Jump to content

Vaske bort svarte striper med Turtle sin Supervask.


KARILLA

Recommended Posts

De fleste båtvaskemidlene tar disse stripene som kommer etter nedbør. Jeg bruker Jotun Båtvask og sorte striper er ikke noe problem.

Den beste måten å unngå svarte striper er å spyle over båten før det komme regn. Det virker som om stripene skyldes sotpartikler som ligger på båten og som regnet drar med seg når det renner nedover overbygg og skrog.

Redigert av Lazyjack (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er ikke min erfaring, det jeg vasket av i dag var hele vinterens renninger.

Båt ligger ute og ble sist vasket i November 2012. Dette da vi har hatt en kald vinter i år også her vest.

Også hjelper den til med å holde " voksen" inntakt.

 

Men det finnes sikkert mye annet som virker også:-))

 

God vask.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Jeg brukte Captain Tolley på noen vinduer i fjor, forsøkte å tørke opp "overskuddet" etter hvert, men likevel så rant det noen striper nedover siden, under vinduene. Dette er vanskelig å fjærne. Noen som har tips om ett godt middel for å fjærne dette (lim?)stoffet?

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg brukte Captain Tolley på noen vinduer i fjor, forsøkte å tørke opp "overskuddet" etter hvert, men likevel så rant det noen striper nedover siden, under vinduene. Dette er vanskelig å fjærne. Noen som har tips om ett godt middel for å fjærne dette (lim?)stoffet?

Brukte autosol på akkurat samme problem i vinter, og det gjorde susen :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Husk at du tar poleringa med Turtle superwash! Den inneholder whitesprit, så etter du har brukt den er det viktig å polere. jeg har brukt den før jeg polerer bil enkelte ganger, men liker den ikke noe særlig. Tror du kan få samme rengjøringseffekt ved å ta en bommulsdott med whitesprite

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Husk at du tar poleringa med Turtle superwash! Den inneholder whitesprit, så etter du har brukt den er det viktig å polere. jeg har brukt den før jeg polerer bil enkelte ganger, men liker den ikke noe særlig. Tror du kan få samme rengjøringseffekt ved å ta en bommulsdott med whitesprite

Inneholder også voks, så det oppveier innholdet av aromater.

Når du er ferdig så preller vannet av som om den er nybonet.

Og det varer til neste vask :-))

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Hafrsfjord: Da bør du ha på noe polish og wax etterpå, for den er ganske sterk.

Ja, da har jeg forsøkt Autosol, fikk av en del, men fortsatt er det noe som sitter som f......

Kanskje det hadde gått bedre om jeg hadde kunnet bruke maskin, men har dessverre ikke

strøm på brygga, så det er bare mulig å slipe for hånd :headbang: .

Resten får bare stå til det dukker opp ett nytt vidundermiddel :rolleyes:

Har polert og lagt på hardvoks.

Link to post
Share on other sites

Inneholder også voks, så det oppveier innholdet av aromater.

Når du er ferdig så preller vannet av som om den er nybonet.

Og det varer til neste vask :-))

Det var det jeg ville høre, for jeg mistet nattesøvnen da jeg leste at polishen blir borte. Etter den jobben jeg har hatt i vinter, hade jeg ikke tatt lett på det :giggle:

Link to post
Share on other sites

Inneholder også voks, så det oppveier innholdet av aromater.

Når du er ferdig så preller vannet av som om den er nybonet.

Og det varer til neste vask :-))

Men på bil vil lakken bli uttørka fikk jeg fortalt. Derfor er jeg skeptisk til å bruke den.. Du ser akkurat det samme etter du har brukt avfetting også at vannet preller av, og det er pga whitespriten. Jeg ville ikke stolt på at du får et nok beskyttende lag fordi om den inneholder voks. Jeg tror vedvarende bruk av denne ikke er med på å beholde forseglingen i lakken.. Mulig gelcoat ikke reagerer på samme måte..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Brukt på båt siden 2004, ingen utfordringer så lang.

Bare gode erfaringer. Ser ren og nyvokset ut hele sesongen, men selvfølgelig så vokser jeg den også en til to ganger i året i tilegg.

 

Bruker den også på bilene hele året etter vask som hurtigpolish, ingen problemer observert.

Når det gjelder bil som du henviser til så bruker jo folk flest avfetting, og det er jo også aromater eller i samme gata som whitesprit.

 

Men min mening med dette innlegget var å vise at det finnes alternativer til alle produktene for rengjøring av båt som ofte innholder slipemidler eller syre for å få samme resultat.

 

God vask

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Har båten liggende slik at den får 'nedfall' både fra fly- og bileksos. Bruker Seapower Polish til å fjerne sotrenninger. Denne renser like godt som rubber, men etterlater seg en fin blank overflate. På vinduene er det kun Autoglym Glasspolish som virker. Fordelen her er jo også at det ikke er noe tyntflytende som kan renne ned på gelcoaten. Pluss at den virker i kuldegrader......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...