Jump to content

Albin Ballad, reparere vannlekkasje ved støttestag for aksling


Kjetil Svanemyr

Recommended Posts

Jeg har en saltvannslekkasje på min Albin Ballad. Pakkboks og andre skroggjennomføringer ser ut til å være ok. Nå lurer jeg på om vannet kan komme inn ved festet for "staget" som holder propellakslingen - der synes det å være en ørliten slark i overgangen mellom stag og skrog, og det har tydelig vært pakket med tetningsmiddel der tidligere.
Nå lurer jeg på hvordan jeg kan få tette den mulige lekkasjen? Polyester eller epoxy? Hvordan bør jeg armere? Andre typer tetningsmidler?
Håper bildene forklarer litt mer:

 

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Nå er jeg ikke sikker på innfestningen men hadde tidligere en seiler med samme løsning og den var på et tidspunkt "remontert" da tidligere eier også var plaget med lekkasjer og også at den var "slarkete". Da ble det også lagt inn en forsterkning/plate på innsiden. 

 

Jeg ville demontert og sett på hvilke muligheter det var for å remontere med en forsterkning og ekstra tetting. 

 

Denne er jo vital for å holde akslingen så noe slark her tror jeg ikke du vil ha... 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...