Jump to content

Noen som har erfaring med Grand rib som tar inn vann?

overoe

Recommended Posts

Jeg har en Grand 340 Gold Line 2012 mod som tar inn vann. Jeg sjøsatte den i går kveld kl 2000 og ett døgn senere er det 5 cm overvann i dørken bak i båten. Tror det må ha vært 200 liter for jeg lenset i et par minutter med el. Lensepumpe. Båten er nylig polert og besiktiget under, den er helt fri for skader. Bunpluggene på begge sider bak er på plass. Forslag til løsning på problemet mottas med takk.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Har selv en Grand 380GL. Fikk høre at de kunne ta inn vann. "Noen" hadde sagt at de kunne delaminere i skrogskjøten bak. Om jeg ble svett?

Da jeg sjekket med en forhandler sa de nei, nei til dette. Men fortalte at de hadde hatt litt problemer med dreneringspluggene bak. Så sjekk disse. Selv har jeg ikke hatt slike problemer av noe slag.

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

bilde

Problem løst. Det viser seg det er produksjonsfeil mellom øvre og nedre del av skroget. Satte jolla på land og fylte vann innvendig. Det gikk få min så startet de å renne ut fra lakken og litt pirking i maling utenpå sjøten så kom hullet frem.

Govi importøren kommer fra Kristiansand og henter den for å fikse.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...