra dine tokt!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

SAP 2000

Vel overstått og grattis igjen. Det som kunne være int for mange, er kortversjon "Hentetråd" som kan legges i dok arkiv. Du er meget grundig, og av den grunn ville det være et sært godt dok og ha. Inneholdt:

Antall nm

dagsetapper

sluser/slusing

havner

spesielle strekk

sær regler

osv.

Att ikke du er sliten forundrer meg, fordi vi andre har følgt med til sent kveld og har blitt trøtte :lol: .

God seilas videre, sjarmør ettappen gjennstår:)

Vi sees!

Hei hei.

Bråvåknet for noen strakser siden av impulser fra hjernen som sa at jeg burde komme meg til rommet tvers over gangen innen 30 sek for og så avlevere ca 0,5 L væske der, lol ;)

Nå tilbake i køya. Trenger en time til, men skal vekkes innen første sjømerke syd for Røssesundet fra vår side.

Trøtt som en dupp. Utrolig deilig den jevne gyngingen nå gjør det lett og falle i søvn.

Troendes tok 1 minutt fra jeg la meg :) har ikke lest innlegg... Kommer tilbake når toppetasjen er på nett igjen :)

Mvh. SAP

Nornen tusler rundt i området så det kan vel være du blir purret før Røssesundet.

De kan nok være nysgjerrige....

Joda, det kan jo være. Artig video fra en av de som har tjenestegjort der:

Redigert av VannTro (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...