Grandezza_27 Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Hei Marida Jo takk for det, og takk for gartulasjoner, og i like måte! Blir en spennende vår/sommer nå kjenner jeg.......ække hver dag en kjøper seg ny og dyr båt. Fant forumet ved en tilfeldighet bare når jeg skulle vise madammen hvilken fraktebåt båten vår stod på, og vips! plutselig så komme denne tråden opp, som jeg leste til stor forskrekkelse. Har også fått bekreftet alt dette gjennom vår selger i Tromsø, Eindride ved Biltrend der båten vår er kjøpt. Flott firma å forholde seg til Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Men vi får vente i 5-6 LANGE dager til før vi får svarene vi lurer på. Skal lossingen skje på kanalkaien i Tønsberg? Krysser fingrene for at det blir gjort i arbeidstida i så fall, så har jeg litt å se på.... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Eureka Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Ser at Tinto nå passerer Lepsøyrevet, like nord for Ålesund. Skal se om jeg rekker å stikke opp på haugen og ta et bilde :) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 arneolav, vi vet ikke ennå, rederiet skulle lete etter et egnet sted Det hadde vært flott Eureka. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Regina III kom fra Florida i maven på BBC California. Sånn så det ut da vi fikk henne på vannet i Trondheim. Dette var proffe gutter som kunne det de gjorde, men jeg hørte om båter som var blitt heist opp/ned i skrev av kjetting!!! Det er ikke bestandig at billigst er lurt! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Pokker, de la om kursen og skal innom Søvika før de går videre sørover. Satser på at de ikke bruker for lang tid, så de passerer her før jeg skal på jobb. Men jeg følger med på mAIS. Angående skrev, så skal det gå greit så lenge det er langt nok. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Jo lengre skrevet blir, jo mindre blir selvsagt båten klemt. Men det blir ofte løftehøyden på krana som blir begrensningen på brede båter, og det før man har passert terskelen der man er sikker på å unngå skader... Alle som sysler med båtløft burde ha et åk tilgjengelig, det trengs jo ikke rare greiene. Betegnelsen "skrev" kommer selvsagt fra de "sprikende" kjettingene eller wirene ved denne type løft. Ordet "sprikende" går over til "skrevende" på mange dialekter, og det kan oppstå begrepsforvirring mange steder. Det gamle ordtaket "Takk for at du skrev, skrev mer" er et eksempel. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
@ArneO Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 (redigert) arneolav, vi vet ikke ennå, rederiet skulle lete etter et egnet sted I Tønsberg er det nok ikke så mange andre alternativer enn kanalkaia. Honnørbrygga brukes lite til slikt.... Ser båten skal innom Etne, Sirevåg og Høllen, med foreløpig ankomst Høllen på søndag kl 12.00 Videre anløp derfra har ikke blitt registrert enda. Redigert 19.April.2013 av arneolav (see edit history) Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Marida Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Jeg har fått opplyst onsdag, mens Grandezza_27 har fått opplyst onsdag eller torsdag. Det er mulig de skal via Danmark. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Pokker gikk glipp av Tinto når den var innom Etne Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Marida Svart 20.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Skal ikke du på Østfoldtreffet da, kan se min der hvertfall. Takk for forsøket Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 20.April.2013 Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Ja skal det selv om eg håpet å få skattepenga før treffet Er jo så masse intr båter for salg i øst strøket som kunne endt med hente tråd hjem Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Marida Svart 21.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Nå har Tinto vært i Søgne og er på vei til Danmark. Nå er det ikke lenge til onsdag Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Blir spennende å få den hjem da! blir liksom lange dager....... Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Gratulerer med ny båt begge to, for å bare kommentere dette med løft så kan man sjekke bilder på yachtshipping.com eller peters and may, dette er proffe båtfraktere som har levd av dette i årevis og fraktet tusenvis av båter. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Fikk ikke tatt noe bilde da den passerte utpå fjorden her siden den stoppet i Søvika og jeg måtte på jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 22.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 (redigert) Den er grei Eureka, nå er den i Danmark Redigert 22.April.2013 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 23.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 (redigert) Da har Tinto reist fra Danmark. Skal til Oslo i morgen. Det ergo rimelig nærme der jeg bor, kjøre ned å se på den kanskje? Kunne ikke losse da løfteåket er i Tønsberg Redigert 23.April.2013 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 23.April.2013 Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 hentetur på torsdag da eller? Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Marida Svart 24.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Ja, kan se slik ut. Torsdag kveld Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 24.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Da ble det litt endringer i planen i dag. Har fått båten, vi losset på Sjursøya i Oslo. Nå ligger den på gjesteplass i Oslo. Skal ned i båten i morgen for å kjøre ned til Grimsøy. Rakk ingenting i dag, kun losse og flytte. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Gratulerer marida. Spent på bildene som bare må kommer etterhvert Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Tom Rør Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 (redigert) Gratulerer! Var båten like hel? Redigert 24.April.2013 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 24.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Møkkete og like hel. Skal ned i morgen og flytte inn litt. Fredag morgen kjører vi sydover. Takstmann kommer på fredag for å sjekke det jeg selv ikke skjønner eller ser. Da er jeg helt sikker. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Gratulerer så mye Marida :) Sealine er skikkelig gjennomtenkte båter med praktiske finesser man kan lete lenge etter på andre merker :) Til lykke med ny-båten :) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.