Jump to content

Hvilken båt er dette?


GeirKS

Recommended Posts

Det er en Grand Banks 32 Classic.  Her er originalen (husker ikke lenger hvor den kom fra)

 

Bilde

 

Siden dette ble godt mottatt skal jeg lage et par til i løpet av kvelden.  Nå er det tid for å få Chrapylene på svømming, fotball og gud vet hva ...  Mens Quindebestet utrettelig leter etter drømmebåten på finn og baatnett.  :crazy:

Link to post
Share on other sites

...Mens Quindebestet utrettelig leter etter drømmebåten på finn og baatnett.  :crazy:

Må jo være utrolig positivt at Admiralen så til de grader engasjerer seg i båtbyttet? Forutsatt at man er noenlunde forente om hva man er på jakt etter da... Skulle ønske Dillerinnen var like skrudd på å bytte båt. Sukk.
Link to post
Share on other sites

Batdilla, jeg kan på ingen måte si meg misfornøyd.  Jeg har gitt Quindebestet klar beskjed om at grensen går ved førti fot.  Siden jeg vet HVEM det blir som må håndtere det.  Selv skal jo bestet ligge på en solseng, mens Chrapylene skal være usynlige og uhørlige.  Hva det koster, se det blander jeg meg ikke opp i.  Når hun vil ha så stor båt, så kan hun vel ordne med betalingen også.  

 

Derfor passer det godt med en båt som dette:

 

Bilde

 

 

-- problemet er bare at jeg ikke husker hvilken båt det nå er igjen.  Noen som kan hjelpe??   :smiley:

Link to post
Share on other sites

40 fot blir vel litt puslete? Hva tror du om denne da Worse?

61 fot og riktig priskasse for en som skal ha stor båt.

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=443...12&pos=25&rub=7

 

Her er det sikkert plass nok til Chrapylene ombord også.

 

Ja, den tar jeg.  Quindebestet er enig.  Men DU må ordne finansieringen!!  :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Det fikser vi, men hvor vil Quindebestet dra med en slik båt?  :confused:  :smiley:

He he, det kan ikke bli langt, Gamle Worse har endnu ikke den formelle kompetanse til å føre slik skute ... men det kommer ...  På den andre side, med slik skute er vel det rette å leie mannskap?  Så kan Gamle Worse forlyste seg med nogle blondiner på fordekket, mens Quindebestet slanger seg på solsengen ...  Lov å drømme, er det visst.  :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Yamaha JOG 21.

 

Bastabom  :smash: :smash:

 

Suzuki

Helt rett!   :flag:

 

 

Dæven han så inderlig steike!  Har du hatt en slik selv, Suzuki?  Det finnes jo ikke akkurat så mange av denne her i landet ... det faderlige opphav hadde så vidt jeg husker den første som kom hit, tidlig på året i 1976 eller 77.  Han var så oppsatt på å få prøvd båten jo før jo heller at han hadde ikke tid til å vente på å få opp masten.  Hektet på en Yamaha 8A, på med parkas og skinnlue, og ut på fjorden.  Med masten liggende surret på dekk.  Gubben var et syn for guder.  Hadde salig Ibsen sett ham, så hadde det nok blitt dikt av det!   :lol:

Link to post
Share on other sites

 Har du hatt en slik selv, Suzuki?  

Ja. Det finnes fler enn du tror. Omlag 50-60 stykken. Flest her på Østlandet, de blei jo laget i Norge ( lisens ) først på Sørlandet deretter på Gjøvik.

Den første ( eller de første ) ble tatt inn av Gunn Hegna på SKI.

 

Flott liten skute, har faktisk hatt laaang tur til Sverige med denne..

 

Se ellers  HER.

 

Suzuki

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...