Jump to content

En annerledes hentetråd fra Tromsø til Hvaler, Sealine F37

Marida

Recommended Posts

Gratulerer med ny båt Marida ! Yanmar og greier da :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Gratulerer Marida med flott nybåt. Vi får vel se dere oppe hos oss i bukta også etterhvert?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Den båten har vært avertert lenge, så den i fjor også. Den har om jeg ikke husker feil, lakkert teak på akterdekket.

Navnet har vel også en spesiell grunn, gudmor er Dronning Sonja !

Grattis igjen Marida !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Den båten har vært avertert lenge, så den i fjor også. Den har om jeg ikke husker feil, lakkert teak på akterdekket.

Navnet har vel også en spesiell grunn, gudmor er Dronning Sonja !

Grattis igjen Marida !

Jeg har ikke fulgt med så nye båter, så jeg vet ikke hvor lenge den har ligget ute, men han hadde forsøkt en stund sa han. Stemmer at dette er den båten, ja. Heter nå ikke lenger Sonja, men Marida fra nå.

Takker for gratulasjoner

Redigert av Marida (see edit history)

Da kom fredagen å vi skulle kjøre fra Aker Brygge til Skjeberg.

Så ikke ille ut klokken 0700. Klokka på kamera er feil

bilde

bilde

bilde

Her er vel noen som kjenner seg igjen

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Når vi runder Strømtangen er det slutt på det klare fine vannet

bilde

Nå er vi på vei inn i hjemmehavnen

bilde

Vår plass er nå rett frem

bilde

Å der var den på plass der den skal være.

bilde

Har lagt jolla ut for salg hvis noen vil ha. Dette fæle "tørkestativet" som Zodiacen henger i skal gjenvinnes til spiker. Har kjøpt ny TGII daviter, gleder meg til å få på dette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...