Jump to content

Miniprosjekt; Nidelv 24


engestol

Recommended Posts

Da har jeg fått kjøpt min første "ordentlige" båt ;)

Kjøpte en Nidelv 24 av en kamerat som hadde mistet hele lysten på mere båtpussing.

Gardinene og putene er trekt om for 1-2 år siden, så innvendig ser det nokså greit ut.

 

Det jeg ønsker å gjøre er å legge ny dørk og har også lyst å lage u-salong bak. Har bare rett sofa nå....

Tenker jeg også skal pusse ned resten av treverk utvendig for beis og lakk så alt blir likt og fint :)

 

Vi skulle kjøre båten på en traktorhenger, den skulle fraktes ca 1 mil. Kom 800m så knakk ene hjulet av hengeren, og båten ble stående i veikanten. Fikk ordnet kanbil, så nå er den trygt hjemme i hagen :)

 

Nå har jeg påbegynt full overhaling av motoren, VP MD17C

 

Trenger tips til hvor jeg får kjøpt billig "skipsgulv" med hvite nater. Prøver å holde alt nokså billig, da budsjettet ikke er så altfor høyt :)

Fint om noen har maler eller tips til hvordan jeg kan lage u-salong bak, og evnt sånn ei rekke rundt akter.

 

Takk for hjelp på forhånd :)

 

 

Link to post
Share on other sites

Er jo alltid et mål å holde det så billig som mulig :)

Noen som har no formening om hvor mye Nidelv 24 er verdt. Den jeg kjøpt var jo i nogenlunde grei stand, uten motoren som står fast, så har begynt på overhaling.

 

KennethStrand; har du bilder av dørken, evnt link til det du kjøpte? :)

Link to post
Share on other sites

Ikke ille pris det. Angående U-sofa ville jeg ha tenkt meg nøye om før jeg lagde, du ender egentlig opp med omtrent like mange sitteplasser men mye mindre benplass. Samt at det kan bli trangt om du ønsker å fiske f.eks.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...