Jump to content

Østfoldtreffet 2018


Pettern1972

Recommended Posts

bilde

BAATPLASSEN.NO ØSTFOLDTREFFET 2018

 

Godt nytt år kjære båtvenner. 
Tradisjon tro, er nyttårshopprennet over, fettflekken er god og mett og arbeidslysten spratt fram igjen. Så da er det bare å åpne slusene igjen. 
Vi satser på å fylle Hvaler med vimpler i år som tidligere år. 

Sted: Sand Marina, Spjærøy

Dato: 15-17 juni 2017

Det vil bli loddsalg, kåringer og aktiviteter for store og små redere og rederinner.

For mere info om Sand Marina, se deres hjemmeside sandmarina.no

For påmelding, send ditt navn, telefonnummer, brukernavn på baatplassen.no, båttype, lengde  (LAO) og bredde til:
post [at] ostfoldtreffet.net

Påmeldingsfrist: 1 mai 2018

MRK: KUN FOR MEDLEMMER AV BAATPLASSEN.NO

 

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

"Avmelding" sendt, fra midten av mai til godt ut i juli er vi nok langt nedover svenskekysten med båten. Hadde treffet vært utenom den tidsperioden, ville jeg så absolutt vært med på treffet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

 

Hei alle sammen.
Østfoldtreffet nærmer seg med stormskritt. Det er nå sendt epost til alle påmeldte med program og kart med bryggeplassering for årets treff. Vi gjør oppmerksom på at strøm er tilgjengelig på de fleste plassene, men på grunn av kurser i havna skal dette KUN benyttes til lading.

DELTAKERAVGIFT: KR 400 for hele helgen. Betales i "Resepsjonen" longside foran restaurant.
KUN KONTANTER

Ellers gjelder reglementet til Sand Marina. Det skal være ro i havna kl. 01.00.

Rop oss gjerne opp på VHF kanal 77, om dere ikke har VHF ring bryggesjef Stein Erik på 93415102. så kommer vi ut og hjelper dere på plass.
Vel møtt til årets Østfoldtreff.

Mvh
Pettern

 

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Ser dessverre ut som jeg må melde avbud. Har fulgt med på værmeldingene de siste dagene. 

 

 Er meldt opp mot SSV 18 m/sek fra torsdag ettermiddag og 3,5 signifikant (6+ maks) i ytre oslofjord torsdag da jeg hadde tenkt til å dra.  Samme værsystemet som skal gi opp mot orkan på Vestlandet som ligger å gjærer ute i Nordsjøen.  

Fredagen ser ut til å bli rundt 12 m/sek og litt over 2/4 meter sjø Strømtangen - Hvaler.  Blir litt i overkant slitsomt i trawlerfart fra indre oslofjord.   

 

Har kanskje en mulighet til å komme en svipptur, men da med en litt større og kjappere skute.  

Dere andre får hygge dere masse :cheers:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner deg god Sap.

Har hengt på værmeldingen den siste uka. Fikk heldigvis muligheten til å reise i dag - og lov av kona - observert det samme på Strømtangen.  Skal bli bra søndag på retur heldigvis.  Passere Strømtangen 1240 i strålende solskinn og null vind. Nå Tresteinene i behagelige 7 knop. Blir Skjærhallen i natt og Sand o morra.  Så håper jeg værmeldingen for søndag stemmer. 

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Vi har dessverre også meldt avbud av samme årsak som @sap_2000. Har ingen mulighet til å komme avgårde før utpå ettermiddagen i morgen (Torsdag) og da er det meldt opp til 18m/s SV ved Strømtangen. Det er en grunn til at det kalles "Lystbåt". Dumt, men slik er det.

 

Dere andre får hygge dere masse :cheers:

Redigert av Bonus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og du ligger inne i kroker der vi også lå da vi var på treffet? Nå ligger vi forøvrig i Skärhamn, godt fortøyd for vinden.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Tore B skrev for 4 timer siden:

Vesterelva går hvit helt opp til Gressvik, tviler på at det er noe bedre lenger ut!?

 Åjoda!  I Vesterelva står jo sørvesten rett inn helt fra Søster. Det er mange plasser lenger ut på Hvaler hvor det er mye lunere.

 

Det lufter forøvrig godt her ute på Asmaløy nå. Nesten så vi må sette hagemøblene på verandaen inntil veggen :giggle:

Link to post
Share on other sites

Vesterelva og Glomma er håpløst. Blir bedre bare man kommer forbi Kjøkøya. På begge sider av øya. 

Men jeg vil tro at Lera og Strømtangen er ganske artig!

Håper mange båter likevel har klart å finne veien til Sand!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...