Jump to content

Ja, det blir D5L og D5LA-kurs på baatplassen denne vinteren også


Poseidon

Recommended Posts

Vi har holdt på i over 10 år, med D5L- og D5LA-kursene her på baatplassen.no og fått strålende tilbakemeldinger.

Se gjerne i Gjesteboken hva våre tidligere kursdeltagere mener.

Nå tar vi enda en omgang, så det er bare å melde seg på.

Her er mer informasjon om D5L-kompaktkurset
Her er mer informasjon om D5LA-kompaktkurset

 

... og har dere spørsmål er det bare å fyre løs ....

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Blivende fritidsskippere som bor i nærheten av Stavanger bør være oppmerksom på at vi starter D5LA-kurs mandag 16. okt. og D5L-kurs tirsdag 17. okt. i Stavanger motorbåtforenings utmerkede lokaler ved Hillevågsvannet www.smbf.no
Begge kursene går med en kveld pr uke og de inkluderer lange praksisturer med skoleskipet POSEIDON II nordover kysten i mørke og "i storm og stille", bokstavelig talt.
 

Plakat_SVG_host_2017.jpg

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Det går med raske skritt mot start for D5L-kurset og pakkene med materiell, sjøkart, bøker og annet sendes ut til uken.
Idag kom påmelding fra en gruppe på fem sjøspeidere og fedre som planlegger langtur.
Vi har fortsatt plass til noen flere, men nøl ikke for mange dager ....

 

Bildet nedenfor viser et lite utsnitt fra den gruppen på 24 blivende D5L-skippere som begynte på kurs i Stavanger sist uke.

 

IMG_2386.JPG

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I dag gikk de siste "pakkene" med lærebøker, sjøkart og annet materiell for D5L-kurset, så nå skal alt være underveis til spente mottagere i det ganske land.
Alt er sendt ut med sporing, så ta bare kontakt for sporingsdata hvis det drøyer for langt bort i uken uten at noe dukker opp.

 

PS
Jeg har for sikkerhets skyld noen ganske få sett liggende i reserve, hvis noen skulle finne på å slenge seg på D5L i siste øyeblikk ....

 

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Idag kom påmelding fra en gruppe på fire VGS-elever som går linjen for "Fiske og fangst" og som nå tar D5L-kompaktkurset for å ha det teoretiske grunnlaget for Fiskeskipper kl C.
Dermed forsvant reservelageret av lærebøker og sjøkart, men jeg skal klare å skaffe mer i løpet av noen dager  -  så det er bare å henge seg på :thumbsup:

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Trivelig at du får til dette år etter år Jan!

Skoler, tilbud, kurs mm kommer og går rundtomkring, men du holder stand.

Tyder nok på at kursene holder samme høye standard som de gjorde i begynnelsen når jeg var elev hos deg.

Speiderne fra Søgne gleder seg til å komme i gang.

Lykke til videre!

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for hyggelig hilsen Mons!

Ja, du har nok avslørt "hemmeligheten" :smiley:

 

Jeg har hatt et jevnt tilsig for D5L og D5LA, fra hele landet og store deler av verden i snart 15 år  -  og de aller fleste kommer på grunnlag av anbefalinger fra tidligere kursdeltagere og det som de leser i Gjesteboken.

 

Og så blir det som hos dere, nå kommer neste generasjon for å ta D5L :thumbsup:

 

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Ja, nå skal vi være igang.

Dere som er påmeldt og har oppgitt brukernavnet til meg skal nå ha fått et nytt påloggingsbilde som også inkluderer D5L-kurset.

Hvis dere ikke får opp D5L må dere gi beskjed slik at vi kan finne utav det og få alle med oss videre.

 

PS
Det er fortsatt mulig å slenge seg på, og igår bestilte jeg 10 nye lærebøker for å ha reserve til de etternølerne som måtte dukke opp :thumbsup:

 

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Denne meldingen la jeg nettopp ut i "Klasserommet vårt", men legger også en kopi her til informasjon for dem som eventuelt ikke har funnet veien til klasserommet.

 

Gode båtvenner,

først av alt: velkommen til D5L-kurset!

 

Dette er som dere forstår et samarbeid mellom Baatskolen POSEIDON i Stavanger og baatplassen.no 

Baatskolen POSEIDON har holdt på med dette i over 20 år og har alle nødvendige godkjenninger fra Sjøfartsdirektoratet og når vi i tillegg har mulighet for å disponere det flotte vernede passasjerskipet SANDNES, så ligger forholdene godt til rette for vellykkede kurs   -   noe som det finnes massevis av tilbakemeldinger på i Gjesteboken.

 

Alle påmeldte deltagere som har betalt kurspengene skal nå ha fått tilsendt en pakke med nødvendig materiell for kurset. Der ligger bl.a. læreboken "Fritidsskipperen" og selv om dette ikke er verdens beste bok, så er kurset bygget opp omkring den og det er sidetallene i boken det refereres til når dere ser tall i forbindelse med diverse overskrifter, tema og emner.

 

Vi begynner midt inne i boken, med Navigasjon!

Jeg legger ut, ca uke for uke, en del tilleggsmateriell noen utdypende kommentarer, diverse lenker, noen oppgaver, osv etter hvert som arbeidet skrider frem.

 

Mye av det som legges ut er stoff fra tidligere år og jeg lar også en del kommentarer og spørsmål fra tidligere deltagere stå synlig hvis de er spesielt gode eller avklarende.

 

Men det viktiktigste for dere som nå begynner er at dere er AKTIVE!

Skriv, kommenter, sleng ut spørsmål, diskuter med de andre deltagerne   -   kort sagt: gjør som dere ville ha gjort i et vanlig klasserom!

 

Jeg legger som nevnt ut en del øvelsesoppgaver etterhvert som vi går fremover. Dette er ikke oppgaver som dere tvinges til å svare på, men det er alltid en god ide å arbeide med dem slik at dere får den øvelsen som oppgavene er ment å gi.

 

- - - -

 

Når vi kommer frem til samlingene, da går vi gjennom alt stoffet en gang til, men da går det veldig fort og det er dermed en god repetisjon.  Det har hendt en og annen sjelden gang at kursdeltagere har møtt temmelig uforberedt til samlingene   -   og de har fått en knalltøff lærekurve  :giggle:

 

Derfor er det viktig å bruke tiden godt mens vi går gjennom stoffet her i "Klasserommet vårt", slik at samlingene blir den repetisjonen de er ment å være. På hver av samlingene har vi eksamen i de fagene som samlingen dekker.

 

Forhåpentlig ser dette forståelig ut, men kjør gjerne på med spørsmål hvis noe skulle være uklart.

 

Lykke til med kurset, og som sagt: vær aktive i det klasserommet vi har tilgjengelig her på Baatplassen!
 

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
soho skrev On 16.12.2017 at 19.50:

Er det for sent å melde seg på nå?

 

 

Hei soho,

beklager at jeg ikke har lagt merke til dette spørsmålet før nå.

 

Det skal gå helt fint å henge seg på nå, forutsatt at du er innstilt på å ta et "kongelig norsk skippertak" for å komme ajour med det som foregår på nettet.
Jeg venter forøvrig en annen deltager også som skal komme inn i løpet av de første dagene.

 

Send meg gjerne en mail på jan@baatskolen.no hvis du har videre spørsmål eller vil diskutere noe nærmere.

 

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...