Jump to content

En annerledes hentetråd fra Tromsø til Hvaler, Sealine F37

Marida

Recommended Posts

Hei Marida

Jo takk for det, og takk for gartulasjoner, og i like måte!

Blir en spennende vår/sommer nå kjenner jeg.......ække hver dag en kjøper seg ny og dyr båt.

Fant forumet ved en tilfeldighet bare når jeg skulle vise madammen hvilken fraktebåt båten vår stod på, og vips! plutselig så komme denne tråden opp, som jeg leste til stor forskrekkelse.

Har også fått bekreftet alt dette gjennom vår selger i Tromsø, Eindride ved Biltrend der båten vår er kjøpt.

Flott firma å forholde seg til :smiley:

Jo lengre skrevet blir, jo mindre blir selvsagt båten klemt. Men det blir ofte løftehøyden på krana som blir begrensningen på brede båter, og det før man har passert terskelen der man er sikker på å unngå skader... Alle som sysler med båtløft burde ha et åk tilgjengelig, det trengs jo ikke rare greiene.

Betegnelsen "skrev" kommer selvsagt fra de "sprikende" kjettingene eller wirene ved denne type løft. Ordet "sprikende" går over til "skrevende" på mange dialekter, og det kan oppstå begrepsforvirring mange steder.

Det gamle ordtaket "Takk for at du skrev, skrev mer" er et eksempel. :wink:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

arneolav, vi vet ikke ennå, rederiet skulle lete etter et egnet sted

I Tønsberg er det nok ikke så mange andre alternativer enn kanalkaia. Honnørbrygga brukes lite til slikt.... :wink:

Ser båten skal innom Etne, Sirevåg og Høllen, med foreløpig ankomst Høllen på søndag kl 12.00

Videre anløp derfra har ikke blitt registrert enda.

Redigert av arneolav (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...