overoe Startet 2.Mai.2013 Del på Facebook Startet 2.Mai.2013 Jeg har en Grand 340 Gold Line 2012 mod som tar inn vann. Jeg sjøsatte den i går kveld kl 2000 og ett døgn senere er det 5 cm overvann i dørken bak i båten. Tror det må ha vært 200 liter for jeg lenset i et par minutter med el. Lensepumpe. Båten er nylig polert og besiktiget under, den er helt fri for skader. Bunpluggene på begge sider bak er på plass. Forslag til løsning på problemet mottas med takk. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mai.2013 Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 Jeg har hørt noe snakk om at de kan lekke vann inn gjennom kabelgjennomføringer til motor. Men da er det regnvann. Siden det er så mye, er det kanskje saltvann? har du smakt på det? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
overoe Svart 3.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2013 Ja det er salt vann. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 3.Mai.2013 Del på Facebook Svart 3.Mai.2013 Har selv en Grand 380GL. Fikk høre at de kunne ta inn vann. "Noen" hadde sagt at de kunne delaminere i skrogskjøten bak. Om jeg ble svett? Da jeg sjekket med en forhandler sa de nei, nei til dette. Men fortalte at de hadde hatt litt problemer med dreneringspluggene bak. Så sjekk disse. Selv har jeg ikke hatt slike problemer av noe slag. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
bc45 Svart 3.Mai.2013 Del på Facebook Svart 3.Mai.2013 Jeg hadde en Grand 300 for noen år siden. Bunnpluggen var ikke tett, så vi måtte stadig lense båten. Jeg smurte inn bunnpluggen med silikon og problemet forsvant Sitér dette innlegget Link to post
overoe Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Problem løst. Det viser seg det er produksjonsfeil mellom øvre og nedre del av skroget. Satte jolla på land og fylte vann innvendig. Det gikk få min så startet de å renne ut fra lakken og litt pirking i maling utenpå sjøten så kom hullet frem. Govi importøren kommer fra Kristiansand og henter den for å fikse. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Cissaman Svart 7.Mai.2013 Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Hmm, er ikke det der bare hull til bolt, motoren kan jo skrus fast gjennom den braketten der, eller? Sitér dette innlegget Link to post
overoe Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Nei man skrur ikke fast motoren i skjøten mellom øvre og nedre del av båten. Motoren er skrudd fast lengre opp. Båter leveres aldri med ferdige hull heller tror jeg og hvertfall ikke med maling over slik at man ikke ser hullet:-) Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 7.Mai.2013 Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Uff da, da var det ikke så feil det jeg hadde hørt, da.. Heldigvis er det enkelt å finne hullet slik du gjorde :-) Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Cirion Svart 24.Juli.2015 Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 Båten fikset, eller fikk du ny? Tok det lang tid å fikse båten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.