Jump to content

Suzuki df 6, brukt 4,5 dl olje på 20 l bensin, er det normalt?


ibizafan

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

da er  totalt oljeforbruk 0,7 liter.

Motoren forbrenner olje  kommer ut med eksosen.

 

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

6HK 4T som bruker 4,5dl motorolje på 5 timer drift.... jeg skjønner bare ikke at det er teknisk mulig... 

om ikke det er en støpefeil/sprekk som kan lede motorolje fra trykksmøresystemet rett inn i det ene forbrenningskammeret. Har du sett på hvordan pluggen ser ut, ibizafan ?? 

Link to post
Share on other sites

Den  har vel gått ca 12 timer og brukt 25 liter bensin OG 0,7 LITER OLJE. ALT FOR MYE OLJE.

 

 

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

DE GÅR 0,7 LITER DETTE ER EN SKRUSUZUKI 

har ikke tenkt å skru på den selv nei  fyller  kun på olje når den har  brukt olje

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

jeg kjøpte ny skrusuzuki df 6a  den bruker olje og går kun på halv gass

den er gått 9 timer og er satt på båt i juni

den har tatt seg olje de er kun olje under halvt med olje på peilepinnen

de er bruk syntetisk olje på motoren

anger på at jeg kjøpte denne motoren

 

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

Ja hva skal vi si. Annet enn at den serie motor var et samarbeid med Johnson. Hvis du tar av dekselet på en tilsvarende årsmodell og størrelse Johnson vil du se de er dønn like. Så det er ikke direkte Suzukis feil at din bruker olje, eller at alle de jeg har vært borti sviver dårlig og kjører bensin ut overløpsslanger fra forgasser og rett i sjøen. Hadde en på gummibåten, følte jeg hadde kamphelikopter, en time mekking med forgasser og tankrens, gav fem min med kjøring, med faren for at den stoppet og pøste bensin på sjøen...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Den motoren er kjøpt ny  den første brukte olje.  den siste bruker olje og går bare på halvgass.

suzuki df 6as

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

kjøpt ny dritt motor skrusuzuki  dette er vel den siste suzuki jeg kjøper har kjøpt 2stk av disse skrusuzuki den siste  er av siste model

den HETER SKRUSUZUKI DF 6AS OG ER EN 2017 MOD OG HAR GÅTT 9 TIMER 

DEN EN FØRSTE FIKK JEG TILBAKE UTEN OLJE OG IKKE FIKSET.

JEG KJØPTE NY  SOM SKULLE VÆRE BEDRE.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

Siste forsøk på å hjelpe deg:

1 Slå av caps lock når du skriver innlegg

2 Om du vil komme til bunns i problemet ditt med høyt oljeforbruk så bør du sjekke tennpluggen

3 Det er best for alle (og særlig de som skal søke etter innlegg om samme motor) at du skriver Suzuki om det er det du har

4 Prøv å les innleggene flere ganger og forsøk å besvar alle spørmål som reises i tråden din, det kan lett oppfattes som "merkesverting" om det blir for mye irritasjon og for lite sak

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...