Jump to content

Hvilken båt er dette?


GeirKS

Recommended Posts

OK. Men hvordan ser man egentlig forskjell på de to utgavene, f.eks ut fra bildet ditt? Trodde de var helt like over vannlinjen?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det var det so var utfordringen --- å tippe riktig. bare 50% sannsynlighet for å tippe feil, vet du ... :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Ser ikke ut til at noen tok dette.

Det er en Mathis 35.

Nok en skandinavisk fin båt.

 

Lages rett ved der de lager Aalborg akevitt.

Mathis verftet er kjent for sine broskrapere som så vidt går under broene under Fyn rundt.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

  • 12 år senere...

To båtlignende flytende gjenstander jeg ikke har sett mye til er disse:

 

Denne er omtalt tidligere i tråden. En bekjent hadde en slik med en 1.5 hk Yam. Ingen sjøsterk kombi men artig gjensyn.

Skipper_paa_egen_skute3.jpg

 

Og så var det denne da... BIC, aner ikke om det er plastikk/Kulepennprodusenten men eide en slik. Rene cruiseren sammenlignet med Paddilacen...

Pleide å stroppe denne på taket vha takrails men en gang jeg ikke var nøye nok forsvant den over pansret og ut i veien ved oppbremsing. Like hel.

bic245_boat.jpg

 

Og så min favoritt ikke-båt....Blåses opp og sammen på sekunder med originapumpen. Rigges med sel og motor mm etter behov...

sevylor-tender-t210-3.JPG

 

 

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Bay_liner skrev 49 minutes ago:

Og så var det denne da... BIC, aner ikke om det er plastikk/Kulepennprodusenten men eide en slik. Rene cruiseren sammenlignet med Paddilacen...

Pleide å stroppe denne på taket vha takrails men en gang jeg ikke var nøye nok forsvant den over pansret og ut i veien ved oppbremsing. Like hel.

bic245_boat.jpg

 

ser ut som det var kulepennprodusenten

 

den mindre Bic'en kallades også Sportyak og vat veldig lik Paddilacen

 

http://outdeck.com/watersport-boats/130/bic-boat-sportyak-213-dinghy-boat-detail

bic-dinghy-boat-sale-india-02.jpg.jpg

 

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...