GeirKS Startet 2.Februar.2004 Del på Facebook Startet 2.Februar.2004 Hei, jeg lurer på om noen av Baatplassens deltakere kan hjelpe meg å identifisere denne båten: GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Grinde Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Nej jag tror ikke det er en Grinde mitt tips er att det er en Allegro 33, ett tidigt ex. men jag er ikke helt sikker (Grinden's 'för' er ikke så rak!, den går mer som en båge sen er roderbladet på Grinden lite bredare!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
GeirKS Svart 2.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Jeg synes at den ser større ut enn en Grinde.., og så har den to sett salingshorn, "spridare" på "Gunga'sk". GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Nei, jeg er usikker. Allegro 33/331 hadde enten ketchrigg eller Bermuda med enkle salingshorn. Den har seilnummer fra sent 80-tall. Det er iallefall ikke en Grinde som jeg noe uforsiktig fremkastet. Et eller annet indikerer en Bruun-båt. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Hej på er igen! Tror ikke vi skall 'stirra oss blinda' på salingshornen, jag har dubbla på min Najad men på orginaltegningen er det enkla ! det beror lite på vem som gjort riggen! Försöker o finne Allegroklubbens hemsida med alla allegrobåtarna men får ingen treff bare http://www.norlinboats.com Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 her er en till salu, stemmer lite med avbärarlisten i tre! http://begmarknad.batnet.se/sok/annons.php?aid=14578 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 O ytterligare en med hemsida o allt på långsegling http://travel.to/discovery Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 her er en till salu, stemmer lite med avbärarlisten i tre! http://begmarknad.batnet.se/sok/annons.php?aid=14578 Jeg gir meg Gunga Din. Det er nok en Allegro. Men den vakre båten ved siden av da? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Jeg gir meg Gunga Din. Det er nok en Allegro. Men den vakre båten ved siden av da? E de en skogsracer, förlåt Arvikaracer til !! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2004 Del på Facebook Svart 5.Februar.2004 Det er iallefall ikke en Grinde som jeg noe uforsiktig fremkastet. Et eller annet indikerer en Bruun-båt. Hej Krapyl ! kom förbi denne siden av en slump, apropå Bruun-båter http://www.segling.nakterhuset.se/01_01/spids.asp Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Poseidon Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Uansett hvilken båt det måtte være, så er det forsiden på "Fritidsbåtskipperen" som er kilden til bildet... mvh Poseidon (som bruker den boken i undervisningen) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
GeirKS Svart 6.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Ja, bildet er scannet fra "Fritidsbåtskipperen". Kanskje jeg skulle ringe forfatteren og høre om han vet? Jeg tror det er en Allegro 33 eller en OE32. Hva sier du Gunga? Kan det være en OE32? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Kan det være en Laurin L32 ? Lykke til! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Gunga Din Svart 7.Februar.2004 Del på Facebook Svart 7.Februar.2004 Hej på er! Tror ikke det er en OE32, den har lite rundare former og ikke så lang overbygg, OE 32an er lite finare tycker jag, men dom er som sagt veldi lika! L32an har gjorts i åtminstone 2 versjoner den som Walter viser og så en med kort ruff, L32an er litt mindre o lite smalare, tror jag det er inte en L32a på Geirs bild, det er jag kanska sikker på! håller fortfarande en pils på Allegro 33, det som er er litt vilseledande er ventilerna/vinduerna men Allegron har sålts som halvfabrikat så der finns nog alla möjlighter till vinduer o doghouse! Alla tre er rejäla långfärdsbåtar og hur mange som gått över Atlanten eller jorden runt er svårt o hålla koll på idag! den lilla nivåskillnad som syns på overbygget mellom salong o förpik tycker jag mig se på Geir's bild ! ruffens översida er slät o litt kortare! tycker även det her lilla hacket bak på roderekanten saknas på Geirs bild ! bilder på L32an med kort ruff, har svårt att tenka mig denna, den er dessutom hvaldekkad! så som sagt håller fortfarande en pils på Allegron! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
GeirKS Svart 7.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2004 Kan det være en Laurin L32 ? Ellers så kan vel Norges Seilforbund hjelpe med reg.nr.: N7793 - båteier og båttype skulle da være registerert? Er det en Allegro 33, så finner du interiørbilder her: http://www.gefleyachts.nu/allegro33_interior.htm Jeg ringte faktisk seilforbundet før jeg startet tråden, men klarte ikke få fatt i noen. Jeg har vært inne og tittet på den Allegroen som ligger på Gefle Yachts sine sider, og jeg må si at prisforlangende på 549.000,- for en 1980 mod 33 foter er ganske spenstig... Undres om den har Balsa eller Divinycell i dekket...? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 10.November.2004 Del på Facebook Svart 10.November.2004 I anledning av Gamle Fru Worses anstrengelser i retning av å overbevise hennes make om at stor og kjapp er bedre enn liten og treg båt, flagrer det for tiden et utall bilder av båter rundt om i heimen. Gamle Worses hevn over all denne knuragtighet er å fordreie bildene til det ugjenkjennelige. Spørsmålet er om medlemmene på baatplassen kan identifisere de forskjellige, etter hvert som Gamle Worse glemmer hvilken båt som er kamuflert på hvilken måte.... Hva med denne: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Baywatch Svart 10.November.2004 Del på Facebook Svart 10.November.2004 Ser ut som en Barracuda 1000 med Flybridge Sitér dette innlegget Link to post
Ole-Jacob Svart 10.November.2004 Del på Facebook Svart 10.November.2004 Wiking 28 er observert. Tror ikke overbygget er fra Baracuda. Heller mot Bayliner??? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 10.November.2004 Del på Facebook Svart 10.November.2004 Det første som slo meg var Bayliner men fy for maltraktering Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 10.November.2004 Del på Facebook Svart 10.November.2004 Tror også det er en Barracuda 1000 Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Brumle Svart 10.November.2004 Del på Facebook Svart 10.November.2004 Tror ikke dette er Bayliner, ligner mer på Baracuda ja. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 10.November.2004 Del på Facebook Svart 10.November.2004 Jada, det var en Barracuda 1000 FB. Den var altså for lett. Hva da med denne: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Suzuki Svart 10.November.2004 Del på Facebook Svart 10.November.2004 Viknes 880 eller 1030 ?? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Baywatch Svart 10.November.2004 Del på Facebook Svart 10.November.2004 Klarer ikke å helt å velge mellom to forslag: - NB 840 - eller Flipper 999 (Eller var det 909 den het?) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.